Jump to content
AIR-DEFENSE.NET

Singapour


Blacksheep
 Share

Recommended Posts

Solution la plus plausible en effet d'autant plus que la modernisation des 2 premiers appareils pourrait s'accompagner d'un second achat pour 20 avions supplementaires qui eux seraient directement au standard AESA.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ouais y'a un ptit article a ce sujet sur Air & cosmos. Il parlent pas de comparaison avec le Rafale mais disent bien qu'un F-15 s'est retrouvé avec une aile tordue après une manoeuvre un peu serré. Et aussi d'ailleur que des F-15C de l'USAF se serai fait battre par les Su-30MKI Indien lors d'exercices.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Si avec ca on gagne pas :) The Straits Times, Page H6 - February 26, 2004 Share know-how to secure deals here, says DSTA By David Boey DEFENCE companies aiming to land a Singapore contract were told in no uncertain terms yesterday that their sales pitch had better include the sharing of defence know-how with Singapore. Arms deals with Singapore had stalled when vendors failed to recognise that the transfer of technology could be a deal-breaker, said the Defence Science and Technology Agency (DSTA), the national authority on military technology and weapons procurements. Making the point at a two-hour briefing for some 130 defence companies, Mr Soh Kong Pheng, deputy chief executive (operations) at DSTA, said: 'Many of our suppliers can't understand, or underestimate, the importance we place on having technology transfers... We do this so we can, if we need to, upgrade the hardware. Suppliers can achieve an important competitive advantage if they understand this requirement well.' Citing the ongoing evaluations to find a replacement fighter for the A-4 Super Skyhawk, he said the new warplanes might need to work with unmanned vehicles in future and DSTA also needed to understand how the fighter worked if it were to be upgraded. Warplanes being evaluated in the deal, estimated to be worth $2 billion, are Dassault Aviation's Rafale, the Boeing F-15T Strike Eagle and the Eurofighter Typhoon. While contractors would not want to give away all their trade secrets, Mr Soh said 'at the minimum' they should ensure DSTA can 'upgrade, modify and integrate' the warplanes at reasonable cost. Another key concern was maintenance costs. As much as 40 per cent of the acquisition cost goes to supporting the aircraft through its 20- to 30-year life cycle. 'We need to buy spares, maintenance and support equipment, and so on. And for readiness reasons, we buy much of these upfront... This is too costly,' he said. He suggested that the three warplane makers think up an 'investment strategy' for maintenance to minimise the upfront expenditure.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un commentaire sur le marché de Singapour, mettant en avant que les considérations techniques des participants n'auront que peu de poids ... :?

http://rsi.com.sg/english/perspective/view/20040710130022/1/.html

Pas tout à fait.

Il dit que c'est moins important que par le passé, le cout d'utilisation sur les prochaines décénies et les capacités multi role sont aussi très importante.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

FRENCH PRESS: French Govt Mulls Selling Jets To Singapore PARIS (Dow Jones)--The French defense procurement agency DGA, about to order 59 Rafale fighter aircraft from Dassault Aviation (12172.FR), is considering re-selling 8 jets to Singapore, La Tribune reports Friday without citing sources. Singapore is reviewing proposals from several suppliers, including Dassault and Boeing Co. (BA) to acquire combat planes. The proposed indirect agreement would allow Dassault and its partners to develop additional equipment such as a new radar, La Tribune says. ADVERTISEMENT Newspaper Web site: http://www.latribune.fr ________________________ L'article de la Tribune est payant... mais l'idée est que parmi les 59 Rafale en négociation entre la DGA et les industriels, 8 seraient pour Singapour avec des équipements spéciaux en plus, genre antenne active je suppose.

Link to comment
Share on other sites

Pour le moment ,la seule chose de vrai est le fait que seuls les pilotes Singapouriens et leurs familles sont en France pour évaluer les avions de Dassault et ceci depuis bien longtemps. 8) Quand à la prise de décision ,elle ne se fera que vers la fin de l'année. D'ici là ,d'importantes batailles de lobbying entre la France et les USA se font en coulisse. :o Un rafale récent est techniquement superieur aux vieux F15 mais à ce stade du DEAL ,c'est bien souvent les pressions politiques qui font la différence. ;) Parfois ,à ce jeu les USA sont les "WINNER"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En Chine ,ce que veut JC ,c'est signer de très gros contrats avec eux. Des énormes contrats en milliards € ,comme un dizaine A380 ,placer le TGV sur la ligne Shangaï > Pekin. ,des contrats dans le domaine du nucléaire civil avec AREVA et dans le transport terrestre. En fait ratraper le retard avec l'Allemagne et un ou 2 autres pays européens et combler le déficit commercial que nous avons avec les chinois. ;) Dans le domaine militaire ,ce ne sont que des échanges de formation. Embargo oblige. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Member Statistics

    5,981
    Total Members
    1,749
    Most Online
    Personne
    Newest Member
    Personne
    Joined
  • Forum Statistics

    21.5k
    Total Topics
    1.7m
    Total Posts
  • Blog Statistics

    4
    Total Blogs
    3
    Total Entries
×
×
  • Create New...