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faltenin
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Parles pour toi-meme j'ai bien plus d'infos stockees dans mon H-D au sujet du typhoon que Rob n'en a a sa dsisposition...

 A commencer par toute les archives accessible sur le cite de Flight International ou en aprend des pas mal entre autre chose...

 74.563 files 6.77gb sur le sujet en general, 3.512 files, 157mb sur le Typhoon en particulier sans compter les liens divers et le videos stockees dans un HD externe..

Je ne prétend pas parler pour tous. Je constate simplement que les dernières contributions à ce fil de discussion n'ont pas apporté grand chose au débat tout en dégradant sensiblement l'ambiance. Si tu as des infos te poussant à mettre en doute celles de Rob, libre à toi de les partager (ou pas) avec nous, de manière calme et détendue et en citant tes sources, ce qui évite de passer pour un troll. (Sur ce dernier point, ne t'inquiète pas, j'ai remarqué que tu le faisais de plus en plus, simple rappel à la cantonade)

Le probleme ca n'est pas les informations en elle meme c'est le choix des informations.

Nous sommes donc d'accord. Comme je le disais dans mon post précédent, quiconque souhaite se faire un avis un minimum complet et juste sur un sujet donné a intérêt à multiplier ses sources et recouper ses informations. Que tu le fasses est tout à ton honneur mais n'oublie pas que du point de vue des gens moins bien informés (moi par exemple), tu ne représentes qu'une autre source d'info par rapport à Rob. Je vais donc pondérer les infos de chacun en fonction de leur pertinence comparée à  celles que je possède déjà et de la rigueur apparente du raisonnement au long de la discussion. Dans ce cadre, les déclarations dithyrambiques et les manifestations d'orgueil courroucé par la contestation me paraissent contreproductives, désagréables et pour le moins malvenues.

Alors maintenant c'est la faute de ceux qui ouvrent le debat au lieu d'y renoncer?

Reprenons: basé sur des informations que tu considères fiables, tu as un avis bien arrêté sur la question (et c'est un euphémisme que de dire que cela se sent dans tes posts). Tu viens nous faire partager ton point de vue sur ce forum de discussion, ce pour quoi les gens moins informés que toi (moi le premier), te remercions.

La discussion entre esprits libres a cela de formidable qu'elle permet l'échange de points de vue, d'arguments, d'informations dans le but, pour tout un chacun, de se faire une image d'un sujet donné. Elle peut donc être elle aussi perçue comme une source d'info, avec tout ce que cela implique: points de vue biaisés, infos partielles ou cachées et aussi, parfois, quelques pépites. Pour quelqu'un qui souhaite vivre hors du monde virtualiste et se faire une représentation réaliste du problème, il faut donc dépassionner le débat (débat qui tend vers l'espoir et le rêve, c'est humain), trier, recouper, vérifier l'info.

Ensuite, c'est à l'intelligence, les connaissances de base et l'impartialité (il faut s'astreindre à l'ouverture aux arguments des autres) de chacun d'entrer en jeu. Et chacun, libre, se fera sa propre opinion.

Voilà pourquoi je dis que si vous considérez le cas Rob comme non curable, je préfère que vous l'ignoriez. Ce n'est de toutes façons pas en le blessant que vous le ferez s'ouvrir à vos arguments. Bien entendu, cela marche dans un sens comme dans l'autre. De mon point de vue d'observateur extérieur, le parti qui ne monterait pas sur ses grands chevaux serait le plus sûr de lui, le plus raisonné et j'aurai plus tendance à le croire. Dans le cas qui m'occupe, j'assiste à une escalade digne d'une cour d'école qui m'incite à rejeter en bloc les arguments (quand il y en a) des deux bords. Dommage.

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jojo,c est exactement ce que j avais voulu dire y a quelques semaines,mais,me suis fait descendre

Entre temps les esprits auront mûri... ;)

Réponse pour Darkjmfr : Je n'ai ni le temps ni l'envie de courir tout le Net pour contrer la propagande (c'est le mot) de Rob. Je lui demande juste d'avoir un minimum d'esprit critique et de dire -avec des pincettes ça suffirait, car on saurait traduire...- aussi ce qui ne va pas au Royaume de sa Très Gracieuse Majesté. Est-ce au-dessus de ses forces pour cause d'ethnocentrisme trop exacerbé? J'espère pour lui que non.  ;)

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Tant que c'est exprimé comme ça, ça me va :) . Ton message est lisible par lui. Il est libre d'en tenir compte ou non, tout comme tu es libre d'ignorer ses posts si tu constates que ça n'évolue pas sur un axe de réflexion qui te paraitrait plus pertinent. C'est aussi simple que ça.

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Retour aux nouvelles de l'Eurofighter, des Eurofighters autrichiens plus précisément :

http://www.flightglobal.com/articles/2008/08/04/226295/flying-in-neutral-austrias-eurofighter-typhoons.html

Flying in neutral - Austria's Eurofighter Typhoons

By Craig Hoyle

To describe Austria's selection, purchase and introduction of the Euro­fighter Typhoon as merely "controversial" would be a spectacular understatement.

Chosen by the neutral nation in 2001 to replace its air force fleet of 23 Saab Drakens, the originally €2 billion ($3.1 billion) deal has so far been the subject of more than 4,600 parliamentary questions, and is now undergoing its fifth audit. Former air force commander Maj Gen Erich Wolf also lost his job over the contract last year, amid allegations of financial links between his wife and an EADS lobbyist.

The programme has also survived threats from Austria's Social Democratic Party, which became part of a coalition government in early 2007 after campaigning on a pledge to terminate the deal, even though production was at an advanced stage. But after reviewing the terms of the contract, the deal was instead renegotiated from 18 to 15 single-seat aircraft, shaving an expected €370 million off the project total.

Flight International visited Zeltweg air base in early July, one week after Austria began air policing duties using its first eight Typhoons (two aircraft pictured over Vienna, below).

Despite the turmoil that continues to surround the acquisition, Brig Erwin Jeloschek, programme chief for air force matters within the nation's Joint Forces Command general staff, says: "We are very proud to have achieved this capability with a fourth-generation fighter in less than 11 months."

Describing much of the domestic controversy as the result of "half-truths and gossip", he continues: "We have had this fight for seven years. It was often a painful process, but we have been able to create a stable environment for this marvellous aircraft."

Austria's first Typhoon arrived at Zeltweg on 12 July 2007, after undergoing final assembly at EADS's Manching site near Munich, Germany. Its arrival came less than three weeks after contract renegotiations had been completed with the four-nation Eurofighter consortium.

Achieved on 1 July during the Euro 2008 football championships hosted by Austria and Switzerland, the Typhoon's air policing debut coincided with the end of a lease agreement that had seen Vienna operate Swiss-owned Northrop F-5 interceptors (one pictured below with Austria's first Typhoon) following the Draken's retirement in late 2005. The first four of its aircraft were returned to Payerne air base on 30 June, with eight more to follow.

Two Typhoons and one reserve are at readiness, armed with internal Mauser 23mm cannon and Diehl BGT IRIS-T short-range air-to-air missiles. Raytheon's longer-range AIM-120 AMRAAM was also originally planned for integration, but the requirement was deleted under the contract renegotiation.

While NATO nations typically maintain the ability to scramble quick reaction alert aircraft within 15min, Austria aims to achieve a target of 7min. "In 15min the threat will no longer be in Austrian airspace," says Brig Gen Karl Gruber, chief of air staff within the Joint Forces Command, who says a response time of 9-10min has already been demonstrated.

Austria's air policing task differs markedly from the air-defence mission last held by its air force in December 2001. "The classical air defence role is not our mission: the first goal is within-visual-range," says Gruber, who adds that restoring this capability would require a fleet of more than 24 aircraft.

Under original acquisition plans, 24 new fighters and six two-seat trainers were to have been acquired, and Jeloschek concedes that the introduction of an all single-seat fleet "is one weak part" of the Typhoon procurement.

"For air policing the decisive factor is the number of pilots," says Gruber. Austria early last month had six pilots with limited air policing clearance, including four trained in air-to-air gunnery. Four more will follow this year, after receiving instruction at Germany's Laage air base, and the total will increase to 18 in 2010, beyond which two new pilots will convert to the Typhoon per year.

Austria's Eurofighter structure will see aircraft assigned to two squadrons within its 1st Fighter Wing at Zeltweg, which is undergoing infrastructure investments of over €100 million, but these will effectively operate as a single unit in peacetime. A ninth aircraft was delivered in mid-July, with three more to follow by year-end and the last to arrive in March.

Full operational capability will be declared in July 2009, although Gruber says the nation expects its air policing service to be fully established within "maybe six or eight years". It intends eventually to operate up to six Eurofighters from a site near Linz in the north of the country for several weeks a year.

Operations of the Typhoon represent the high end of a tiered approach to ensuring airspace control, which also comprises armed Saab 105 and Pilatus PC-7 turboprop trainers, gun-equipped Bell OH-58 Kiowa helicopters (below) and a ground-based air defence network. The Partnership for Peace nation in June opened a new air operations centre in an underground facility 60km (37 miles) south of Salzburg, and is linked to NATO's air defence network.

Plans are also being drawn up to buy a small fleet of new advanced jet trainers that will both download hours from the Eurofighter and deliver a secondary air policing role.

Gruber says Austria typically encounters "one or two aircraft a week with no radio communications", and says Typhoons were called into action twice in late June while performing training flights ahead of their formal air policing debut.

Wider interoperability is an issue for Austria's Typhoon force, although it is planned to receive a Link 16 upgrade within the next two years under a complicated acquisition of multi­functional information distribution system equipment from the USA. Jeloschek expects the purchase to be completed following a process lasting around five years, which he describes as "one of our biggest fights. NATO is an excellent organisation: but only for NATO countries," he notes.

Current laws restrict Austria from deploying the Eurofighter beyond its national borders, but Gruber says he hopes from 2010 to revive the Amadeus series of exercises - last staged by the country in 2002 - to enable the type to participate in multinational training activities. "Only by exercising can you reach the capability," he adds.

Looking further ahead, Jeloschek says Austria must remain flexible on the long-term use of its Typhoons, and says: "We have to be prepared to change the role." However, introducing a wider capability could take between seven and 10 years to implement, he adds.

Austria's original, 18-aircraft contract included an option to modify its aircraft to the Tranche 2, Block 8 configuration, but its smaller fleet has instead been capped at the Tranche 1, Block 5 standard. Equipment such as a full defensive aids suite and the Pirate infrared search-and-track sensor have been omitted, limiting their operational standard, although chaff and flare dispensers are retained.

While they will be "logistically equal", the nation's fleet is being acquired from a dizzying array of sources to meet its delivery requirements as the Eurofighter programme's first export customer.

Six late Tranche 1 production slots were identified among the four partner nations to resolve this issue, with two sourced from both Germany and the UK and one each from Italy and Spain. The countries will receive replacement aircraft during Tranche 2 production.

A further three new Tranche 1 aircraft originally set for delivery to Germany are now going to Austria, along with six already delivered examples, each with fewer than 170 flight hours logged. The first used aircraft will be delivered in October, followed at a rate of one a month.

Austria had logged almost 280 flight hours with its Typhoons by mid-July, with this representing a small fraction of the 42,000h flown by the Eurofighter partner air forces. Vienna expects its fleet to eventually deliver 1,500h a year, supported by 40 simulator sorties per pilot (below). "The stress for the moment lies on the training in the full-mission simulator," says Karl Hofer, Eurofighter programme manager within the nation's defence ministry.

Standing in-service support contracts include 3.5-year deals for aircraft systems, spare parts and training systems with EADS and Euro­fighter, plus a seven-year package for the type's Eurojet EJ200 turbofan engines. Scheduled on-aircraft maintenance will be conducted at Zeltweg, with each aircraft to return to Manching for inspection after 800 flight hours.

Savings of around €500 million have been targeted from the lower operating costs associated with Austria's downsized fleet, and Jeloschek notes that the Eurofighter launch nations are also now targeting a 40% reduction in running costs. Information from Zeltweg is already being exchanged with the partners.

"We have contact with the air force chiefs and aim for the deepest co-operation on operations, logistics and training," says Jeloschek. "We are looking to narrow the gap in information as the youngest Eurofighter nation."

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Maman !! Le monsieur il fait rien que de m'embêter !!!

C'est en substance ce qui ressort des interventions récentes dans lesquelles il est reproché à Robert de s'exprimer. La dictature est en marche, et c'est pitoyable. Pire ! Ces réactions trahissent l'impuissance de ceux qui n'ont ni les moyens de soutenir un débat civilisé faute d'avoir un argumentaire solide, ni la hauteur d'esprit nécessaire pour couper court à un débat qui est souvent si teinté de mauvaise foi qu'il en est amusant de bêtise ou inutile car futile.

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Equipment such as a full defensive aids suite and the Pirate infrared search-and-track sensor have been omitted, limiting their operational standard, although chaff and flare dispensers are retained.

  C'est bien sur a comparer avec le "best fighter in the world" du blog be BAE... O0

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  C'est bien sur a comparer avec le "best fighter in the world" du blog be BAE... O0

c'est de la mauvaise foi ça  ;) le cas Autrichien est tout de même bien particulier. De toute façon dans le Tyrol le pays n'est même pas assez large pour la portée de l'AMRAAM  :lol:

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Maman !! Le monsieur il fait rien que de m'embêter !!!

C'est en substance ce qui ressort des interventions récentes dans lesquelles il est reproché à Robert de s'exprimer. La dictature est en marche, et c'est pitoyable. Pire ! Ces réactions trahissent l'impuissance de ceux qui n'ont ni les moyens de soutenir un débat civilisé faute d'avoir un argumentaire solide, ni la hauteur d'esprit nécessaire pour couper court à un débat qui est souvent si teinté de mauvaise foi qu'il en est amusant de bêtise ou inutile car futile.

La dictat... Tiens c'est vrai, j'entends les lourds brodequins de la Gestapo dans l'escalier... :-[

Jojo, ras du bulbe.

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  Moi ca me fait doucement marrer cet "etat de fait" ou il est question d'essayer d'empecher quelqun de donner son opinion, car non seulement il ne s'en prive pas mais il n'aime certainement pas que les autres le fasse a en voir ses reactions...

  Le seul qui couinne ici c'est justement celui qu'on plaint aujourdh'ui; c'est tres Francais ca, quand a l'impuissance Mr OPIT/DEFFA ca se trouve pas forcement ou on le pense...

Ces réactions trahissent l'impuissance de ceux qui n'ont ni les moyens de soutenir un débat civilisé faute d'avoir un argumentaire solide

  Ca fait un baille que toi non plus n'apportes rien de different au debat. :lol:

  La democracie c'est dans les deux sense que ca marche et les gens ont parfaitement le droit de dire quand on les gonfle, excuses moi de te le faire remarquer... O0

Press Office

Blog

10 July 2008 - Master of The Skies – Eurofighter over Austria

The Austrian Ministry of Defence is proud of Eurofighter Typhoon. In a new slideshow called "Herr der Lüfte" (Master of the Skies) pictures of Austrian Eurofighter Typhoons are accessible - here.

And there is a very good one also here.

Also "King's Class Training for Eurofighter" ("Training in der Königsklasse") is a topic - here.

The first export customer will receive the ninth aircraft over the next few days. The acceptance process of the Austrian authorities is currently ongoing with a strong team from Vienna working in Manching at the EADS Military Air Systems facilities.

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Bonjour à tous, 

J'ai une petite question auquel vous pouvez surement repondre (si c'est bien l'eurofighter le sujet à la base), existe t-il ou est t-il prévu une version de frappe nucleaire du typhoon à l'instar du mirage 2000N et bientot du rafale?

existe t-il au sein de la RAF(car je ne crois pas qu'un autre partenaire Eurofighter en est l'utilité)  un appareil qui porte des missiles nucleaire?

Merci

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  La composante Air strategique Britanique a ete dissolue depuis longtemps, en Europe il n'y a que la France a posseder cette capacitee si on exclue la possibilitee (a verifier) de l'Armee de l'Air Allemande a utiliser des  armements Nucleaire d'origine US.

  Dans ce dernier cas je dis bien a verifier car je n'en suis vraiment pas sur...

  Au sujet de ce role pour le Typhoon il y a un element technique qui me fait penser que ca ne sera pas le cas.

  Pour le role Nucleaire tous les cablages et systemes electrique comme electronique doivent etre resistant au phenomene lie a la detonation de l'arme, son rayonement EMI (Electro-Magnetic Impulse) pouvant causer des pannes temporaires et meme dans certain cas definitives.

  C'est le cas pour tous les avions de l'AdA prevus pour le role mais pas forcement pour les autres.

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Bon, donc, l'Eurofighter autrichien, c'est :

  • pas d'Amraam;
  • pas de Pirate;
  • un DASS hyper limité;
  • finalement, pas de T2.

Pas étonnant que Jacko ait affirmé qu'Eurofighter pouvait faire des offres avec un Typhoon meilleur marché qu'un Rafale.  :-X

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Bon, donc, l'Eurofighter autrichien, c'est :

  • pas d'Amraam;
  • pas de Pirate;
  • un DASS hyper limité;
  • finalement, pas de T2.

Pas étonnant que Jacko ait affirmé qu'Eurofighter pouvait faire des offres avec un Typhoon meilleur marché qu'un Rafale.  :-X

Il y a la radio...? :lol:

Ok je sors.... =D

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Il y a la radio...? :lol:

Ok je sors.... =D

Wider interoperability is an issue for Austria's Typhoon force, although it is planned to receive a Link 16 upgrade within the next two years under a complicated acquisition of multi­functional information distribution system equipment from the USA. Jeloschek expects the purchase to be completed following a process lasting around five years, which he describes as "one of our biggest fights. NATO is an excellent organisation: but only for NATO countries," he notes.

traduction libre.

L'intéropérabilité est un problème pour les Typhoon Autrichien, une modernisation du module de communication "link 16" est prévue dans les années à venir par le biais d'un processus d'acquisition compliqué auprés des USA pour un système distribué d'information multifonctionnel. Jeloschek éspère finaliser l'achat dans les cinq ans, qu'il décrit comme étant "l'un de nos plus durs combats, l'OTAN est une excellente organisation, mais seulement pour ses membres" concède il.

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Les autrichiens furent extêmement émus voir désappointé dans les années 89/92 quand leur espace aérien fut violé à de nombreuses reprises par des avions engagés par les différentes parties en lutte lors de l'éclatement de la yougoslavie. Ils n'avaient rien à opposer à part des Saab 105 d'entraînement

Ceci constitua un précédent et impliqua l'achat de Drakken puis la location de F5 suisses en attendant les Typhies...

Il leur faut un intercepteur air air mach 2 capable de faire de la police du ciel...

Pas vraiment de profondeur stratégique, entourés de pays de l'OTAN et de l'UE ce sera bientôt le cas de la Serbie...La situation a changé mais bon on ne se refait pas, on peut les comprendre.

Bref çà confirme ce qu'on dit des autrichiens (et qu'ils ne démentiront jamais: plus allemands que les allemands)

Pour ce qui est de l'OTAN le plus surprenant c'est qu'ils s'en aperçoivent qu'aujourd'hui  :lol:

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Il avaient juste besoin d'un appareil moderne répondant à leur besoin.

Même pas, en fait, puisque leur besoin était antérieurement couvert par des draken et des Tiger-II pas vraiment modernes. :lol:

Non, plus sérieusement, je n'ai jamais compris leur choix d'un EF-2000 dégradé ... Des F-16 C/D auraient suffit, ou pour faire plus moderne, de simples gripen. :rolleyes:

Si le programme avait connu du succès, ç'aurait même été un terrain de jeu idéal pour le F-20 Tigershark.

Ils ont pris le typhoon pour la sécurité du bimoteur ? Ce n'est pourtant pas le risque de panne moteur au dessus des grands espaces maritimes qui les préoccupaient. Il y a quasiment toujours moyen de trouver un terrain pour se vomir en plané, en Autriche. O0

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Il avaient juste besoin d'un appareil moderne répondant à leur besoin.

Oui mais voilà, il y a eu des renégociations.

Autrement dit, ce n'est qu'après coup qu'ils ont renoncé à l'Amraam, le DASS fut réduit, la T2 oublié, le nombre réduit.

Ils ont donc d'abord pris un avion trop cher pour eux, pour le dégradé après coup.

Chez Saab, savait-on que l'Amraam n'était pas nécessaire ?

Dassault ? On aurait proposé des 2000 sans Mica EM ?  :rolleyes:

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Parce que ça fait un bail que je ne m'intéresse plus du tout à ce qu'il peut bien dire.

Ca explique le detachement...

  Dans mon cas je pense que les gens ont le droit d'etre informes correctement surtout les nouveaux qui ne connaissent pas le sujet et qui posent des questions.

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existe t-il au sein de la RAF(car je ne crois pas qu'un autre partenaire Eurofighter en est l'utilité)  un appareil qui porte des missiles nucleaire?

Aucuns avions britanniques portent des armes nuclaires depuis le WE177 n'est plus en service. Les Tornados allemands pouvent faire ca avec des armes nuclaires americaines.

Eurofighter submits comprehensive offsets bid for MMRCA contract

04 August 2008

A statement from Eurofighter GmbH says a comprehensive and fully compliant offset offer was submitted on Monday to the Indian authorities by EADS, acting on behalf of the entire Eurofighter Typhoon community. "Our document provides the Indian authorities with a fully-fledged response to the Eurofighter offset requirements and spells out inherent and un-rivalled benefits for India", stated Bernhard Gerwert, CEO of military air systems, an integrated business unit of EADS Defence & Security, on this occasion.

Gerwert said: "We are now looking forward to further detailing our offer with the Indian governmental bodies as well as the Indian industry representatives and are prepared for all subsequent discussions." Gerwert continued: "Earlier this year we invited India to become a member of the successful Eurofighter family. Today I want to repeat this message: India is our partner of choice and we are interested in long-lasting and mutually beneficial political, industrial and military relations, which are based on our dedication for equal, fair and true partnership."

EADS, as the Eurofighter lead company for India, fully understands the importance of industrial co-operation associated with defence acquisition programmes. "This is particulary true when it comes to very large acquisition cases, where the industrial collaboration can decisively contribute to further shaping the future and bright perspective of the Indian defence industry", said Gerwert.

The Eurofighter Family, the world's largest industrial defence conglomerate with approximatively 400 leading companies associated with the programme, has the power and the willingness to completely support the Indian defence sector over the decades to come.

The EADS vision for the MMRCA (medium multi role combat aircraft) programme is to solidly and pragmatically bring the capabilities, skills and technologies to the Indian industry, from Defence public sector undertakings, private large corporations to small and medium industries and enterprises.

EADS and their Eurofighter partners have already signed more than 20 MoUs with key Indian defence companies. Four nations, four air forces and the four leading European aerospace companies EADS, EADS Casa, BAE Systems and Alenia Finmeccanica have joined forces to fully support all military, technological and industrial aspects of the Eurofighter campaign in India.

The Eurofighter Typhoon is fully operational in five European air forces, i.e., the Royal Air Force, the Luftwaffe, and the air forces of Italy, Spain, and Austria. With more than 700 orders from six customers (Germany, United Kingdom, Spain, Italy, Austria, Saudi Arabia), the Eurofighter Typhoon is a mature and stable combat aircraft programme.

The most impressive key feature of the Eurofighter Typhoon is its multi- and swing-role capability, which provides military leaders with enormous operational flexibility. This means that the aircraft can fly either air-to-air or air-to-ground missions or both sorties at the same time.

In terms of weapons payload, the aircraft is capable of carrying a mix of six short-range and beyond-visual-range air-to-air missiles plus additional air-to-surface weapons such as Paveway II or GBU-10/-16, an internal 27mm cannon, or external fuel tanks, a Laser target designator pod or other stores on seven further hard points. Another operational benefit is the installation of the electronic warfare equipment in the wing tips without sacrificing external stores capacity.

Thanks to these unmatched air-to-ground and air-to-air capabilities, the Eurofighter Typhoon has proven itself as an awesome operational weapon system which combines advanced technology with world-class performance. The network-centric capable combat aircraft provides highest levels of mission effectiveness for all scenarios and a broad range of mission flexibility. A powerful active and passive sensor suite, Direct-Voice Input, and an advanced human-machine interface reduces the pilots' workload and is the yardstick for other combat aircraft either fielded or in development. In addition, its air-to-air refuelling capability extends mission duration and range. Therefore, the Eurofighter Typhoon is indeed outstanding regarding its agility, capability, flexibility and affordabilty over the entire service life to meet the challenges of fast-changing operational scenarios now and for the decades to come.

Link.

http://www.domain-b.com/aero/eurofighter/20080804_Eurofighter.html

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A par cela, avons-nous des nouvelles fraîches de l'Eurofighter des 4 pays coopérants ?

Peut-on dire sans offenser notre Rob, que les Allemands pourraient revoir le revision de cible de dotation à la baisse ? Notre forumeur allemand Mark 1000 pouvant très bien répondre. Peut-on s'interroger sur le fait que les italiens risquent de rencontrer des problèmes avec leurs 2 futurs programmes €fighter/F35 ? Sans pour autant s'emporter, là je pense à notre forumeur Marc P, professionnel et grand connaisseur transalpin pourrait très bien nous informer, et ce n'est pas insulter European de dire qu'il est plus compétent que lui en la matière

Si tu as une source qui est meilleur que le chef du Luftwaffe, bien sur.  =) L'Espagnol et l'Allemagne ont aucune interet de reduire, et si on veut croire l'Eurofighter GmbH les negociations recentes de tous partnaires sont pour tout Tranche 3.

Germany to order a total of 180 Eurofighter Typhoons

Written on June 13, 2008 – 2:33 pm | by FIDSNS |

Yesterday during an event celebrating the phasing-out of the F-4 F Phantom and the Eurofighter’s new role in Jagdgeschwader 74 German Air Force Three-Star-General Arne Kreuzinger-Janik has declared that “The Eurofighter is combat ready at Neuburg”.

The Commander of the German Air Force Command also responded to media questions at concerning Tranche 3. He confirmed the German Air Force would need the ordered total of 180 Eurofighter Typhoon, this number being confirmed time and time again by the German Parliament. With Eurofighter Typhoon now in full service, the German Air Force can meet international obligations towards NATO and the European Union.

In 1990’s the Germans wanted to withdraw from the Eurofighter project but the could not leave for legal reasons.

Link.

http://frontierindia.net/germany-to-order-a-total-of-180-eurofighter-typhoons

The last of 148 Tranche 1 production aircraft from the Eurofighter programme was recently handed over, and Tranche 2 deliveries will start later this year. While Italy and the UK last year sought pricing information on possibly halving or cancelling their Tranche 3 orders, Rauen says the planned production of 236 aircraft is intact. " The customer has never taken a decision to cut the numbers," he says.

Negotiations with the NATO Eurofighter and Tornado Management Agency started immediately after May's Berlin air show, and a baseline proposal was submitted on 28 June. "That complete set of documents is on the table with the customer, and we are waiting for feedback on the route to the contract," says Rauen. A signature is sought in late 2008 or early 2009, and he says: "The recent schedule adherence makes us very confident."

Link (avec rest d'article).

http://www.flightglobal.com/articles/2008/08/04/226229/fighting-talk-manfacturers-do-battle-for-combat-aircraft-spoils.html

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