Aller au contenu
AIR-DEFENSE.NET

L'Inde


Blacksheep
 Share

Messages recommandés

Et pourquoi le F18 ne serait pas intéressant pour l'Inde ?

Parcequ'il coute aussi cher (si ce n'est plus) qu'un rafale,

parceque ça ferait un Nieme type d'avion en plus qui n'a RIEN en commun avec ceux déjà en service en Inde

parceque le congret US n'acceptera jamais que ces F-18 soient utilisés pour des missions nuke.

Si les US proposent le F-18E alors Dassault fera une offre Rafale et le F-18 se fera bouffer. :twisted:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Les Indiens viennent de lancer un nouveau RPF et une exigence précise. Sur les 126 avions de combat 108 doivent impérativement être produits localement par Hindustan Aeronautics HAL. Boeing et le Congrès peuvent tousser pour le Super Hornet ,LM et le F16 why not ? je ne sais pas pour les Suédois Jas Gripen ,no problemo pour les russes et pour Dassault ce n'est pas une contrainte.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

quelqu'un aurait une idée du prix d'un M2000 produit en inde?

un moyen de degager les F15/16/18 du marché et pousser les ricains a vendre un tuc hors de prix?

Une rumeur disait qu'en cas de victoire de Dassault, il y aurais des avantages du genre "HAL fabriquerait les mirages pour un potentiel marché asiatique" etc etc

Sinon, encore du nouveau dessus (fiabilité de l'info 5% à vue de nez)

F-18, Mirage 2000-V on IAF radar

URL: http://www.india-defence.com/reports/678

Date: 20/10/2005

Source: NewsInsight

Without anything definite, the Indian Air Force is still seriously considering a mix of Boeing F-18s and Dassault Mirage 2000-Vs to meet its projected requirement of 126 fighter aircraft to replace its ageing fleet of MiG-21s, although the request for proposal has gone to these companies, as well as to Sweden’s Saab for Gripen and Russia’s MiG.

The F-18 in a naval role would fit the Gorshkov deal, because the US carrier-based aircraft fought very well in Afghanistan in late 2001, and Boeing has offered to outsource its spares’ production in India, which can also be exported to other users, and France is ready for transferring Mirage 2000-V technology in addition to buying spares license-produced here.

The Russian defence minister, Sergei Ivanov, who was a guest of honour at the recent Indo-Russian joint military exercises, offered to produce a new generation of MiGs in India, but the IAF is cool to the idea of an aircraft that does not even exist, and the defence establishment is looking for warplanes which could at least partly fulfill some of this country’s power projection needs.

Sources said that the US is not very readily offering the F-18, but could bend if India pressures, assuming it is satisfied that they won’t be ever sanctioned, while France has stated clearly that Mirage 2000-V is unsanctionable, and that if the entire spares are outsourced here, this country would hold a whip hand, but in looking at the US and France together, this country is leveraging relations with them simultaneously.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Tous les coups sont permis ,il faut interdire absolument la vente d'avions de combat français ,en attendant l'arrivée du JSF ,les USA doivent avoir le leadership mondial ,total ,hégémonique sur la vente des aéronefs. Une vente de Rafale ou de Mirage étant devenue inadmissible pour LM et Boeing. A nous les petits français de réviser notre façon de voir les choses et d'être plus percutant dans l'export d'avion de combat. Nous avons encore notre mot à dire ,au regard des plus de 7000 avions vendus par Dassault. Pour contrer les US ,Dassault veut coopérer plus encore avec HAL ,transférer les technologies et peut-être donner la licence de production de Mirage à l'Inde. Boeing peut-il suivre avec le super hornet ? si les USA proposent un avion navalisé en plus ,controns les avec le Rafale Marine. Cela tombe bien ,les indiens veulent se projeter avec des PA. ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

de toute facons les usa ne veulent une concurence de personne y'a qu'a voir les miséres qu'ils font a israel pour la chine,le venezuela et plein d'autres pays ......alors voir la france vendre des mirages :D franchement ils deploient toute leurs panoplie de lobbing de pressions et de pot de vin pour empeche dassault de vendre ces avions.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A la différence ,la France peut se permettre de vendre des armes aux Vénezuela sans demander l'aval aux USA et dire merde à Washington quand cela lui chante :lol: Nous ne sommes pas partie prennant dans le JSF ,nous n'avons pas besoin des USA pour nous équiper et nous sommes indépendants contrairement à la GB ou l'état hébreu. Seul litige la levée de l'embargo européen de la vente d'armes à la Chine.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

philippe ca n'empeche pas que les americains vous empeche de vendre vos armes d'une maniere ou d'une autre la preuve la rafale ne se vend pas . le F-15 si le mirage ne se vend plus le F-16 si donc.......on pourrais comparé aussi au tigre qui lui est loin d'atteindre le nombre d'apache vendu a travers le monde.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

philippe ca n'empeche pas que les americains vous empeche de vendre vos armes d'une maniere ou d'une autre la preuve la rafale ne se vend pas . le F-15 si le mirage ne se vend plus le F-16 si donc.......on pourrais comparé aussi au tigre qui lui est loin d'atteindre le nombre d'apache vendu a travers le monde.

C'est différent: tu parles des cas où on est en concurrence, Philippe parle des cas où les américains ne veulent pas vendre. Ceci dit, ne nous leurrons pas: notre indépendance est relative et les américains ont des moyens de pression contre nous: refus de vente de pièces détachées, non-participation aux exercices, pressions contre nos entreprises ou politiques.

J'aime quand Philippe a sa minute gaulliste !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

mais genre, c'est quois ces pressions bidons le venezuella a des caisses pleines, moi je sens qu'ils vont opter pour du rafale et les ricains on leurs est redevable de rien du tout donc leurs pieces détachés ils nous les vendront encore, les exercices y'a pas que les USA au monde, pression contre les entreprises = impossible, c'est une economie libérale, contre les politiques ca se fait déja y'a pas à etre les clebards de quiconque ...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Genre quand l'Espagne veut vendre des Casa 235/295 au Vénézuala ,réplique immédiate : Donald et cie :lol: s'y opposent.

Néanmoins ,le chantage US affecte plus les pays européens partenaires du JSF que nous ,notre souveraineté est loin de vascillée contrairement à nos amis israéliens qui sont liés étroitement par des aides financières US ,BAE Systems et les Britanniques sont plus exposés que nous et sont encore plus tributaires ou dépendants que nous des américains.

A propos ,de ma minute gaulliste ou De Villepin :lol: ,nous ne lisons plus les interventions de stratege ,aurait-il été fusillé par 12 balles ?

Le programme Tigre est postérieur à celui des Apache (1991 étant les premiers déploiement opérationnel en guerre ) ,il est normal que les USA en ont vendus une certaine quantité non négligeable.

Nous nous sommes pas fait taper sur les doights par les US quand on va livrer des Black shaheen aux EAU.

Si les US font du lobbying no limit and border line ,c'est qu'il y a une sérieuse raison ,les Leclerc ,les Tigre ,les Rafale ,Mica sont des systèmes d'armes de très haute valeur technologique ,une pique Gaullienne :lol: parfois supérieurs à ce que proposent les ricains. :lol:

J'en vois plein qui vont débattre maintenant.

Sinon ,le marché mondial du secteur de l'armement n'est pas réservé uniquement aux USA ,les Français tiennent encore la route ,ils sont dans le quatuor de tête des vendeurs d'armes.

Si les Pays-bas se sont fait influencés pour la vente des 30 apache ,nous nous sommes rattrapés avec l'espagne et l'australie ,ceux sont des Tigres qui ont été choisis au détriment de l'apache.

Récemment ,la France vient de vendre des torpilles à Canberra.

Pour en revenir à l'Inde et à son voisin le Pakistan ,je crois que ce dernier vient de retarder des F16.

Quant à l'Inde si on leur vend un BPC ,tu crois que les US vont proposer un Wasp pour nous contrer.

39 missiles Exocet vont rejoindre les arsenaux indiens.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a aussi la modernisation des Mirage V Venezuelien accessible pour SAGEM ;) Ca a l'air bête de dire ça, mais un Mirage V avec un radar RC-400 (une version du RDY) plus Mica et AASM ça a de l'allure. Allez SAGEM!: ils font du bon boulot. A propos, d'après A&C, SAGEM aurrait signé pour 20 M5 egyptien avec une option pour 50 autres.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

DID has reported on India's deepening relationship with the USA before, and on its multi-billion lightweight fighter competition that recently added US fighters like the F-16 to the platforms under consideration.

It would appear that one can also add the F/A-18 E/F Super Hornet to the list of aircraft under serious consideration by India - and the AH-64D Apache Longbow attack helicopter as well.

A/N APG-79 AESA RadarENS reports that a November 21-22 meeting at the Pentagon will convey America's decision re: whether to offer the Super Hornet's top-secret AN/APG-79 AESA (active electronically scanned array) radar. If cleared, India will be the first country to be offered this particular radar, though it would not be the first to be offered comparable AESA radars by the USA. The UAE already flies F-16 Block 60 aircraft equipped with the AN/APG-80 AESA radar, and country participants in the F-35 Joint Strike Fighter program will be offered the equally advanced AN/APG-81 AESA radar as part of that aircraft's standard equipment.

The AN/APG-79 AESA radar, with its dual mode air-air and air-ground capabilities, is the only major sub-system yet to be cleared by for sale to India as part of the offer of 126 fighters. Every other part of the potential offers has cleared Congressional scrutiny.

On another front, the Indian Air Force has an expressed need for 80 new attack helicopters. ENS also reports that the US will soon offer its top of the line AH-64D Apache Longbow to fill that need. The IAF is in the market for light and agile assault helicopters for possible use in counter-insurgency operations, and HAL's indigenous Light Combat Helicopter (LCH) is estimated to take at least another decade before it will see service.

If India does proceed with its attack helicopter project, the Apache Longbow will likely have company. Competitors ranging from the Russian Mi-28 Havoc and IAI/Kamov Ka-50/52 Black Shark, to the Eurocopter Tiger, South Africa's Denel Rooivalk, and Bell AH-1Z King Cobra, et. al. can be expected to express interest; many of these contenders will also bid if allowed. The Apache Longbow's expense has given other allies pause before, and India's defense budget is limited and subject to political pressure. It will be interesting to see whether attach helicopters becomes a serious procurement priority for India, and if so what kind of cost pressures enter into the equation.

With respect to the AESA radar, the India/US relationship is at something of a dating stage. It is not unusual, therefore, to see dating behaviours - including tests of one's partner that are not backed by real intentions.

Before reading too much into these inquiries re: India's buying intentions, it's worthwhile to recall the hangover effects from US military equipment sanctions in the wake of India's 1998 nuclear tests. Sources at the US Embassy told The Indian Express that the inclusion of the APG-79 AESA radar in an American offer will effectively offset New Delhi's fear of sanctions, which DID noted has made many players in India leery of American military hardware.

That reassurance of commitment may well be all that this meeting represents. While receiving America's most advanced naval aircraft may have some allure and prestige value, in reality the Super Hornet doesn't add up very well given India's needs.

With India looking to expand its carrier force over the next decade, the carrier-capable F/A-18 E/F Super Hornets could appear attractive. Yet its $60-70 million price tag is far above the $20-30 million range typical of the lightweight fighter class (and indeed, of earlier F/A-18 Hornet models), and upon which India's expected 126-plane order is predicated.

Given that the lightweight fighter order is intended to replace some of India's 300-350 aging and dangerous MiG-21s that are slated for retirement, cutting the order to 50-60 Super Hornets seems like a bit of a leap given India's needs on multiple fronts. The F/A-18 also requires full catapult launch facilities if used in a naval role, which would preclude its naval use on either India's present Viraat or its next carrier, the ski-jump equipped INS Vikramaditya (Admiral Gorshkov) which is currently envisioned to carry naval MiG-29Ks. Furthermore, India already flies the excellent Sukhoi SU-30MKI, a fighter with a similar price tag to the F/A-18 E/F Super Hornet but superior combat range, weaponry, maneuverability, and overall performance.

The logic of an F/A-18 Super Hornet buy thus seems somewhat thin, though as is the case with cars, logic does not always win out when making purchases.

One plane that could serve India very well in both naval and land roles would be the F-35B Joint Strike Fighter STOVL, which is also equipped with an AESA radar. It's noteworthy that India has pointedly been invited to F-35 Joint Strike Fighter events, and that the coming US Quadrennial Defense Review is expected to result in cutbacks of the USA's F-35 orders. Purchases by India would be one way of offsetting those cutbacks, thus keeping the program in the $45-55 million per plane range.

While membership in the F-35 JSF production team is essentially closed due to the design's advanced timeline status, the JSF STOVL would still be a less expensive option than the F/A-18 Super Hornet, giving the IAF a prestigious mid-range option with affordable stealth features and the ability to operate from any of India's carriers. If the indigenous LCA Tejas lightweight fighter project can get itself on track and become a success, India's Air Force would have a strong 3-tier base (Su-30 family, F-35B STOVL, LCA Tejas) for its future fighter force.

What seems to be keeping the Joint Strike Fighter from active consideration is the belief by Indian officials that the F-35 will not be combat-ready in numbers before 2015. Given the program's planned IOC date of 2013, this is a reasonable assumption. By then, however, even the IAF's 125 upgraded MiG-21 BiS 'Bisons' would be slated for retirement. Worse, the purchase would do nothing to fill the immediate gaps created by the mothballing and accident rate of the other MiG-21 aircraft.

This is not to say that some kind of innovative deal involving a 'bridge' of leased F-16s couldn't be worked out, if the USA really wanted to sell the F-35B JSF to India and India saw the aircraft as an excellent fit. So far, however, neither party has made a move in this direction and India is considering a joint development pact with Russia for its next generation fighter needs.

The F-16 has elicited very little interest in India from the moment it was proposed. When that observation is combined with India's delivery timing needs, expressed concerns re: platform proliferation within its force, new foreign procurement rules, dropping fighter strength, and budgetary priorities, it's reasonable to assume that India sees the US offer of F-16 and F/A-18 aircraft as more of a testing opportunity than a buying opportunity.

Given that, and the JAS-39 Gripen's long odds, the best bets in India's lightweight fighter competition would still seem to be the French Mirage 2000-5 and Russian Mig-29M2.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

The F-16 has elicited very little interest in India from the moment it was proposed. When that observation is combined with India's delivery timing needs, expressed concerns re: platform proliferation within its force, new foreign procurement rules, dropping fighter strength, and budgetary priorities, it's reasonable to assume that India sees the US offer of F-16 and F/A-18 aircraft as more of a testing opportunity than a buying opportunity.

j'adore :lol: :lol: :lol: :lol:
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Furthermore, India already flies the excellent Sukhoi SU-30MKI, a fighter with a similar price tag to the F/A-18 E/F Super Hornet but superior combat range, weaponry, maneuverability, and overall performance.

:lol:

Edit : quelle est la source ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

  • Statistiques des membres

    5 967
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Stevendes
    Membre le plus récent
    Stevendes
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,5k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...