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AIR-DEFENSE.NET

Armée de l'air Malaisienne


MH
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Franchement, ils feraient bien de standardiser un peu...

Liste des types de chasseurs :

-Su-30MKM Flanker

-Northrop F-5E/F, RF-5E

-Boeing F/A-18D Hornet

-MiG 29N/UB

Oui, mais les F-5 vont partir à la casse et les Gripen remplaceraient les MiG-29. Ca ferait Su-30MKM, Gripen et F-18. Mais c'est vrai que c'est déjà pas si mal.

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Le Su-30MKM toujours en lice en Malaisie

Image IPB

25 septembre 2012

Le commandant en chef de la Royal Malaysian Air Force (RMAF), Tan Sri Rodzali Daud, a déclaré que le Su-30MKM et le Saab JAS-39 Gripen sont encore en compétition dans l’appel d’offres de la Malaisie pour le remplacement de ses MiG-29N (source : Daily Sun).

D’autres sources ont déclaré que les 2 avions ont été éliminés lors des tests techniques, mais le commandant Daud a rappelé que tous les avions concurrents étaient encore à l’étude. Il a ajouté que l’offre de Saab pour louer 18 JAS-39 Gripen était sérieusement envisagée comme une alternative à l’achat de chasseurs, et que les coûts d’exploitation et d’entretien jouerait un grand rôle dans le choix final de la RMAF.

Si ces informations s’avèrent exactes, la maintenance du SU-30MKM déjà effective en Malaisie, et la conception éprouvée du Gripen pour ses faibles coûts d’exploitation, pourraient leur donner un avantage important sur l’Eurofighter et le Rafale en Malaisie.

Le F/A-18E/F Super Hornet proposé par Boeing se situerait quelque part entre les deux. Il est plus coûteux à exploiter que le Gripen, et n’a pas beaucoup de points communs avec les versions F/A-18D  Hornet que possèdent déjà la Malaisie, mais il lui offrirait une interopérabilité avec l’Australie sur la base aérienne commune de Butterworth. Tout comme le Gripen pourrait offrir une interopérabilité avec les pays voisins comme la Thaïlande.

Note : Le 21 septembre 2012, le Su-30SM a effectué son premier vol en Russie. Ce chasseur polyvalent de la famille des Su-30MK est adapté aux exigences de l’Armée de l’air russe. L’avion possède de nouveaux radars et systèmes de liaison radio et d’identification. Ses armements et autres systèmes ont aussi été modifiés par rapport à la version originale. Le groupe Irkout qui conçoit l’avion doit produire 30 chasseurs Su-30SM d’ici 2015, conformément à un contrat signé avec le ministère russe de la Défense en mars 2012.

info-aviation.org

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Aircraft maker Dassault aims to sell the Rafale to the Government

http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/10/5/business/12126069&sec=business

ETALING JAYA: Military aircraft manufacturer Dassault Aviation is upping the ante in Malaysia with the hopes of supplying its combat aircraft Rafale to the Government, which considering to retire the ageing fleet of Russian made MIG-29N under the Multi Role Combat Aircraft (MRCA) programme.

Dassault international executive vice president Eric Trappier said the company was already meeting with companies that were a potential for their offset programme, assuming if the Malaysian Royal Air Force opt for the Rafale.

“We have met a list of companies that have capabilities in mechanical, electronics and engines, among these are like Global Turbine Asia Sdn Bhd which is in collaboration with Safran Turbomeca, and Sapura which has ties with Thales,” he said at a media briefing on Wednesday.

He said the company was also talking with Composites Technology Research Malaysia Sdn Bhd, Airod Sdn Bhd, and Zetro Aerospace Corporation.

“We fully support the Government's offset programme, and we have initiated talks with companies in the country.

“There is a strong reach from our side to support the industry here. We feel that the country is capable with the right political wish to develop the country's aviation industry further,” he said.

Headquartered in Paris, Dassault was chosen by India in January to supply at least 126 Rafale jets valued at RM30bil, after winning against rivals Typhoon built by a consortium led by European Aeronautic, Defence & Space Co (EADS) and BAE Systems Plc.

Touted as the largest military aviation deals in the world, the India deal was done after a reportedly exhaustive technical and commercial evaluation which spread over five years.

It was also revealed that officials from the Defence Ministry, in a closed door meeting with Dassault, had expressed that it would take into consideration the Indian government's stamp of approval for Dassault to supply aircraft for its own decision on the MRCA programme. Potentially worth RM10bil to RM15bil, the MRCA programme had attracted the attention of other major companies which are offering their wares like Eurofighter Typhoon from BAE Systems UK, F/A-18F Super Hornet from Boeing USA and Gripen New Generation from Saab of Sweden.

“It is difficult to say when the deal would materialise as there will be the general election in the coming months.

“I don't expect it to be before (the general election). How much time after the general election is the question,” he said.

Following its Indian win, there have been bouts of merger and acquisition exercises, one being the planned merger of BAE Systems and the European Aeronautic Defence and Space Company, in a bid to create a global aerospace and defence leader that would better rival US giant Boeing.

To that end, Eric said: “We are not impressed by the giants, it can be strong, but it also can be very weak when it gets too big to manage.

“For Dassault, we are trying to completely do the opposite, we are a smaller company and we will focus on technology and expertise.” According to him, with partners like Thales and Snecma, the company is not small at all. “We are not a giant, but we are number one in our expertise. And we are not chasing to be number one in terms of size,” he said, adding that the company was not trying to be bigger but trying to be better.

discounting the possibility of chasing for mergers to upscale its operations.

He said Dassault could have partnerships with the new entity in the future, but it depended on what the countries related to the merger wanted to do and collaborate.

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  • 3 weeks later...

Je ne savais pas que le Su-30 avait aussi des volets devant les entrées d'air.

Image IPB

Sur cette photo ce ne sont pas des volets d'entree d'aire, mais des caches qui restent au sol (comme leur couleur l'indique) pour proteger le moteur et le conduit d'entree d'air. Pas la peine qu'un hibou ou des chauves souris viennent y faire un nid.

On trouve ca sur tous les avions.

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  • 7 months later...

La Russie fournira à la Malaisie des chasseurs supplémentaires

La Russie se propose de promouvoir sur le marché malaisien de nouveaux avions de chasse perfectionnés, les Soukhoï Su-30MKM, a déclaré lors du salon LIMA 2013 Viktor Komardine, chef de la délégation russe et directeur général adjoint de la société Rosoboronexport. Selon lui, la Russie n'a pas l'intention de proposer à la Malaisie son chasseur de cinquième génération T-50 puisqu'un tel avion n'est pas tout à fait conforme au besoin de ce pays : les qualités du T-50 comme la vitesse de croisière supersonique seront inutiles à la Malaisie.

Entre 2003 et 2009 la Malaisie a déjà acheté à la Russie 18 chasseurs Su-30MKM. Les Malaisiens ont annoncé leurs projets d'en acheter 18 autres, mais ces projets ont été entravés par la crise économique et les problèmes budgétaires.

Le Su-30MKM est une version du chasseur Su-30MKI développé en Russie pour les forces aériennes de l'Inde. La construction du Su-30MKI a été adaptée aux besoins spécifiques des Malaisiens avec la participation d'un groupe de travail de militaires de ce pays. Le Su-30MKM a davantage de composantes et d'accessoires de fabrication occidentale installés à son bord à la demande de la partie malaisienne. Il s'agit notamment de l'indicateur de la société Thales sur le pare-brise, d'une caméra infrarouge NAVFLIR et d'une nacelle de désignation de cible LDP Damocles. L'avion est en plus équipé d'un radar russe perfectionné Bars capable d'accrocher 4 cibles et d'en suivre 15 autres.

Si le contrat est réalisé, la Malaisie disposera de 18 avions supplémentaires dépassant de par ses capacités les Su-MKC chinois, mais de capacités inférieures à celles des Su-35 négociés actuellement par la Chine.

La présence de la Russie sur le marché d'armement d'Asie du Sud-Est est déjà considérable. Parmi les avions et autres aéronefs ayant effectué des vols de démonstation pendant le salon, 49 % étaient des appareils russes.

Ces derniers temps la crise a freiné les projets d'achats des Malaisiens d'avions de combat neufs. Mais l'implication de la Malaisie dans les différends au sujet des îles en mer de Chine méridionale et la montée des tensions dans la région peuvent l'obliger à prendre une décision politique sur le renforcement de ses forces aériennes. Les chasseurs russes seront alors la principale option d'achat pour les Malaisiens.

La particularité des opérations dans la zone de la mer de Chine méridionale consiste dans sa forte couverture par les radars de différents pays. D'autre part, les bases aériennes au sens propre du terme y font défaut. Les îles sont trop petites et seuls des atolls peu nombreux ont des pistes d'atterrissage tandis qu'il est impossible d'y stationner des avions de combat en permanence.

Dans ces conditions le rayon d'action devient un avantage capital d'un avion. Pour la Malaisie il importe en plus que l'avion embarque des missiles air-mer et anti-radars capables de neutraliser la DCA des nouveaux destroyers chinois 052C et 059D, ainsi que des frégates du projet 054A.

Pour la Malaisie la décision d'acheter des chasseurs Su-30MKM supplémentaires peut être aussi optimale du point de vue économique.

Le pays possède un centre de maintenance des chasseurs Su-30MKM et la formation des techniciens et des équipages de cet avion est déjà une réalité. Ainsi la Malaisie évitera des dépenses substantielles qui pourraient être occasionnées par la mise en place d'une infrastructure à partir de zéro. /L

Lire la suite: http://french.ruvr.ru/2013_04_08/La-Russie-fournira-a-la-Malaisie-des-chasseurs-supplementaires/

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  • 3 months later...

Russia offers upgrade package for our MiG-29Ns

 

http://www.nst.com.my/nation/general/russia-offers-upgrade-package-for-our-mig-29ns-1.304503


JET-FIGHTERS: Move means increase of lifespan to 40 years



PARIS: RUSSIA'S official arms sales agency has offered an upgrade package for the Royal Malaysian Air Force's 18-year-old MiG-29N Fulcrum jet-fighters.

Rosoboronexport's upgrade package will extend the aircraft's lifespan by 40 years.

Sources said Rosoboronexport believed this to be a better option than the Malaysian government's plan to replace the Fulcrums in its multi-role combat aircraft (MRCA) replacement programme due to lower costs involved in an upgrade package compared with purchasing new aircraft.

However, the sources said cost was not the only factor which needed to be evaluated.

"There are a number of other things which need to be factored in. For instance, there are many things which need to be upgraded on the MiG-29s to ensure that the aircraft are on par, or at least as close as possible, with newer aircraft.

"Maintenance costs will also have to be factored in. So, yes, while an upgrade will allow us to keep an aircraft which is loved by the pilots who fly them, there are still many factors which need to be considered," said the source.

But Rosoboronexport deputy chief Victor Komardin told Paris Airshow News, published by AIN Publications, that if the upgrade package is rejected, Russia would want to be involved in RMAF's MRCA replacement programme.

To this end, Russia would offer additional Sukhoi SU-30MKM Flanker aircraft, currently the most advanced jets that RMAF operates.

Komardin also said Russia would also consider a request for a fifth-generation fighter, should the Malaysian government be interested in one.

This would mean that the Sukhoi PAK FA or the more advanced version of the Flanker, the SU-35.

Although the PAK FA is generally considered by the world as the only fifth-generation fighter in Russia, Sukhoi also considers the SU-35 a fifth-generation jet-fighter.

The PAK FA, however, is still in development, one of only a handful of stealth jet programmes in the world.

Though it is no secret that Malaysia intends eventually to replace the Fulcrums, the MRCA replacement programme had to be put on the backburner.

At present, without the entry of Russia, four aircraft are said to be in contention for the MRCA programme.

Saab's Gripen and Boeing's F/A-18E/F Super Hornet are two of the aircrafts said to be in the running, though not much is known of the other two companies.

The Eurofighter Typhoon and Dassault Aviation's Rafale, on the other hand, have been keenly vying for the programme, with Dassault Aviation and Rafale International chief executive Eric Trappier firing the latest salvo last week, ahead of the Paris Air Show in Le Bourget.

Trappier had said that any bid for the MRCA replacement programme would include an offer to set up an assembly line for Rafale in Malaysia.

At present, however, there is still no official call for a tender from the Malaysian government.


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A Royal Malaysian Air Force MiG-29N. The popular aircraft is one of the most
advanced jet-fighters in the Russian Air Force.

 

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Bah si les Russes proposent ce genre de chose c'est qu'ils sont "out" sur le MRCA et il ne leur reste plus qu'à essayer de faire capoter le truc et le remplacer par cet upgrade. Les Russes ont quand même un gros risque de se faire totalement sortir du marché Malaisien ça doit leur foutre les boules.

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  • 4 weeks later...

Najib says fighter jet decision may take longer

 

http://www.nst.com.my/latest/najib-says-fighter-jet-decision-may-take-longer-1.389875

 

LONDON: Malaysia’s decision over which fighter jet it will choose to replace its ageing fleet of 18 Russian-made MIG-29s might be delayed as the country focuses on cutting its budget deficit, Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said.

“It might take a little longer because we need to consolidate our fiscal position first and this is what people want and this is what the market wants,” Najib told Reuters on Thursday on the sidelines of a conference in London. 
 
“My priority would be to secure the macro position of the government to make sure our deficit is cut and at the same time we will spend on defence to the level we can afford to do, so...it all depends on how strong we feel financially.”      
 
Malaysia shortlisted five combat aircraft in March, principally the Eurofighter Typhoon - made by European consortium BAE Systems, EADS and Finmeccanica  - France’s Dassault Aviation Rafale, Boeing’s F/A 18E/F Super Hornet and Russia’s Sukhoi Su-30 and Sweden’s SAAB JAS-39 Gripen. 
 
Industry sources said at the time that the purchase could run into billions of dollars. 
 
The government has however come under pressure to tackle its high budget deficit and growing debt pile. In July, ratings agency Fitch cut its outlook on Malaysia’s sovereign debt to negative. 
 
Countries such as Malaysia have become top targets for U.S. and European defence manufacturers who want to increase their share of exports to make up for falling defence spending in their home markets.  REUTERS

 

Edited by zx
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  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

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