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  1. ARM-WAP

    Marine brésilienne

    Technology Transfer Key to BAE Systems’ Proposal to the Brazilian Navy A concept design for the Global Combat Ship. BAE Systems Seeks Potential Industry Partners in Brazil for Naval Programmes 07:27 GMT, October 27, 2010 Rio de Janeiro, Brazil | BAE Systems has yesterday submitted a detailed proposal to the Brazilian Navy to supply a package of naval vessels to meet its ambitious fleet renewal programme through a full technology transfer agreement, with the ships to be built in Brazil. The proposal comes on the back of the recent Defence Cooperation Agreement between the UK and Brazilian Governments and marks the latest step in a move towards greater bilateral trade between the two countries. Based on BAE Systems’ proven ship designs, it includes the provision of five ocean patrol vessels, one logistics support vessel and five escort vessels as well as a comprehensive logistics support service. Importantly, the proposal also sets out arrangements for the UK Government endorsed opportunity of Brazilian partnership in the design and development of the new highly flexible, multi-role Global Combat Ship. Alan Johnston, Managing Director of BAE Systems’ Surface Ships division, said: “We believe that this strategic partnership approach, combined with our proven ship designs, will bring strength to Brazilian industry and give the Brazilian Navy confidence in our ability to deliver an effective, affordable solution to meet its future naval capability requirements.” BAE Systems has a long track record of working with the Brazilian Navy and its involvement can be traced back to Brazil’s Niteroi Class frigates supplied by the Company’s legacy business VT Shipbuilding in the 1970s. The latest proposal builds on this legacy and is designed to meet the objectives set out in Brazil’s National Strategy of Defence to enhance its indigenous industrial capability by enabling the country to develop an independent, sustainable naval shipbuilding and through-life maritime support capability. “We are in discussions regarding the naval proposal with a number of potential industry partners in Brazil, including shipyards and combat systems developers,” added Johnston. “We are actively working to formalise these agreements and will provide further details in due course.” The BAE Systems 90 metre Ocean Patrol Vessel included in the proposal is based on the proven River Class vessels in use with the UK Royal Navy. It uses the same core platform as the vessel being built by Bangkok Dock in Thailand under a similar technology transfer agreement, with systems and equipment tailored to the Brazilian Navy’s requirements. In addition, the Company has proposed a variant of the UK Royal Navy Wave Class fleet tanker, tailored to meet the specific aviation, stores and personnel requirements of the Brazilian Navy. The new generation Global Combat Ship is being developed to be affordable and easily adaptable to the fast changing demands of modern defence. Entering into the Global Combat Ship partnership will enable the UK and Brazil to bring these highly capable ships into service, whilst bringing down costs through a rationalised design, build and procurement process and shared maintenance and support operations. It also provides Brazil with the opportunity to influence the design and access to UK Royal Navy standard training for its naval personnel.
  2. L'hovercraft 'Barbara' 'A 999' a été utilisé à Lombardsijde et décommissioné en 2006. Barbara servait à récupérer les cibles aériennes (petits avions télécommandés) visible sur photo ci-dessus. Le stand de tir qui s'y trouve est pour les .50 et 20mm. Je ne sais pas qu'est ce qui s'est passé avec Barbara (vendu ?).
  3. ARM-WAP

    [ CVF ]

    'Labour' n'a pas été con concernant le contrat signé avec les industriels, vu que le gouvernement actuel a décidé de pas annuler le second CVF. Rien que pour garder/protéger l'emploi dans les régions de cher Gordon Brown. Leur choix d'avions sera (heureusement) corrigé (même si nous ne savons pas encore quel type gagnera le contrat: F-35 C, F-18-??, autre - Rafale?). Je pense que leur préférence est 'Américain'... Je n'ai jamais compris pourquoi la Royal Navy choisissait le F-35 B: un navire de cette taille pas équiper d'un avion CATOBAR me semblait incroyable. De plus, sans catapultes, pas d'Hawkeye, de nouveau condamné à l'utilisation des hélico's pour l'AEW. En ce qui concerne l'emploi du 2ieme PA... J'ai l'impression que le gouvernement actuel ne tiendra plus qu'une législature. Pas mal de ceux qui ont voté Liberal Democrat l'ont fait parcequ'ils était pas content avec Labour, mais ne voulaient absolument pas voter Conservative... Et voila... Le gouvernement est composé des 'Con' et 'LibDem'. Avec les décisions récentes que ce gouvernement à pris les dernières semaines, sa popularité a bien baissé... D'ici 4-5 je vois Labour retourner... 2014-15; assez de temps pour réorganiser toute la défense et son Army, RAF et RN. Et donc ré-étudier ce projet CVF et comment ils veulent les utiliser...
  4. ARM-WAP

    Marine Britannique

    The rest to show class Last updated at 14:25, Tuesday, 17 November 2009 THE departure of Astute means the next high-profile event at the shipyard could be the roll out and launch of the second of the Astute class submarines, Ambush. BAE in Barrow is not commenting on the speculation that it will be the big event of 2010, but work on Ambush is at an advanced stage. Behind Ambush is Artful which is increasingly coming together as a submarine. BAE Submarine Solutions spokesman Chris Nelson said: “We are starting to integrate the units in the Devonshire Dock Hall. “Most of the major modules have been shipped (into the sub) with the command deck being one of those outstanding. “Obviously, when the submarine is integrated next year we will put the bridge fin on and will have another whole submarine in the hall.” Behind Artful, good progress is being made with the steelwork for the fourth boat Audacious, and BAE has been given clearance to order some long lead items including the reactor for a fifth boat. Negotiations for further boats are continuing. Astute has not just left the submarine berth in Devonshire Dock empty – it has left lots of local flats and houses empty too. Captain Mick Abbey, senior representative on the Astute class submarines project for the Ministry of Defence in Barrow, said: “There will be a dip in the lodging market which will take a hit. The crew of (the second of class) Ambush will ramp up next year.” Although it sails with a crew of 98, Astute had a total contingent of 120 in Barrow, with most of the ratings sharing flats and houses in Barrow found for them by the Royal Navy using local agencies. Capt Abbey said the future HMS Ambush already has 75-80 submariners standing by the submarine and living in Barrow. The number will climb quickly in the new year and next year will also see the crew of the third boat Artful also start to arrive as technical officers head for Barrow. Although the departure of Astute has seen the RN population drop from 200 to around 80, the captain says it won’t be long before it rises again to around the 150 mark giving the economy – ranging from accommodation to pubs, clubs and gymnasium’s a bit of lift. Capt Abbey who has been in Barrow a year, said of Astute’s weekend departure: “It is exhilarating. It is excellent. It is the combination of years and years of work and seeing all that come together and seeing the submarine do what it is supposed to do which is go to sea, is a brilliant feeling. “We can’t rest on our laurels though,she has now got her sea trials to do.” First published at 13:13, Tuesday, 17 November 2009 Published by http://www.nwemail.co.uk
  5. ARM-WAP

    Marine Britannique

    Dawn of the age of Astute Last updated at 16:28, Tuesday, 17 November 2009 ASTUTE will be a welcome sight for the admirals when she reaches Her Majesty’s Naval Base at Faslane. It will arrive at the loch just off Scotland’s Firth of Clyde, in a “few days time” said a security conscious official. The Royal Navy top brass have eagerly waited and waited for their largest and most powerful ever hunter/killer class submarine, and now the age of Astute has finally dawned. The impressive Barrow sub will be accompanied by tugs into Faslane to be greeted by a water borne reception party which will include defence procurement minister Quentin Davies, the First Sea Lord, Sir Mark Stanhope, and BAE Submarines Solutions managing director John Hudson. Faslane is Britain’s submarine city. It is 1½ miles long and an eighth of a mile wide and more than 6,000 people are based there currently to crew, service, stock up and protect the fleet of Barrow-built Vanguard class nuclear submarines. The base at Garloch, not far from Glasgow, also has the last Swiftsure class nuclear powered sub in service, and a fleet of mine countermeasure surface vessels based there. Faslane spokesman Neil Smith said one of the first things that will happen when the boat arrives will be the fitting of the remainder of Astute’s deep rudder. The boat left Barrow by design with only a partial rudder to avoid any mishaps with the mudbanks of Walney Channel, said Mr Smith. Once the welcome is over, the sub will be put on the Faslane shiplift and transferred to the large ship hall at the base for the rudder fitting operation. A giant jetty specially made for Astute was built in a dry dock at Greenock and towed over to Faslane in the summer. It will provide the berths for the Astute flotilla. The current intention is for Faslane to become Britain’s only submarine base. Operational subs still at Devonport will move to Faslane. Once it has had its rudder fixed and any other needed adjustments, Astute will begin an extensive series of sea trials to test the sub, its handling characteristics and capabilities. A team of specialists from Barrow will be involved in the trials as will MoD experts. The so called “sea riders” sling their bunks up in areas like the weapons stowage section of the sub which is packed with extra people during the trials. Plans are at an advanced stage for the ceremony to commission Astute as a naval warship in two months time at Faslane. Lips are sealed, but that raises the possibility that Camilla, Duchess of Cornwall who is patron of Astute might attend on the big day. She was there at the roll out and launch in June 2007 when she named the 7,400 tonne subs, and she also attended a Trafalgar Day dinner with members of the crew and VIP at Holker Hall last year. Astute’s skipper Commander Andy Coles told Jane’s Defence magazine about the trials. He said: “It starts at the basics; make sure she turns in the right direction and just do turning trials until we know what the rudder's going to do at every single speed. “And then we’ll start doing manoeuvring trials. When we’ve proven the hull, we’ll prove her under water in the same way. “Then we’ll move on to the combat systems.” Then it will be off to the USA for Astute to test fire her Tomahawk non-nuclear cruise missiles. At Faslane, Mr Smith said: “We are starting a new chapter in the naval base’s history. “This class of attack submarine can do things that others cannot do.” That includes inserting and recovering special forces through a hangar it has got built in.” First published at 13:12, Tuesday, 17 November 2009 Published by http://www.nwemail.co.uk
  6. ARM-WAP

    Marine Britannique

    New nuclear sub begins sea trials The Royal Navy's biggest and most powerful attack submarine has set sail from the Cumbrian shipyard where it was built for sea trials. Astute set sail from Barrow for its first set of trials before heading to a new home at Faslane in Scotland. Measuring nearly 328ft (100m) from bow to stern, Astute is armed with 38 torpedoes and missiles - more than any previous Royal Navy submarine. The BAE Systems-built vessel is due to go into full service next year. Astute will be able to circumnavigate the entire globe while submerged and advanced nuclear technology means that it will never need to be refuelled. 'Huge challenge' Defence Equipment and Support Minister Quentin Davies said: "This is a significant milestone for Astute as she sails for the first time. "The Astute class of submarines will deliver a step change in capability for defence in terms of anti-submarine and anti-surface warfare, protecting the deterrent, and providing land attack and intelligence gathering. "Astute will now begin a set of sea trials ahead of her full acceptance with the Royal Navy next year." Rear Admiral Simon Lister oversaw the final stages of the submarine production in Cumbria and preparation for sea trials. He said: "Building a nuclear submarine is a huge challenge and demands the highest standards of design, engineering and manufacturing to ensure she can safely perform her demanding duties. "Astute represents the sum of thousands of individual efforts, and everyone involved in her creation can be proud." The submarine is expected to arrive in Faslane on The Clyde, later this week. Story from BBC NEWS: http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/england/cumbria/8364184.stm
  7. ARM-WAP

    Marine Britannique

    Même si cela ne sert à rien, au moin on a l'opportunité de le signer et signaler qu'on est pas d'accord avec une/des décision(s). D'autre coté, 215 signatures, on dirait que Brown et Cie ont raison de ne pas avoir commandé les six autres... Le gars qui a initialisé la pétition aurait du envoyer des courriels partout et l'annoncer aux sites comme celui-ci (ou au moins les équivalent britanniques)... :-) Je l'aurai signé moi même...
  8. ARM-WAP

    nouveaux SM allemands

    Tu as peut-être raison Bruno. Je n'avait pas fait trop attention à l'image au niveau de la tourelle. Par contre, je pense que les Allemands vont garder les tourelles des F122 et des Schnellboote car elles "répondent au besoins" (faut lire: "nous les avons déjà --> donc ne faut plus en acheter des autres). De plus, je pense qu il trouveront une tourelle de 5"/127mm un peu trop pour une "Korvette"...
  9. ARM-WAP

    nouveaux SM allemands

    D'après moi le tonnage (2500-3500 t) et l'armement (sur ce dessin) le classeraient dans la groupe des frégates... - pont (et hangar?) hélico - surement des tubes pour lancement de torpilles - l'OTO 76 et - ESSM sur le plage avant (plus les 2 STIR) - le RAM - Harpoon... Peut-être une raison politique/budgettaire de les appeler "corvettes/Korvetten", cela a l'air d'être moins cher? Est moins "offensif"?
  10. Il parait que les russes désirent avoir accès permanent au méditerrané pour un porte-avions, et leur seul moyen est un base au Syrie. Le passage au Bosporus est interdit au porte-avions, donc le seul accès serait par gibraltar ou suez... http://en.rian.ru/russia/20060602/48956476.html http://fr.rian.ru/analysis/20070807/70512772.html
  11. ARM-WAP

    Marine Britannique

    http://www.corusgroup.com/en/news/news/2008_steel_for_Royal_Navys_new_aircraft_carriers
  12. ARM-WAP

    Marine Britannique

    La MN a acheté trois CMTs de la Belgique M918 Dianthus (vendu à la France en 1993, M653 Capricorne) M919 Fuchsia (vendu à la France en 1993, M652 Céphée) M920 Iris (vendu à la France en 1993, M651 Verseau)
  13. Apparemment les américains vont remplacer les phalanx par des ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile) sur les Arleigh Burkes. Ils seraient équipées d'un launcher Mk41 dont les 6 cellules pourraient stocker 4 de ces ESSM dans chaque cellule. Test et photos: http://www.navy.mil/view_single.asp?id=49454 PACIFIC OCEAN (Aug. 13, 2007) - A RIM-7P NATO Sea Sparrow Missile launches the Nimitz-class aircraft carrier USS Abraham Lincoln (CVN 72) during a stream raid shoot exercise. Lincoln's self-defense systems fired four Sea Sparrow missiles, engaging and destroying two BQM-74E turbojet-powered drone aircraft and a High-Speed Maneuvering Surface Threat (HSMST) remote controlled Rigid Hulled Inflatable Boat (RHIB) during the event. Lincoln and embarked Carrier Air Wing (CVW) 2 are underway off the coast of Southern California conducting Tailored Ship's Training Availability (TSTA). U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Jordon R. Beesley (RELEASED) http://militaryphotos.net/forums/showthread.php?p=2713082
  14. Les nouvelles ambitions de la Marine de guerre russe 31/07/2007 21:31 Par Nikita Petrov, commentateur militaire, pour RIA Novosti En vingt ans, la Marine de guerre russe est appelée à devenir la deuxième force navale du monde. C'est ce qu'a déclaré, à la veille de la fête annuelle de la Flotte nationale, son commandant en chef Vladimir Massorine. A terme, a-t-il annoncé, la puissance navale russe sera fondée sur des sous-marins nucléaires stratégiques et six groupes de frappe ayant chacun un porte-avions. Pour la Flotte nationale, ce sera le troisième programme de modernisation, explique l'amiral. Les deux précédents, même s'ils n'ont pas été réalisés jusqu'au bout, avaient toutefois permis de lui conférer une nouvelle dimension. Le Programme national d'armements jusqu'en 2015, récemment adopté, fait - pour la première fois dans l'histoire soviétique et russe - de la Marine de guerre une priorité tout aussi importante que le développement des forces nucléaires stratégiques. Si 4.900 milliards de roubles (près de 140 milliards d'euros) sont prévus pour mener ce réarmement, un quart de cette somme doit financer justement le renouvellement du parc des navires. "En fait, le nombre de navires en chantier a déjà atteint le niveau soviétique", a annoncé Sergueï Ivanov, premier vice-premier ministre, lors de sa récente visite à Severodvinsk, sur la mer Blanche, où sont situés d'importants chantiers navals. Selon le responsable gouvernemental, "l'argent ne pose plus de problème, et c'est à présent la production qui doit être optimisée afin que des navires soient par exemple construits en trois ans, au lieu de cinq, à compter de leur mise en chantier". La Russie a élaboré une stratégie de développement de la construction navale jusqu'en 2030. En vertu de cette stratégie, d'ici à 2010, il est prévu d'augmenter de moitié le nombre de navires en chantier. Pour la première fois ces quinze dernières années, la Flotte a mis en chantier toute une série de 40 frégates, une dizaine de navires au moins pour chacune des deux flottes, du Nord et de la Baltique. En février 2006, après une interruption de 16 ans, l'Amiral Sergueï-Gorchkov, une frégate à long rayon d'action, a été mise en chantier. La Marine de guerre projette de lancer la construction d'une vingtaine de navires de ce projet. La conception de la création de tels navires avait été définie par l'ancien commandant en chef de la Flotte, l'amiral Vladimir Kouroïedov. C'est lui qui avait formulé l'axe que doit suivre, dans son développement, la Marine de guerre russe: "abandonner une diversité de classes inimaginable au sein d'un seul et même type de navires ou d'avions. Dans le même temps, une unification plus poussée des navires doit en augmenter la puissance et réduire leur frais de construction". Il faudra donc, selon lui, renoncer aux navires étroitement spécialisés, en mesure de combattre uniquement des sous-marins ou des porte-avions ennemis, et passer à des unités de combat multirôles appelées à réaliser diverses missions de combat loin des côtes nationales. Ces navires seront créés d'après le principe dit des modules, ils auront des systèmes d'armements et d'équipements spéciaux largement unifiés. A terme, cela doit simplifier non seulement leur approvisionnement en pièces détachées et munitions, mais aussi leurs exploitation, réparations et, plus tard, modernisation. La construction de porte-avions - il y en aura six, selon le commandement de la Flotte - est un thème à part. Premièrement, parce que cela ferait de la flotte russe la deuxième du monde. Pourtant, le Programme d'armements jusqu'en 2015 ne prévoit pas de ressources pour leur construction. Les projets échelonnés jusqu'en 2030 n'en font non plus aucune mention. Pourtant, à Severodvinsk, on a montré à Sergueï Ivanov le projet de construction, dans les chantiers navals Zvezdotchka, d'un nouveau dock destiné à mettre en chantier des navires de gros tonnage. Navires que seuls les chantiers navals à Nikolaïev, en Ukraine, pouvaient construire à l'époque soviétique. Il est prévu d'accorder près de 500 millions de dollars à la construction d'un tel dock. Les spécialistes disent que ce dock permettra de construire de gros méthaniers qui approvisionneront les marchés occidentaux en gaz liquéfié russe. Mais il est tout aussi vrai que ce même dock peut servir de terrain à la construction de porte-avions! En tout état de cause, ce projet existe déjà. Le commandant en chef Vladimir Massorine affirme qu'il s'agira d'un navire à propulsion nucléaire, d'une longueur de [glow=red,2,300]100 [/glow] [sic] mètres au maximum, accueillant à son bord un groupe de 30 chasseurs et hélicoptères. Pourtant, si ce projet est réalisé un jour, ce n'est cependant pas pour demain. La construction de sous-marins rencontre moins de problèmes. Rien que ces derniers temps, deux submersibles du projet 667BDRM ont été modernisés. Deux autres sous-marins subissent des réparations à Severodvinsk. Ils sont équipés d'un nouveau radar hydroacoustique qui permet aux navires de mieux voir et mieux entendre. De nouveaux systèmes anti-feu, de protection des réacteurs nucléaires, et un nouveau système de missiles stratégiques RSM-54 Sineva y sont installés. A l'opposé du système précédent, Skif, chacun de ses missiles porte non pas 4 mais 10 charges à pointage individuel. Le missile qui a une plus longue portée dispose d'un système de guidage moderne. C'est bien un Sineva qui a été tiré en été 2006 au Pôle Nord par l'équipage du sous-marin nucléaire stratégique Ekaterinbourg, sous le commandement du capitaine Sergueï Ratchouk. Un tir en plongée, d'autant plus à travers une couche de glace, est déjà une mission très difficile. L'interférence de champs magnétiques rend inutiles les dispositifs de navigation de bord et en plus l'équipe doit subir une préparation spéciale pour pouvoir travailler "sous la glace". Mais ce tir a aussi des avantages. Sous une glace de plusieurs mètres d'épaisseur, un sous-marin demeure invisible pour les satellites d'observation ennemis jusqu'à l'ultime moment. Grace à quoi une frappe nucléaire de rétorsion sera subite et inéluctable. De nombreux commandants de sous-marins qui ont réussi à remplir cette mission sont devenus par la suite Héros de l'Union soviétique ou de la Russie. Sergueï Ratchouk, le commandant de l'Ekaterinbourg, a reçu l'Etoile de Héros des mains du président Poutine. Mais la modernisation n'est qu'un élément du programme de renouveau de la Flotte. Les chantiers navals Sevmash à Severodvinsk construisent toute une série de sous-marins de quatrième génération du projet 955 Borée. C'est bien pour ces engins qu'on teste le nouveau missile stratégique de stationnement en mer Boulava (massue). "Trois sous-marins nucléaires de quatrième génération sont construits: le Iouri-Dolgorouki, l'Alexandre-Nevski et le Vladimir-Monomakh. Par rapport aux submersibles de la génération précédente, ils auront des armements plus performants", explique Vladimir Massorine. Un autre sous-marin nucléaire de frappe, du projet 885, le Iassen (frêne), sera bientôt mis à l'eau à Severodvinsk. Ce submersible de quatrième génération remplacera plusieurs engins des classes précédentes. Selon les spécialistes, la mise en service de ce sous-marin sera une véritable révolution. Déjà, les engins de troisième génération du projet 971 Akoula (requin) sont presque invisibles dans les profondeurs océaniques. Le Iassen, en termes de nuisances sonores, dépassera le tout récent sous-marin américain Seawolf. Mais, à l'opposé de son analogue américain, le submersible russe sera polyvalent. Grâce à ses armements - plusieurs types de missiles de croisière et de torpilles - il sera en mesure de réaliser un vaste éventail de missions en mer. Autrement dit, avec une même aisance traquer des porte-avions ennemis et porter des frappes massives au missile sur les côtes. Les experts estiment que la naissance de nouveaux sous-marins nucléaires et "d'aérodromes flottants" améliorera radicalement les potentialités de combat de la Marine de guerre russe. http://fr.rian.ru/analysis/20070731/70046706.html
  15. Merci d'avance! Ce serait quand même dommage qu'un navire pareil avec une tourelle de 4.5" n'aurait pas l'option de l'utiliser en mode "contre avion". De l'autre coté cela ne me surprendrait pas: le gouvernement semble d'essayer de réduire les coûts partout... Je ne serait pas surpris du tout si le total des unités ne dépasse pas les six premiers...
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