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Situations Outre-Manche, forces aéromobiles et perspectives britanniques


Philippe Top-Force
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oui sauf que acheter des hélicos, ça ne peut pas passer inapercue. Surtout si cela est fait à un constructeur étranger.

Des Future Lynx ne seraient-ils pas plus appropriés? Par rapport aux A019 en partie piqués au argentin (une autre a été achetée), il y aura de toute façon du progrès.

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Pas de lien officiel, seulement une personne qui a dit que nos "Special Forces" vont avoir 8 NFH-90s. Je pense que le Royaume-Uni ne parle pas des achats pour le "SAS" et "SBS".

Don't cry Rob ! (LoL) vous allez enfin remettre à niveau vos 8 chinook destinés aux SAS/SBS achetés en 1995 et jamais mis en service à cause de problèmes de vol de nuit et autres problèmes techniques.

Avant que tu répliques par le fait que la France est la seule nation européenne OTAN à ne pas avoir de gros porteurs CH47 ou CH53 ,je le fais remarquer à tous nos camarades forumeurs depuis bientôt 3 ans de déficit capacitaire.

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Image IPB

Jolie photographie de Merlin

Résumons ,6 nouveaux "Merlin" seront transférés du Danemark vers Benson ,après modifications techniques pour rejoindre la flotte de 22 RAF Merlin HC3 ,vos 33 Puma HC1 support helicopter seront revalorisés pour rester en service jusqu'en 2022.

Vos 8 HC3s Chinook seront enfin mis en service ,seront-ils uniquement à la disposition du SAS ? ou disponibles pour tous ?

Questions : Est-ce que la RAF envisage d'augmenter encore sa flotte de 28 Merlin ? Par quoi sera remplacé les Puma après 2022 ? Puisque le parc en ligne des 48 Apache est à flux tendu (surutilisation ,suremployé) est-ce pas opportum de commander d'autres WAH-64 D ? En clair ,est-ce que le parc total de 67 hélicoptères de combat n'est pas trop peu ?

On ne sais jamais ,il pourrait y avoir un petit malin à Bercy (Ministère des Finances ) qui regarde vers Londres en nous évoquant que la commande de 80 Tigre suffira. Vu que les Britanniques ont ce modèle capacitaire.

Même si la commande initiale de 215 Tigre ne sera jamais atteinte ,aurons-nous au moins 120/150 Tigre en parc ?

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Don't cry Rob ! (LoL) vous allez enfin remettre à niveau vos 8 chinook destinés aux SAS/SBS achetés en 1995 et jamais mis en service à cause de problèmes de vol de nuit et autres problèmes techniques.

Je ne comprends pas ton "humour". ???

Jolie photographie de Merlin

Résumons ,6 nouveaux "Merlin" seront transférés du Danemark vers Benson ,après modifications techniques pour rejoindre la flotte de 22 RAF Merlin HC3 ,vos 33 Puma HC1 support helicopter seront revalorisés pour rester en service jusqu'en 2022.

Vos 8 HC3s Chinook seront enfin mis en service ,seront-ils uniquement à la disposition du SAS ? ou disponibles pour tous ?

Questions : Est-ce que la RAF envisage d'augmenter encore sa flotte de 28 Merlin ? Par quoi sera remplacé les Puma après 2022 ? Puisque le parc en ligne des 48 Apache est à flux tendu (surutilisation ,suremployé) est-ce pas opportum de commander d'autres WAH-64 D ? En clair ,est-ce que le parc total de 67 hélicoptères de combat n'est pas trop peu ?

On ne sais jamais ,il pourrait y avoir un petit malin à Bercy (Ministère des Finances ) qui regarde vers Londres en nous évoquant que la commande de 80 Tigre suffira. Vu que les Britanniques ont ce modèle capacitaire.

Même si la commande initiale de 215 Tigre ne sera jamais atteinte ,aurons-nous au moins 120/150 Tigre en parc ?

Les Chinooks vont etre pour tous. Comme j'ai dit deja, en 2008 il va donner probablement une nouvelle conteste pour un helicoptere "medium", je serais tres surpris quand ca n'est pas EH101s. Concerne le WAH-64, je doute que nous commandons plus et pour "the record" je doute que la France achete "au moins 120/150 Tigre".

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???

27 NH90 et 120 Tigre?? N'est pas un peu disequilibrè??

Pour que notre jeune italien au pseudonyme European commence à parfaire sa culture militaire française.

Tout d'abord ,la commande de 27 NFH 90 est une commande passée pour la Marine Nationale.

14 NHC 90 en version combat ASM et 13 NHS en version soutien transport.

La composante hélicoptère embarquée sera de 27 NFH90 + 33 Panther/Dauphin pour l'AVIA MN.

A partir de 2007 ,la France va commencer à commander pour notre ALAT (Aviation Légère Armée de Terre) ses 12 premiers TTH90 ,l'ALAT en aura à terme 133 NH90 TTH.

Actuellement ,la France n'a commandé que 80 Tigre (40 HAD + 40 HAP) ,à l'époque du lancement du programme franco-allemand ,Berlin en voulait 212 Tiger UHT et Paris une cible d'acquisition à 215 Tigre en diverses versions ,il est clair que ni Berlin ni Paris ne vont respecter ces commandes ,puisque le mur est tombé et que le Pacte de Varsovie s'est effondré. Cependant ,la France a comme objectif de mettre en ligne 120 Tigre ,n'en déplaise à notre ami Rob ! On en sera un peu plus avec le nouvel établissement de notre livre blanc de la défense et le lancement de la prochaine Loi de Programmation Militaire. LPM

Des arbitrages vont avoir lieu pour enfin établir de nouveaux processus décisionnel de planning et de dépense nationale ,il y aura peut-être des ajustements budgétaires ,des procédures restrictives budgétaires ,des nouvelles évaluations de besoins opérationnels à court/moyen/long terme.

Donc en ce qui concerne l'aéromobilité ,il faudra déterminer efficacement des programmes d'équipements.

Combien HC ? Combien HM ? Quel tonnage ? Quel constructeur ? Quel achat sur étagère ? Quelle doctrine d'emploi....

Ensin ,la France a un contrat OTAN de déploiement d'hélicoptère avec un parc déterminé en ligne et un parc total d'hélicoptère de manoeuvre et d'attaque. Il lui faut impérativement 133 HM pour en mettre en ligne une centaine. Nos 355 MBT Leclerc travailleront en binômage avec les Tigre d'Appui et Destruction ,c'est à dire le couple 120 mm + missile AC Hellfire + canon Nexter 30 mm.

En Italie ,votre MMI va disposer de 46 NFH 90 + 10 TTH90 et de 20/24 EH-101. C'est normal vous avez une culture amphibie et les bâtiments et les hommes qui vont avec.

Votre armée de terre a aussi une composante d'hélicoptère de manoeuvre.

@Rob ,à une époque Lord Drayson disait à propos de la commande des 8 Chinook à Boeing qu'on aurait mieux fait de commander des dindes. Comprends-mieux-tu cet humour ? Sinon ce n'est pas grave.   

Je disais Rob ,vu les RETEX (retour d'expérience ou Feed-back) des opérations britanniques en Irak et Afghanistan ,j'avais lu que les 48 Apache en ligne étaient trop peu et qu'il serait bien de voir si Londres pouvait en commander quelques-uns de plus en supplément des 67 WAH-64 D. Donc je me demandais Rob ,si UK envisage de passer d'autres commandes pour vos hélos de combat. 

Il faut savoir que nos 2 capitales se scrutent ,si par exemple vos armées n'auront à disposition que 67 Apache ,il se pourrait qu'à Paris ,certains décident de ne plus commander autant d'HC Tigre. Nos armées se respectent ,elles sont presques identiques et elles s'inspirement mutuellement.

Le fait d'annuler des tranches de commandes de Tigre ne sera pas au profit d'une augmentation de nos TTH90 ,on doit aussi prévoir le lancement d'un futur HM très lourd de type HTH/Mi26/CH53/CH47 que la France n'a pas dans sa flotte ,on doit impérativement commencer à remplacer la flotte de Puma et de Gazelle qui ont rendus beaucoup de service et qui sont tous en fin de vie et surutilisés ,les DTO et MCO sont onéreuses pour les maintenir.

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Je ne comprends pas ton "humour". ???

Les Chinooks vont etre pour tous. Comme j'ai dit deja, en 2008 il va donner probablement une nouvelle conteste pour un helicoptere "medium", je serais tres surpris quand ca n'est pas EH101s. Concerne le WAH-64, je doute que nous commandons plus et pour "the record" je doute que la France achete "au moins 120/150 Tigre".

Je croyais que les britanniques avaient de l'humour ,on peut en sourire des déboires de vos 8 Chinook ,cela ne fait du mal à personne. Il vaut mieux en rire.

En 1995 ,le MoD a commandé 8 chinook Mk3 pour vos forces spéciales ,depuis leur livraison en 2001 ,ils sont tout simplement inutilisables et au prix où vous les avez acheter à vos amis américains ,votre MoD n'a jamais pu obtenir des autorités américaines les données informatiques nécessaires à la mise au standard britannique (pour satisfaire aux exigences de la réglementation aérienne internationale) de ces appareils conçus pour voler de nuit ,par tous les temps et destinés à vos SAS/SBS. Plus grave ,l'appareil livré par Boeing ne remplissait pas les besoins du cahier des charges. Résultat vous allez les rétrofiter de manière à remplir d'ici à la fin 2008 ,les mêmes missions de transport que la version Mk2 RAF. Voilà pourquoi je souris !(LoL)

Sinon ,l'ALAT avait un parc d'hélicoptères de combat de 265 Gazelles en versions multiples.

Il est clair que les 215 Tigre ne seront plus commandés (au vu du contexte géostratégique international) ,néanmoins la France doit faire un effort pour commander entre 40 et 60 Tigre supplémentaires si elle veut respecter son objectif OTAN et continuer à apporter les HAD pour les missions de Close Air Support ,prévues. Si la DGA ne passe pas commande ,tu pourras à ton tour en sourire. (LoL)

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  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Eurocopter assure la phase d’évaluation du programme d’extension de durée de vie des Puma Mk1 de la RAF. L’objectif est ici d’améliorer les capacités d’emport de moyen tonnage dont les forces armées britanniques ont un besoin urgent. La gestion de cette phase d’évaluation est assurée par un bureau Projets commun Eurocopter/MoD, mis en place à Bristol le 20 août 2007. Ce programme sera basé sur une modernisation complète, avec installation de nouveaux moteurs Makila de Turbomeca, des cockpits à écrans numériques, de nouveaux systèmes de communication et de navigation, et des systèmes défensifs à l’état de l’art. Jusqu’à 35 hélicoptères Puma de la RAF devraient ainsi être modernisés.

Dotés de ces nouvelles capacités, les Puma de la RAF, rebaptisés Puma HC Mk2, pourront rester en service jusqu’à l’horizon 2022. Leurs performances et leurs capacités de charge utile seront ainsi très sensiblement améliorées, notamment pour une utilisation dans les régions montagneuses et les pays chauds. Véritable épine dorsale de la flotte d’hélicoptères de moyen tonnage de la RAF, les Puma continuent de jouer un rôle vital sur de nombreux théâtres d’opérations, tels que l’Irak et l’Afghanistan.

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  • 2 weeks later...

*RN finishes improved Sea King HS.4+ trials

The UK Royal Navy's (RN's) 846 Naval Air Squadron (NAS) has completed trials of three upgraded Sea King HS.4+ utility helicopters ahead of deployment to...

02-Oct-2007

Link.

http://jni.janes.com/public/jni/index.shtml

Des autres Sea Kings (en moment 14) du Royal Navy vont avoir une modernisation sous un UOR.

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Une modernisation peut-etre pour 48 Sea Kings ca sera bon.

UK advances Merlin HC3A, Sea King upgrades

By Craig Hoyle

Beyond its current development of the Future Lynx design for the British Army and UK Royal Navy, AgustaWestland is also engaged in two key projects to boost the UK's battlefield helicopter capabilities, with efforts linked to the EH101 Merlin and Sea King.

Six EH101s acquired from Denmark earlier this year are being readied for operations from March 2008 with the Royal Air Force's 78 Sqn, which was assigned the now-Merlin HC3As (pictured below) at RAF Benson in Oxfordshire on 3 October. Two of the aircraft have been at the base since July to support crew conversion work, with the remainder in preparation at AgustaWestland's Yeovil site in Somerset.

The aircraft are receiving UK defensive aids equipment and armoured protection, and being configured to carry up to 24 troops, says Carol Dicks, the company's Merlin HC3A project manager.

They will join the 22 Merlin HC3 transports now flown by the RAF's 28 Sqn, but will receive BERP IV main rotor blades, which will increase their speed, range and lift performance. While the HC3A's operational role has yet to be confirmed, the type could be deployed to Afghanistan swiftly after its introduction to frontline duty.

"The mission system has been frozen, ensuring our delivery in the timescale committed to," says Dicks. The aircraft have already been incorporated into the UK's Integrated Merlin Operational Support programme, she adds.

Copenhagen will receive six replacement aircraft from 2009 as part of the UK's £175 million ($357 million) HC3A deal, with build work to start early next year.

Assessment phase work on a project to extend the lives of 35 Royal Navy Sea King HC4 amphibious support helicopters until 2017 is also nearing completion, with the work to also potentially benefit the service's Sea King 7 airborne surveillance and control aircraft. Planned enhancements include a five-bladed tail rotor and new Carson main rotor blades.

"We are on track to deliver a proposal by the end of this year," says Austin Chick from AgustaWestland's military helicopter business development unit. A main gate decision on the initiative is expected around mid-2008.

Link.

http://www.flightglobal.com/articles/2007/10/08/218002/uk-advances-merlin-hc3a-sea-king-upgrades.html

Sea King avec Carson blades.

Image IPB

EH101 HC3A

Image IPB

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La programme Future Lynx progresse a la phase de la production, maintenant je veux plus, jusqu'a 140.

PICTURES: UK's Future Lynx programme moves into manufacturing phase

By Craig Hoyle

The UK armed forces' Future Lynx light helicopter programme is on schedule to achieve two key milestones this month, with first metal to be cut on its initial flight-test aircraft, and project partners AgustaWestland and the UK Ministry of Defence to conduct an interim critical design review on the air vehicle system.

To enter frontline service with the British Army in 2014 as the Battlefield Reconnaissance Helicopter (BRH) and with the UK Royal Navy in 2015 as the Surface Combatant Maritime Rotorcraft (SCMR), the Future Lynx is being developed under a 70-aircraft deal that will deliver the variants with over 90% commonality. The aircraft - 10 more of which are also listed as options - will be produced at AgustaWestland's Yeovil plant in Somerset under the framework of a strategic partnering agreement signed between the company and the MoD alongside the £1 billion ($2.04 billion) development and manufacturing phase contract in June 2006.

Image IPB

©AgustaWestland

The Royal Navy's Future Lynx fleet will specialise in anti-surface warfare missions

Each aircraft will use some components drawn from the UK's fleet of around 150 Lynx, such as fuel system and main rotor gearbox parts. However, this list has been reduced since contract signature to around 50 "donor items", leaving more than 95% of the aircraft as new content, says David Hillcoat, AgustaWestland's head of the Future Lynx programme. "The aircraft looks the same, but it's completely new."

Oldland CNC will begin machining the first monolithic airframe component for the Future Lynx at its Bristol site on 24 October under subcontract to GKN Aerostructures, with the part to be used by one of three test airframes, the first two of which will be in army configuration. The first test aircraft will be delivered by the end of next year, with its flight debut scheduled for November 2009 and production deliveries to run from 2011.

A substantial part of the project design activity and 115 preliminary design reviews have been completed, and a full air vehicle critical design review will take place in April, says Hillcoat. "A lot of the time to date has been spent on confirming the LRU [line replaceable unit] positions and the overall hardware architecture of the aircraft. We're in a relatively stable position now."

Making extensive use of advanced manufacturing techniques and - for the first time for a new aircraft at Yeovil - also using a full digital mock-up, the Future Lynx will have a maximum take-off weight of 5,790kg (12,800lb) at introduction to service an increase of more than 1t over current UK Lynx variants. This will later grow to 6,250kg, due to a 10% increase in power output from the aircraft's two LHTEC (Rolls-Royce/Honeywell) CTS800-4N engines and the addition of BERP IV main rotor blades. Currently rated at a maximum of 1,360shp (1,000kW), the powerplant will deliver a significant increase in capability against the legacy R-R Gem, rated at up to 900shp.

Common components

The Future Lynx's new faceted tail section, low-set tailplane with end plates and new tail rotor will also improve handling qualities, according to AgustaWestland. The new tail rotor system will first be flown on a Super Lynx 300 demonstrator, while the company recently launched the manufacture of new transmissions and work to de-risk modifications to the aircraft's main gearbox.

Offering an extended airframe life of 12,000 flight hours, up from a previous 10,000 maximum, the army and naval aircraft will also share common components such as a strengthened landing gear, Thales avionics suite, General Electric (formerly Smiths) health and usage monitoring system and General Dynamics tactical processors. These systems are among contracts now in place worth 76% of the total programme subcontract value, along with cockpit displays, aerostructures, a Selex Sensors and Airborne Systems defensive aids suite and L-3 Wescam electro-optical/target designation sensors.

The Future Lynx cockpit has four 10 x 8in (255 x 200mm) multifunction displays with digital video inputs, with human-machine interface work being conducted to determine the level of integration required across the system. This work is being supported by current Lynx pilots using a simulator at Yeovil, says Hillcoat, who adds: "We're trying to make sure that we get an appropriate level of pilot workload."

The aircraft's wider avionics fit will include secure communications, successor identification friend-or-foe equipment, an integrated data modem and two 1553B databuses, and work will start during 2008 to test the equipment using a system integration rig.

Key configuration differences between the BRH and SCMR models will include connectivity with the Bowman battlefield communication system for the army and use of the Selex Seaspray 7000E active electronically scanned array maritime radar for the navy.

Weapon options

The army's late shift from a battlefield light utility helicopter requirement to the reconnaissance role will see its 40 aircraft configured to operate with a crew of two, plus a door gunner for 7.62mm or 12.7mm machine guns and a two-strong reconnaissance unit. Required to provide a 5h endurance over an operating radius of 200km (110nm), the aircraft could also be used for utility/troop transport, command-and-control and Special Forces fire control duties. The BRH will feature increased range and payload over the current Lynx AH7/9, but under current plans will not be required to carry air-to-surface missiles.

The primary role for the RN's 30 SCMR aircraft will meanwhile be to perform anti-surface warfare tasks, with each aircraft required to carry up to eight Future Air-to-Surface Guided Weapons (FASGW) 185km from a host ship and remain on station for 1h. The aircraft will also carry the BAE Systems Stingray torpedo for anti-submarine warfare missions, and utility tasks are also expected.

An initial gate decision is expected on FASGW in early 2008, with assessments focusing on whether to replace the Lynx HMA8's MBDA Sea Skua anti-ship missile with a light or heavy weapon. Candidates are likely to include precision-guided rockets and air-to-surface missiles such as Lockheed Martin's AGM-114 Hellfire and MBDA's Sea Skua 2.

All Future Lynx aircraft will share the same defensive aids configuration, with selected equipment including missile warning sensors, radar warning receivers and countermeasures dispensers, in many cases providing commonality with the British Army's Boeing/Westland Apache AH-1 attack helicopters. The CTS800 engine will also use an infrared exhaust suppressor for enhanced protection against surface-to-air missiles.

To run until 2017, AgustaWestland's development and manufacturing contract is split into three phases, respectively covering activity up to first flight, flight trials and production. "For each one of those we have to achieve various milestones in order to progress," says Hillcoat. "To date, we have achieved all of the milestones on schedule."

AgustaWestland has meanwhile also been confirmed as the MoD's "training service enabler" for the Future Lynx programme, with the parties to work in conjunction during a forthcoming competition, for which invitations to negotiate are likely to be issued next April. "The MoD recognises the role of the design authority for effective configuration management and integration with the platform programme," says Hillcoat.

Joint test team

The company is also discussing the details of a Future Lynx release-to-service contract with the MoD, with a joint combined test team to be supported by UK research and technology company Qinetiq. Along with through-life logistics support, these efforts are expected to increase the programme's total value to £2 billion over its lifetime.

An estimated 700 people are now employed on the Future Lynx project, including around 250 at AgustaWestland, 100 external designers, up to 300 workers across the supply chain and a further 60 performing stress check tasks in Bangalore, India.

While AgustaWestland continues to market its Super Lynx design - already sold to Malaysia, Oman, South Africa and Thailand - to potential export customers, it recently began to promote the Future Lynx for longer-term requirements. With contracts for around 500 Lynx aircraft already signed, the company is confident of retaining its dominance of the light maritime helicopter sector, in the face of larger rivals such as the NH Industries NH90.

Under the UK's partnering framework for Future Lynx, target and maximum prices have been agreed, and Hillcoat says: "Any savings that we make are shared between the MoD and AgustaWestland. But any overspend above the maximum is at the company's liability."

He adds: "We are looking to see how we can manage the programme better in a partnered way, and it is breaking down the barriers. Every review we have is joint, and nothing is held back from the MoD. We manage the supply chain and have complete responsibility for discharging the programme, but the MoD is working with us to ensure that we can manage risks and deliver on time."

Lynx project team leader Stewart Deakin says: "This is not about transferring risk back to the MoD. Operating in this way has allowed us to engage any problems that arise very early on."

Baseline review

An integrated baseline review was held in February between the MoD and AgustaWestland parent company Finmeccanica to confirm the programme's schedule and budget, and with 10 months of earned value management reporting also now recorded, Hillcoat says: "We have got stability in there and confidence in the schedule. Everything is where the programme should be at this point in time. Across AgustaWestland, our supply base and the MoD at all levels there is a large will to make Future Lynx a success."

Image IPB

©AgustaWestland

AgustaWestland's SCMR (top) and BRH aircraft will share over 90% common systems

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  • 4 weeks later...

Eurocopter, filiale d'EADS, a annoncé la reprise de la totalité du capital du britannique McAlpine Helicopters Limited.

Eurocopter détenait déjà 10% de McAlpine, qui devient filiale à 100% du groupe sous le nom d'Eurocopter UK Limited, précise Eurocopter dans un communiqué.

Eurocopter compte 17 filiales internationales chargées de la vente et du support à la clientèle de ses marchés locaux.

En 30 ans, McAlpine Helicopters, distributeur des produits d'Eurocopter, a vendu plus de 200 appareils. La société emploie aujourd'hui 169 personnes.

En Grande-Bretagne et en Irlande, la part d'Eurocopter est de 73% sur le marché des forces de l'ordre, de 73% également sur celui des "EMS" et de 50% sur celui des flottes commerciales et privées.

Eurocopter, qui emploie environ 14 000 personnes, a réalisé en 2006 un chiffre d'affaires de 3,8 milliards d'euros et représente 52% du marché civil et parapublic.

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  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

http://www.defense-aerospace.com/cgi-bin/client/modele.pl?session=dae.33344019.1201634258.Rx8OfH8AAAEAABBDPCoAAAAJ&modele=jdc_34

(Source: UK Conservative Party; issued Jan. 28, 2008)

 

MoD has admitted that only one-third to one-half of its helicopters are “fit for purpose,” or “capable of carrying out their planned missions on a given date.”Operations in Afghanistan could be seriously hampered by a lack of helicopters and crew according to new MoD figures. 

In parliamentary answers the MoD has revealed: 

-- A shortage of 140 helicopter crews 

-- Only 25 of 67 Apaches are fit for purpose 

-- Only 17 of 40 Chinooks are fit for purpose 

-- Only 20 of the 60 new Merlin helicopters actually work 

Commenting, Shadow Defence Secretary, Dr Liam Fox said: 

“The current shortage of helicopters and crew is sure to have an impact on our capabilities in Afghanistan and Iraq. When I visited troops in Helmand Province, in November, it became clear there was a shortage of Apaches and Chinooks to support troops on the ground. Gordon Brown, as Chancellor, presided over a £1.4bn cut in the helicopter budget back in 2004 and we are now seeing the consequences of that decision.” 

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  • 2 months later...

autant poster ceci:

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2008/04/29/narmy229.xml

En gros, le Telegraph dit que le moD veut annule le programme future lynx et a la place commande chez Sikorsky pour des seahawks ou chez EADS pour le eurocopter (sic)...

Comme toujours je prefere attendre pour voir, surtout les histoires du telegraph. Sur le site du MoD il est dit:

Speculation of future Lynx contract cancellation

The Daily Telegraph reports speculation that the billion-pound future Lynx helicopter deal is being offered up as a sacrifice for defence cuts as the MOD struggles to manage its funding crisis. This relates to the planning round for 2008 of which a number of decisions have been made and we are in the process of concluding the last few items.  Announcements will follow in due course.  Until then, we cannot comment on speculation regarding certain programmes.

TO BE CONTINUED...

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