Recommended Posts

J'ai pas tout compris, on aura juste le meilleur des deux niveau qualité/prix ce soir ? Rien n'est fini en fait =/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sur le site defense-aerospace.com, ils écrivent:

"The Defence Acquisition Council will decide on Friday which company will be given India's over $10 billion Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) deal."

Après, si j'ai bien compris, il faut s'arranger sur la partie commerciale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Déjà au niveau des votes , le Raffy est en tête avec 55 % des votes .

Bon si on enlève ceux des membres de  Air-defense, on arrive peut-être à 52 % . :lol:

Cela fait pas mal de temps que je frequente des sites Indiens (depuis que le mirage 2000-5 etait sense etre l'unique competiteur en fait) et vraiment, le Rafale revient de loin, personne ne le prenait au serieux au depart.

EDIT: et il est 16h24 a Bratislava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

d'un forum indien

New Delhi: Defence Ministry on Friday cleared the way for opening the commercial bids of two shortlisted vendors in the multi-billion dollar combat aircraft deal by approving their offset proposals here.

After the bids are opened, the Defence Ministry will be able to determine the lowest bidder in the deal for 126 Medium-Multi Role Combat Aircraft (M-MRCA) and decide who will ultimately get the contract described as the 'mother of all deals'.

At a meeting chaired by Defence Minister A K Antony, the Defence Acquisition Council (DAC) cleared the offset evaluation report of Dassault Rafale and Eurofighter Typhoon, the two remaining contenders, Defence Ministry officials said here.

"All the spade work for the opening of bids have been completed. Opening of the bids will be done in a few days in the presence of the two vendors," they said.

As per the offset clause, foreign vendors bagging deals worth over Rs 300 crore are supposed to invest back 30 per cent of the worth of the contract in Indian defence industry.

In M-MRCA, the vendors will have to invest 50 per cent of the worth of the deal.

"No date has been specified for opening of the bids but it will happen soon," the officials said. ()

The offset proposals of the two companies were tabled before the DAC by Director General (Acquisition) Vivek Rae.

Besides the Defence Minister, the two-hour meeting was attended by the three Service chiefs, the Defence Secretary, the Secretarym, Defence Production, the DG (Acquisition) and concerned joint secretaries in the Ministry.

After the bids are opened to evaluate the lowest bidder, the proposal will move to the Finance Ministry for its approval and it will then go to the Cabinet Committee on Security (CCS) for final nod by the government.

--ends--

Source: IBN Live.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allez ! Encore quelques années et c'est bon ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hk: Mais bien sûr, le montage financier est en open source!

Totalement transparent!

Tout le monde va avoir droit aux détails!

:oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu considéres que si le  Su-35 est utilisé comme intercepteur alors le Rafale a une chance.

Si ce n'était le cas, le Typhoon aurait la préférence.

Je ne suis pas d'accord.

Le Typhoon n'est pas un meilleur intercepteur que le Rafale.

De plus il s'agit du MMRCA = Medium multi-role combat aircraft.

Le role dévolu à ce chasseur est clairement notifié.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ok. Ce doit être pour cela que les Chinois il y a quelque temps critiquaient fortement le MKI en disant qu'il était juste un assemblage de technologie moderne mais pas assez mature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allez ! Encore quelques années et c'est bon ! :lol:

ils attendent peut çetre le NeuroN? (encore qu'ils aient un projet de ce type dans les cartons)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dans le sondage livefist , on avait en cours de journée un sondage de 55 % favorable pour le rafale et 40 % pour le typhoon.

Et puis je viens de regarder, toujours aucun changement, toujours 55 % et 40 % et puis en regardant de plus près, j'ai vus qu'il y avait un changement RADICALE !

C'est maintenant le TYPHOON qui est à 55 % et le Raffy à 40 %  :O

Donc je ne sais pas ce qui s'est passé durant la soirée , y a propablement les typhie Boy qui sont rentré du taf et qui ont bombardé ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'y étais y'a 5 minutes aussi.

Ils viennent d'inverser l'ordre de présentation des 3 choix.

Y'a 5 minutes y'avait 800 votes pour le Rafale!

Et d'un coup, le Rafale a changé de nom pour devenir Typhoon!

Jolie tour de passe passe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pendant ce temps le bon vieux Jaguar continue sa route et ses upgrades :

The issue is not a done deal, though. High-level officials at Rolls-Royce say they are still in talks with the air force to upgrade the current powerplant. Rolls-Royce did not respond to the service’s request for proposals earlier this year, and was believed to have stepped away from the competition in February, noting that it had issues with the stated requirement. While Honeywell offered a full new engine, Rolls-Royce’s entry was an upgrade of the existing Adour engine to the Mk821 standard, and therefore not strictly a “reengining” as demanded by the Indian air force (IAF).

“We are still in dialogue with the Indian air force about what we believe is a much more cost-effective and lower-risk engine upgrade program. [it’s] a package that would minimize aircraft integration and would utilize existing Adour infrastructure in Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL), which we believe should be a point of deep importance for the customer,” said a senior Rolls-Royce India employee. Military officials confirm that the U.K.-based engine manufacturer has held several meetings with the acquisition team since February.

In briefings, Honeywell has criticized Rolls-Royce’s Mk821 program, suggesting that several parts of the engine still need to be developed fully. Honeywell says the F125IN is designed to “drop-fit into existing Jaguar airframes, resulting in an enhanced aircraft with superior mission capabilities and with a projected life-cycle savings of over $1.5 billion.” Privately, Rolls-Royce has questioned Honeywell’s “drop-fit” claim, suggesting that certifying the F125N on the Jaguar is likely to take an unacceptable amount of time from the military’s perspective.

The IAF, which began acquiring Jaguars in 1981, has since bought license-built variants from HAL, and has had them upgraded several times with new navigational aids, weapons capabilities and precision-attack systems, which incrementally crank up platform weight. After several complaints of low thrust across the aircraft’s operational envelope, particularly at medium altitude, the IAF decided four years ago to scout for a new powerplant. In 2008, an internal study of options had resulted in a recommendation for an engine replacement, rather than an upgrade.

Over the next few months, the Indian air force will also come nearer to choosing a close combat air-to-air missile for its Jaguars; the competitive field has been narrowed to MBDA with its advanced short-range air-to-air missile and Rafael’s Python 5. Live-fire field evaluations are scheduled to be held before the end of the year.

http://web02.aviationweek.com/aw/mstory.do?id=news/awst/2011/10/03/AW_10_03_2011_p34-375995.xml&channel=defense&headline=Indian%20Jaguar%20Reengining%20Nears

Et la pub d'honneywell pour son réacteur :

The perfect balance of innovation, technology and performance for the IAF Jaguar.

Enhanced mission capabilities:

23% shorter high – hot takeoffs

17-40% higher thrust

Greater mission range

Faster climbs to 20,000 feet without afterburner

36% extended fuel range

Increased combat survivability – auto re-start after flame out

Technical superiority with increased performance:

Drop-fit replacement

555 pounds lighter than current aircraft configuration

4,400 pounds greater high – hot takeoff payload

Decreased pilot workload, increased safety

Increased pilot safety – F124 – F125 has 500,000 hours without a loss of a single aircraft due to engine failure

Decreased pilot workload – Engine FADEC, EMS

Improved reliability and reduced life-cycle costs:

Greater time between maintenance

2,000 hours minimum time between overhaul

Lower cost maintenance

Reduced fuel consumption

Rupees 7,000 Crores (US$1.5 billion) in reduced life-cycle costs

http://www.honeywellforjaguar.com/operational_benefits.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'y étais y'a 5 minutes aussi.

Ils viennent d'inverser l'ordre de présentation des 3 choix.

Y'a 5 minutes y'avait 800 votes pour le Rafale!

Et d'un coup, le Rafale a changé de nom pour devenir Typhoon!

Jolie tour de passe passe.

Effectivement, soi la page a  été hackée soit il y a une inversion volontaire. en tout cas, cela à fortement déplu à celui qui à fait ca.

video

http://livefist.blogspot.com/2011/10/mmrca-bids-open-10-days-from-now-iaf.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effectivement, soi la page a  été hackée soit il y a une inversion volontaire. en tout cas, cela à fortement déplu à celui qui à fait ca.

video

http://livefist.blogspot.com/2011/10/mmrca-bids-open-10-days-from-now-iaf.html

J'comprends pas ! C'est nul de bidouiller les résultats... C'est moi ou le sondage a disparu du site, pendant que Shiv Aroor nous abandonne sur un "je vous tiens au courant" ?

C'est pathétique comme incident ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'ai un peu regarder par curiosité, le hacker a du récuperer une partie qui appelle le javascript qui gere l'appel de l'api de la soumission,

pour quelqu'un qui maitrise la programmation web, c'est relativement faicle, il a du ensuite automatiser l'appel avec le tyffie en parametre. il faut un certains temps pour faire, il a du déjà faire pour autre chose.

une fois qu'il a isolé le code on peut generer un million de click, c'est très peu sécuriser, puisqu'on peut recuperer le code source

qui est de l'interprete par le navigateur.

Donne une api assez grande avec ses parametres et je te changerai le monde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parce que c'est plus difficile de tenter de pénétrer un serveur sauf si celui ci n'a aucune sécurité, tu fais une boucle 1000 fois sur l'appel de l'api javascript du vote. le plus dur est de localiser l'appel dans le code.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les motivations sont diverses, ca peut être pour s'amuser ou par bêtise, un jeune étudiant qui se fait les dents dans le domaine de la sécurité,une team de cyberguerrier, une action

mafieuse pour faire chanter les boites,etc...

Maintenant on comprend pourquoi il est difficile de voter par internet sans une sécurité lourde, mise en place de certificats dédiés,

référence de compte, etc...

C'est un autre sujet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mais j'ai vu le vote pour le Rafale passer de 800 à 600 dans la même  minute!

C'est donc soit un bug, soit du hacking.

Ou alors, il y avait une case à cocher pour faire du vote négatif?!

Je persiste à croire que le Typhoon n'a pour lui que ses réacteurs puissants pour la haute altitude.

Pour le reste, le Rafale est devant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Member Statistics

    5,546
    Total Members
    1,550
    Most Online
    NONOFIGHT
    Newest Member
    NONOFIGHT
    Joined
  • Forum Statistics

    21,001
    Total Topics
    1,351,458
    Total Posts
  • Blog Statistics

    3
    Total Blogs
    2
    Total Entries