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Le F-35


georgio
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David Cameron is advised to ditch jet fighter plan

Defence ministers are recommending that the Government scrap its previous decision to back a conventional aircraft carrier and jets - in favour of a Labour plan for jump-jet fighters and ships.

The Prime Minister is being asked to act after the costs of converting the carrier to carry Joint Strike Fighters trebled to £1.8billion.

Philip Hammond, the Defence Secretary, requested an an emergency meeting with Mr Cameron today to seek final decision.

It will cost more than £250 million to reverse the work already done, according to defence industry sources.

While an embarrassing U-turn, this is substantially less than it would cost to push ahead with the conversions, which could also delay the carrier programme until as late as 2027.

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/industry/defence/9151836/David-Cameron-is-advised-to-ditch-jet-fighter-plan.html

Decision aujourd'hui aparement

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May Australia Delay F-35/Gapfiller Choice?

Australia’s decision on placing an additional order of F-35s or, perhaps, buying more F/A-18E/Fs as a gapfiller could be slipping.

The nation is trying to avoid a combat-capability gap toward the end of the decade that could arise from the need to retire aging aircraft before the F-35 can be fielded.

Defense Minister Stephen Smith said today: “We’ll make a judgment in the course of this year, or early next year, about the timing, or the timetable, of the delivery of those 12, and any judgment or decision by the government about any future purchases.”

That is a slight change in tone from last month, when Smith seemed to suggest a decision was due earlier rather than later. “In the course of this year, and I choose my words advisably and carefully and say not at the end of this year, but in the course of this year, we’ll make a range of judgments. We’ll make a range of judgments about whether there’s a risk of a capability gap and what steps we need to take in that respect,” he said.

At issue is the procurement of 12 F-35s in addition to the two aircraft Canberra already is committed to acquire for testing and training purposes. Although the gapfiller plan has not been finalized, buying more F/A-18E/Fs is seen as the most likely option.

There is no indication from Smith that the government is wavering in its plans to eventually buy the additional F-35s.

Source : Ares

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Selon le numéro d'Avril de "Combat Airforce Monthly" (oui, oui, la publication à laquelle contribue Jon Lake), la Belgique est en train d'envisager l'option d'un achat de F-35 en pool avec la Hollande et le Danemark. Cela constituerait un achat moins coûteux que les 60 appareils prévus un moment, malgré l'augmentation continuelle du coût unitaire, tout en permettant de couvrir les besoins des trois pays.

Après le BeNeLux (économique), on va voir arriver la BeNeDen AF (militaire).

Par ailleurs, l'Italie a annoncé le 7 février qu'elle allait acheté ses 3 premiers F-35 à un coût unitaire de 80 M$, probablement révisé à 70 M$, ce qui rendrait le F-35 moins cher que le Typhoon (même source).

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F-35 Canadiens : rapport cinglant du vérificateur général

OTTAWA - Le vérificateur général du Canada a les ministères de la Défense et des Travaux publics dans le collimateur au sujet du controversé programme d'avions de chasse F-35.

Des sources au sein du gouvernement ont révélé qu'une copie de la version préliminaire du rapport circulant à Ottawa laisse entendre que les forces aériennes canadiennes n'auraient pas fait leurs devoirs en ce qui a trait aux prix des appareils, et n'auraient pas suivi les règles en matière d'approvisionnement.

D'après les sources, l'examen sévère du vérificateur général est à l'origine du changement de position du gouvernement de Stephen Harper dans ce dossier depuis quelques semaines, qui est passée d'un engagement ferme à un léger scepticisme sur un programme qui compte des dépassements de milliards de dollars et des années de retards sur l'échéancier.

Les conservateurs ont persisté à dire que les coûts totaux de l'achat des appareils et du soutien du programme seraient entre 14 milliards $ et 16 milliards $, en faisant l'achat militaire le plus dispendieux dans l'histoire canadienne. Mais M. Page et les détracteurs du programme ont contesté cette évaluation, faisant état d'estimés allant jusqu'à 29,5 milliards $.

http://www.journalmetro.com/linfo/article/1129633--f-35-rapport-cinglant-du-verificateur-general

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Question de noobs, au sujet du F-35B :

Comment se passe la phase de décollage court / vertical pour le pilote ? En effet, il a une main sur les gaz, une sur le manche. Comment il controle l'inclinaison de la tuyère et la poussée du second réacteur ... il lui "manque" au moins un bras ?

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Bonne question, et il y a plein de possibilités.

En fait, je crois qu'il ne contrôle rien ! C'est l'ordinateur des Commandes de Vol Electriques/Electroniques qui gère l'inclinaison, la puissance de la soufflante et les buses.

Après, au choix, les commandes basculent du mode translation au mode verticalisé soit brutalement, soit progressivement.

Et ensuite, par exemple, la manette des gaz donne plus ou moins de puissance, le palonnier du contrôle en lacet, et le manche contrôle sur les axes de cavalement et d'embardée. Pas besoin de contrôle en roulis/tangage, il suffit de maintenir l'assiette à plat. Ou alors ça se contrôle au chapeau-chinois.

Enfin, je suppose ...

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The likeliest contenders, should there be a competition, are U.S.-based Boeing, maker of the F-18 Super Hornet, and Dassault of France, maker of the Rafale.

Both are twin-engined aircraft, which adds an element of safety in the Far North that the single-engine F-35 does not have. The Rafale, like the F-35, comes with radar-evading stealth technology and, insiders say, could be built almost entirely in Canada.

Read more: http://www.vancouversun.com/technology/Ottawa+plans+holding+action/6335148/story.html#ixzz1pmIsSOMv

http://www.vancouversun.com/technology/Ottawa+plans+holding+action/6335148/story.html

après le typhie prochaine cible le f35 canadien ????

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The US Air Force's top civilian leaders say that orders for the Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter will be cut if costs continue to rise.

"We have told the contractor and the programme office that there is no more money," USAF secretary Michael Donley told the US Senate Armed Services Committee on 20 March. "To the extent that if there continues to be cost growth or challenges it's going to be paid for by tails."

Donley said that a fiscal year 2013 budget decision to defer production of some aircraft will cost money, but that those numbers are not yet available. Some of the deferred conventional take-off and landing F-35As would be bought later, "or not at all", he added.

http://www.flightglobal.com/news/articles/no-more-money-to-cover-f-35-delays-says-usaf-369838/
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en parlant de commande vocale, c'est pas intégré dans le Lightning 2? Je sais plus où ça avait été évoqué et il y avait eu l'incontournable parallèle avec le programme de commandes vocales du Rafale annulé.

Oui ca s'appel SIRI... mais ca sert juste a trouver Le Pizza Hut le plus pres de la base et a appeler sa maman... Ok je sort  :P

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March 23/12: Norway releases its new Defence Plan. Their goal is still 52 F-35As: 48 operational and 4 for training, but 6 planes can now be considered options. Basing will be at Orland in mid-Norway, with a secondary forward base at Evenes in the north.

The plan is to buy the 4 training aircraft in 2015, instead of 2016. That’s later than the originally-envisaged full buy of 48 from 2014-2018, but the F-35’s schedule has changed, too.

The rest of the buy would be stretched. Norway is considering 2017 as the start date for orders of the remaining 42, and the final procurement year could be as late as 2023-2024. That makes for an average buy of 5-6 planes per year, though Norway could also choose to buy fewer in early years and more in the later years, if that means lower prices.

The final 6 operational aircraft would be a separate decision, after the main set of 4 training + 42 fighters had been ordered. That effectively turns them into a financial buffer, making them vulnerable to budget cuts or fighter cost increases.

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Bonjour,

Ah la Norvège manifeste donc encore un soutien assez ferme au programme...

J'ai une nouvelle question de noob, et peut-être cela a t'il été abordé,

Quels sont les besoins "réels" des pays tels la Norvège, la Belgique et les Pays-Bas en matière de forces aériennes ?

On a vu que pour la Suisse, il fallait répondre à un besoin de "Police aérienne", ce qui justifie l'achat des Gripen c'est bien cela?

(Par "besoin réel", je voudrais exclure les aspects "diplomatique" ("alliance avec les US" & "retombées industrielles" etc.))

merci.

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Quels sont les besoins "réels" des pays tels la Norvège, la Belgique et les Pays-Bas en matière de forces aériennes ?

En dehors du besoin de police du ciel qu'a chaque pays, on peut noter :

Norvege :

-Protection des champs petrolier de mer du nord

-Protection de la zone Arctique et du Cap nord qui devient strategique

Belgique :

-Anciennes colonies et role en Afrique centrale

Pays Bas :

-Present dans presque toutes les operations majeures de l'ONU/OTAN

Liste pas exhaustive, n'hesitez pas a en rajouter

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