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Marine américaine dans le futur.


desertfox
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U.S. Navy orders Block IV Virginia Class submarines worth $17 billion

The U.S. Navy awarded General Dynamics Electric Boats a record $17.645 billion contract today, Funding the construction of 10 new SSN 774 Virginia-class Block IV nuclear-powered attack submarines.

“The Block IV award is the largest shipbuilding contract in US Navy history in terms of total dollar value,” said Rear Adm. Dave Johnson, program executive officer for submarines at Naval Sea Systems Command (NAVSEA). “The new contract would result in additional reductions in procurement costs and will also lower operating costs.”He added.

 

http://defense-update.com/20140429_u-s-navy-orders-block-iv-virginia-class-submarines-worth-17-billion.html#.U2Ov3KJIW_I

 

 

9th Virginia Class Nuclear Sub Delivered to the US Navy One Year Ahead of Schedule and Under Budget

The U.S. Navy took delivery of PCU Mississippi (SSN 782) from General Dynamics Electric Boat (GDEB) yesterday May 2, 2012 one year early to the submarine’s contract delivery date of April 30, 2013. PCU Mississippi took just more than 62 months to build, which set the record for the Virginia Class Submarine Program’s fastest delivery. Prior to delivery, Mississippi conducted Alpha and Bravo Sea Trials before successfully completing the Board of Inspection and Survey (INSURV) Trials April 27. Mississippi will be commissioned June 2, in a ceremony in Pascagoula, Miss. The subsequent major Virginia-class milestone will be the PCU Minnesota (SSN 783) christening this fall.

http://defense-update.com/20120503_mississippi_delivered.html#.U2OxO6JIW_I

Edited by actyon
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  • 4 weeks later...

Ri.di.cule.

Il y en a de bien mieux et bien plus réaliste que ça. ;)

 

 

Je préfère encore le CVN-56 Admiral de l'excellente série d'Animé qu'est Yukikaze.

 

D'ailleurs, Yukikaze va être adapté en film ...avec Tom Cruise comme rôle principale. :|

 

 

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Edited by Sovngard
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Pour les vaisseaux spatiaux gamilliens, ceux que l'on voit dans l'une des dernières grandes batailles de l'animé ont trois ponts (non quatre). Ils sont inspiré d'un des premiers porte-avions nippons qui avaient la même disposition.

Pour Yukikaze, bonne série mais le scénario pêche par un GROS défaut. Ou sont les troupes au sol alien et humains ?

Messages a transféré dans le fil "japoniaiserie" ?

Edited by collectionneur
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  • 4 weeks later...
L’US Navy poursuit le développement du X-47B!

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L’US Navy pour suit son objectif de développement du drone X-47B, avec un financement additionnel de 63 millions de dollars destiné à son constructeur Northrop-Grumman.

 

Phase II :

Ce contrat additionnel lance la «Phase II»  du développement du programme de véhicule d'essai  X-47B (UCAS-D). Northrop-Grumman disposera désormais d’une nouvelle fenêtre  de développement qui va se poursuivre jusqu’en mars 2015. Durant cette période, l’avionneur va poursuivre l’avancée des systèmes du drone X-47B sur banc d'essai ainsi qu’en ce qui concerne l’assistance aux essais en vol sur les deux sites basés à terre et les détachements de support associés sur navires.

http://psk.blog.24heures.ch/

Edited by actyon
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140619-N-ZZ999-167.JPG

 

140619-N-ZZ999-167 PACIFIC OCEAN (June 19, 2014) The Arleigh-Burke class guided-missile destroyer USS John Paul Jones (DDG 53) launches a Standard Missile-6 (SM-6) during a live-fire test of the ship's aegis weapons system. Over the course of three days, the crew of John Paul Jones successfully engaged six targets, firing a total of five missiles that included four SM-6 models and one Standard Missile-2 (SM-2) model. (U.S. Navy photo/Released)


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Ce sont de nouveau avions ou une simple modernisation ?

 

Falls Church en Virginie, la marine américaine a attribué à Northrop-Grumman Corporation un contrat de 3,6 milliards de dollars pluriannuel pour la fourniture de 25 nouveaux avions d’alerte E-2D « Hawkeye Advanced ». A terme la marine américaine disposera d’un total de 70 E-2D « Hawkeye Advanced ».

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2014/07/06/50-hawkeye-e-2d-advanced-pour-la-navy-856521.html

 dans l'article il parle de 25 nouveaux......

Edited by actyon
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70 E-2 pour 10 portes-avions. Cela fait beaucoup... Sont ils utilisé a la place des E-3 veillissants dans les Opex depuis la terre ferme ?

 

Ils peuvent les utilises a partir du sol comme tous les avions de AEW

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70 E-2 pour 10 portes-avions. Cela fait beaucoup... Sont ils utilisé a la place des E-3 veillissants dans les Opex depuis la terre ferme ?

Les E2 et les E3 n'ont pas vraiment les mêmes performances et capacité. Ne serait ce qu'a cause de la différence de station de travail a bord et de l'endurance. Mais il arrive souvent qu'ils servent au profit d'autres élément de la marine que les porte avion, notamment la surveillance aux frontiere pour les garde cote.

Il faut aussi savoir que les porte avion US embarque souvent 4 voire 5 E2!!! l'objectif étant d’être capable d'en avoir un en l'air absolument tout le temps, et comme ils ont une faible endurance sans refuel, il faut faire des cycle d'un peu plus de 4h30.

Jongler sur 2 engins comme on le fait ça ne garantit pas d'en avoir un en l'air n'importe quand.

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Merci pour l'information g4lly

Jongler sur 2 engins comme on le fait ça ne garantit pas d'en avoir un en l'air n'importe quand.

 

C'est assure une permanence ne Vols.

 

Mais l'apport du Hawkeye pour la flotte est de diffuse vers l'ensemble de la flotte la situation aérienne,et ceci grace aux liaisons de données tactiques vue que nous sommes dans une situation purement tactique,et permet surtout aux chasseurs de combat d'intervenir et d'avoir une meilleure perception du champs de combat ou de l'environnement autour.

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SAFE Boats International awarded contract for additional US Navy Mk VI Patrol Boats

SAFE Boats International (SBI) has been awarded a contract to provide the United States Navy four (4) additional Mk VI Patrol Boats (Mk VI PB); with options for an additional two (2) boats. The Mk VI PB is the Navy’s next generation Patrol Boat and will become a part of the Navy Expeditionary Combat Command’s (NECC) fleet of combatant craft.

The Mk VI Patrol Boats mission, per the contract, is to provide operational commanders a capability to patrol shallow littoral areas beyond sheltered harbors and bays, and into less sheltered open water out to the Departure Sea Area (DSA) for the purpose of force protection of friendly and coalition forces and critical infrastructure.
            
SAFE Boats designed the 85-foot Mk VI PB for optimal performance, fuel economy, and firepower. Systems are designed to reduce Total Ownership Cost (TOC), minimize manpower and improve reliability and maintainability. Powered by twin diesel engines and water jets, the Mk VI PB is capable of speeds in excess 30 knots at full load. She has a range in excess of 600 nautical miles. Berthing accommodations, galley and head/shower facilities allow for extended missions. Additionally, the boat is fitted with ballistic protection and can be armed with a variety of crew served and remotely operated weapons systems.

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1891
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US Navy and US Marine Corps testing their latest amphibious equipment during RIMPAC 2014

Held every two years by Commander, U.S. Pacific Fleet (PACFLT) and executed by Commander, U.S. 3rd Fleet (C3F), RIMPAC is a multinational maritime exercise that takes place in and around the Hawaiian Islands. This year's RIMPAC exercise is the occasion for the U.S. Navy and U.S. Marine Corps to put to the test two of their latest amphibious systems: the Mobile Landing Platform (MLP) and the Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector (UHAC).

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A Landing Craft Air Cushion (LCAC) assigned to Assault Craft Unit (ACU) 5 transports Marine Corps Amphibious Assault Vehicles to the Mobile Landing Platform ship USNS Montford Point (MLP-1) as part of an amphibious operations demonstration during Rim of the Pacific (RIMPAC) Exercise 2014 off the coast of Camp Pendleton, Calif. Twenty-two nations, more than 40 ships and submarines, about 200 aircraft and 25,000 personnel are participating in Exercise RIMPAC from June 26 to Aug. 1, in and around the Hawaiian Islands and Southern California. The world's largest international maritime exercise, RIMPAC provides a unique training opportunity that helps participants foster and sustain the cooperative relationships that are critical to ensuring the safety of sea lanes and security on the world's oceans. RIMPAC 2014 is the 24th exercise in the series that began in 1971. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Joshua Scott/Released)

https://www.youtube.com/watch?v=MImmBQIL4HU



The Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector (UHAC) begins to rotate on the beach, July 9, at Marine Corps Training Area Bellows on Oahu, Hawaii during a Marine Corps Advanced Warfighting Experiment. The AWE is the culmination of a decade of progressive experimentation conducted by the Marine Corps Warfighting Lab (MCWL) where they are testing potential future technologies, solutions and concepts to future Marine Air Ground Task Force challenges. The AWE is taking part during the Rim of the Pacific (RIMPAC) Exercise 2014. Lt. Col. Don Gordon, the current technology officer at MCWL, said the UHAC is one of those experimental technologies that displays a possible capability of being able to insert Marines in areas where current technology wouldn’t be able to insert them based on current systems that are fielded. The UHAC prototype is a ship-to-shore connector and is half the size of the intended machine. Currently, the UHAC travels at four knots using a track system with floatation-like pads that propels itself through different terrain.

US Navy and Marine Corps testing their latest amphibious equipment during RIMPAC 2014
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  • 3 weeks later...

Une suggestion interessante qui commence à circuler comme alternative aux LCS (problématiques) ou au design d'une nouvelle frégate (trop long et trop chèr) pour les missions littorales et de surveillance en Afrique et Amérique du sud:

 

Construire une série de "Burke light". En gros, prendre le design de l'Arleigh Burke, enlever le système Aegis, réduire le nombre de VLS (probablement juste garder le bloc arrière, c.a.d 48 tubes, réduire l'équipage et peut-être remplacer le canon par un nouveau AGS light (version non furtive du canon du Zumwalt). Ajouter des équipements pour le combat littoral et anti-piratage. Bref, en faire une sorte de super-OPV (qui serait classifiés comme DD, et non pas DDG, comme les derniers Spruances).

 

Ces "Burke light" seraient toujours excellents pour les missions anti-soum et AVT, ainsi que surveillance, tout en étant bien moins chèrs, tant à l'achat qu'à l'exploitation (pas d'Aegis, équipage réduit). Ils profiteraient des lignes de construction déjà bien rodées, donc peu d'investissement dans le développement serait nécessaire et les vaisseaux pourraient être assez rapidement mis à disposition, en cas de besoin. Certes, ils seront un peu gros et lourds pour du littoral, mais bon... Et ils auraient de la marge de croissance, ce qui n'est pratiquement plus le cas avec les Burkes actuels. Et ils auraient beaucoup plus de "punch" que les LCS anémiques...

Edited by Koustaire
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