Aller au contenu
AIR-DEFENSE.NET

Lance-grenades roquettes missiles


semper_fidelis
 Share

Messages recommandés

https://www.edrmagazine.eu/saab-unveils-and-demonstrates-new-guided-multipurpose-munition

Quote

Saab Unveils and Demonstrates New Guided Multipurpose Munition

1 June 2021 – Saab, in cooperation with the U.S. Army and Raytheon Missiles & Defense, has successfully demonstrated the new Guided Multipurpose Munition (GMM). The GMM System Capability Demonstration was a joint activity between Saab and Raytheon Missiles & Defense, funded under a U.S. Government Rapid Innovation Funding (RIF) effort awarded by the U.S. Army. This three-year contract effort culminated in a live firing demonstration in November 2020. RIF efforts are intended to support the development of promising technologies that address military capability to fulfill an operational or national need.

On November 5 2020, at the Yuma Proving Ground, Arizona, Saab, in collaboration with the U.S. Army and Raytheon Missiles & Defense, fired Guided Multipurpose Munitions for the first time with live warheads. GMM was fired from both the Carl-Gustaf recoilless rifle and an adaption of an AT4 disposable launcher. The munitions were guided to their target using a semi-active laser guidance system and designator.

Through a series of live fire engagements, multiple targets were engaged and destroyed at ranges from 1550 to 2500 meters. The targets were triple brick wall, double-reinforced concrete wall, and an up-armored vehicle, demonstrating the devastating combination of a high-performance break-in charge, and a follow-through charge designed to ensure effects even in hardened targets. The increased range, in combination with a Confined Space capability, will offer troops greater tactical flexibility when selecting a firing position.   

GMM represents the next step in both the evolution of guided man-portable munitions and the Saab-Raytheon collaboration, and expands the shoulder-launched guided capability to the AT4. GMM also has the capability for future applications on remote weapons stations, manned and unmanned aerial and ground systems, and indirect fire.

“GMM marks the next step in the evolution of our shoulder-launched systems. It is the most advanced munition yet and will offer greater precision, outstanding performance with pin-point accuracy and multi-target capability,” says Görgen Johansson, head of Saab business area Dynamics.

“Raytheon and Saab have been working together on the GMM, and take pride in the fact that they can provide the Army with a standard guided munition they can fire from prolific soldier-borne launchers as well as weapons stations and unmanned vehicles. This universal munition will increase overall lethality and help prepare for every conceivable conflict on the spectrum,” says Tom Laliberty, vice president of Land Warfare & Air Defense, a Raytheon Missiles & Defense mission area.

The initial work on GMM began in 2017, which resulted in the concept of the Guided Carl-Gustaf Munition that was demonstrated in September 2019.

Saab’s Carl-Gustaf and AT4 weapon systems are used by the U.S. Armed Forces as well as the ground forces of more than 40 other countries.

 

  • J'aime (+1) 1
  • Upvote (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Un truc incroyable que je viens de découvrir, le lance-roquette volant.

Citation

Belarusian Unmanned Aerial Anti-Tank Grenade Launcher

Belarusian YouTube channel called “ВоенТВ Беларуси” has recently published a video telling about the Belarusian military news. In that video, they showed an unmanned aerial vehicle carrying an anti-tank grenade launcher. The demonstration of this rather unusual UAV was conducted in Losvida proving ground located in Vitebsk Region, Belarus. The mentioned video is embedded below and it starts from the point where it shows the UAV.

A lire et voir ici.

 

Modifié par Kiriyama
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@Kiriyama

C'est pas pour faire mon chiant Kiri' mais je ne suis jamais fan de cliquer en aveugle sur un lien "ici". Selon le site il peut arriver que je n'ai pas envie de donner du trafic/visibilité supplémentaire. Du coup, de manière générale, si tu pouvais préciser l'identité des liens que tu donnes :wink:

Modifié par 13RDP
  • J'aime (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 5 months later...

Pub : L'AT4CS ER est une arme antiblindée à espace confiné conçue pour offrir une portée étendue et une pénétration maximale avec une capacité d'espace confiné. Comme la plupart des armes de la famille AT4, elle est livrée avec un viseur à point rouge intégré et un système de support supplémentaire.

La famille AT4 se compose de plusieurs armes puissantes, portables par l'homme et jetables. 
Chacune est optimisée pour être facile à utiliser, quel que soit le niveau d'expérience de l'utilisateur.
Notre gamme comprend des armes anti-blindage, anti-structure et anti-personnel/explosif.

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 7 months later...

Une vidéo étonnante de Ian McCollum!

Filmée en 2018 mais ne sortant qu'aujourd'hui sur demande de son concepteur, le sud african Tony Neophytou, inventeur du fusil à pompe Neostead et du lance-grenade en 20x42 appelé PAW ou Neopup, voici l'Inkunzi, un lance-grenade automatique réutilisant la grenade de 20x42mm, mais dont les caractéristiques en font un entre-deux situé quelque part entre le lance-grenade automatique de 40x53mm (Mk19...) et une mitrailleuse typique d'emploi général en 7.62 OTAN.

Le concepteur était originellement en contrat avec DENEL, mais vu la situation de DENEL actuellement, il recherche un nouveau partenaire commercial, et cette vidéo est susceptible de lui faire de la pub'.

Je vous invite à la regarder, c'est assez étonnant.

@mehari à mon tour de te poke! :biggrin:

 

  • J'aime (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

3 hours ago, Patrick said:

@mehari à mon tour de te poke! :biggrin:

Malheureusement, j'ai pas vraiment l'argent pour ce genre d'investissement. Par contre, je peux toujours voir si certains de mes collègues ont des contacts à la FN (je doute qu'ils soient intéressés par contre).

 

Sinon, je me souviens que les US avaient rejeté le XM29 parce que les grenades de 20mm étaient trop faibles (c'était pas le seul problème mais c'en était certainement un). Du coup, je me demande ce que ça donnerait ici.

Ça fait un petit temps que je me pose la question des appuis de compagnie pour l'infanterie motorisée avec un potentiel groupe HMG/AGL (au côté du groupe ATGM et du groupe mortier) et ce 20mm pourrait former un hybride intéressant entre les deux. Cependant, un AGL 40mm allégé comme le QLZ-04 (20kg) fournirait plus d'explosif. Si on a aussi des MMG en .338NM dans le groupe d'appui des pelotons, le 40mm serait alors plus intéressant que le 20mm.

On a des échos sur les performances du PAW-20?

  • J'aime (+1) 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

  • Statistiques des membres

    5 968
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Stevendes
    Membre le plus récent
    Stevendes
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,5k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...