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Marine indienne


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6 Made-in-India Submarines for Navy for 53,000 Crores

Following Prime Minister Narendra Modi's 'make in India' campaign and the overall policy to build and strengthen the fledgling Indian defence industry, all six boats will be made in Indian shipyards. The Indian Navy - the end users  - will identify shipyards that can acquire the technology from foreign manufacturers and build the boats on schedule. The process of identifying the shipyards will be completed in the next two months. There are seven shipyards in India, including four government yards. The Indian exchequer will shell out an estimated Rs. 53,000 crore for the six boats.

 

Sources told NDTV that the six conventional submarines will have Air Independent Propulsion Systems which allow the boats to run the diesel engines underwater to charge ships' batteries, allowing them to stay underwater for longer durations. Besides, they will also have stealth features, which essentially mean that the boats will have greater ability to suppress noise.
 

L’Inde approuve (enfin) la construction de 6 nouveaux sous-marins
Par Rédacteur en chef.
Publié le 27 octobre 2014, dernière mise à jour le 27 octobre 2014.
 

Le gouvernement indien a finalement approuvé l’achat de 6 sous-marins auprès de chantiers navals locaux pour un montant de 8,3 milliards $ (6,539 milliards €).

 

La décision du gouvernement indien, prise ce dimanche, donne le coup d’envoi au projet 75I, un programme destiné à construire 6 sous-marins classiques, équipés d’une propulsion anaérobie et pouvant lancer un missile d’attaque contre la terre.

 

Selon des sources officielles, un comité va maintenant être formé par le ministère de la défense pour sélectionner, d’ici 6 à 8 semaines les chantiers navals, publics et privés, qui ont la capacité de mener la construction des sous-marins. Le ministère lancera ensuite, auprès des chantiers navals retenus, l’appel d’offres pour la construction des 6 sous-marins.

Les chantiers navals retenus pourront s’associer à des partenaires étrangers à la condition qu’il y ait un transfert complet de technologies.

 

L’annonce de la décision du gouvernement devrait lancer d’intenses discutions entre les chantiers navals indiens et les constructeurs internationaux de sous-marins ainsi qu’avec les équipementiers des Etats-Unis, de Grande-Bretagne, de Russie, de France et d’Israël.

Modifié par Mani
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  • 3 weeks later...

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L’Inde a choisi le S-70B «SeaHawk»!

New Dehli, le ministère de la Défense indien a sélectionné l’hélicoptère Sikorsky S-70B «SeaHawk» pour équiper sa marine de guerre dans le cadre du programme d’hélicoptère multi-rôle (MRH). Ce nouvel hélicoptère doit remplacer les actuels Sikorsky S-61 «Sea-King».

 

Deux finalistes : 

 

La compétition se résumait à deux finalistes, le Sikorsky S-70B «SeaHawk» et le NH Industries NH-90 NFH. Le rejet de l’hélicoptère européen semble être lié à ses liens commerciaux avec le conglomérat italien de défense Finmeccanica, dont le ministère de la Défense a partiellement interdit de nouveaux appels d'offres en raisons du scandale de corruption, lié à l’affaire des AW101 destinés à l'Indian Air Force (IAF).

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2014/11/12/l-inde-a-choisi-le-s-70b-seawawk-857435.html

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  • 2 weeks later...

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L’Inde reçoit son sixième P-8I !

Le P-8I opérationnel au sein de la Marine: 

 

La Marine indienne mène actuellement des missions avec les cinq premiers appareils et ce nouveau P-8I, commencera ses essais en vol dans les prochains. mois pour ensuite devenir pleinement opérationnel au sein de la flotte de la marine.

 

Le P-8I est la version indienne du P-8A destiné à l’US Navy, soit un appareil de reconnaissance maritime à long rayon d’action et de lutte anti-sous marine construit par Boeing est destiné à l'Inde dans le cadre d'un contrat attribué en janvier 2009. Le standard du P-8I dispose des mêmes équipements que la version destinée à la marine américaine, mais avec en plus un détecteur d’anomalie magnétique. 

 

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2014/11/25/l-inde-recoit-son-sixieme-p-8i-857551.html

Modifié par actyon
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L’Inde a mis en place un système efficace de reconnaissance navale

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La Marine de guerre de l’Inde sera désormais au courant de tout ce qui se passe au large des côtes du pays. Le Centre de collecte et de traitement de l’information (IMAC) est devenu opérationnel depuis dimanche dernier. C’est un élément clé du système de sécurité côtière et de surveillance de la frontière maritime nationale.
Le Centre va recueillir et traiter l’information parvenant de 51 stations d’observation de la Marine de guerre et des garde-côtes dispersées sur le littoral et les îles avoisinantes. Toutes les stations sont reliées au centre par des câbles de fibres optiques et par le système de communications par satellites. Ceci permettra d’assurer une observation effective de la longue frontière maritime, mais aussi de contrôler la zone économique exclusive de l’Inde, dit le premier vice-président de l’Académie russe des problèmes géopolitiques, Konstantin Sivkov.

 

http://french.ruvr.ru/2014_11_25/L-Inde-a-mis-en-place-un-systeme-efficace-de-reconnaissance-navale-7767/

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Navy to purchase 16 US multi-role choppers for $1 billion - The Economic Times http://t.co/57sTDrWE5l

— Philippe Top-Action (@top_force)

December 5, 2014

@top_force The Indian Navy has finally selected the US Sikorsky S-70B Seahawk for its shipboard multi-role helicopter (MRH)

— Philippe Top-Action (@top_force)

December 5, 2014

 

http://www.air-defense.net/forum/topic/215-marché-mondial-futures-acquisitions-et-ventes-dhélicoptères-militaires/?p=823999

Modifié par Philippe Top-Force
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La Russie pourrait louer d’autres sous-marins nucléaires à l’Inde

La Russie a indiqué être prête à louer d’autres sous-marins nucléaires à l’Inde. La veille, le président Poutine et le premier ministre Modi avaient promis d’approfondir leurs relations dans le domaine de la défense.

« Si l’Inde le souhaite, nous sommes prêts à lui louer d’autres sous-marins nucléaires, » a déclaré le ministre russe du commerce, Denis Manturov.

Ces sous-marins permettraient de renforcer les capacités de l’Inde à surveiller ses eaux, au moment où la Chine cherche à renforcer son influence en océan Indien.

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India’s first indigenous nuclear submarine gears up for maiden sea trials

http://timesofindia.indiatimes.com/india/Indias-first-indigenous-nuclear-submarine-gears-up-for-maiden-sea-trials/articleshow/45517702.cms

 

NEW DELHI: India's first indigenous nuclear submarine INS Arihant is now finally all set to make its maiden foray into the wide-open sea. The 6,000-tonne vessel, with an 83MW pressurized light-water reactor at its core for propulsion, is slated to begin its sea trials off Visakhapatnam within the next few days.

INS Arihant, or the "annihilator of enemies'', and its two under-construction follow-on vessels are the critical missing link in the country's long-standing pursuit to have an operational nuclear weapons triad — the capability to fire nuclear warhead from land, air and sea.

 

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  • 2 weeks later...

Les nouveaux programmes de la Marine indienne en dépassement budgétaire,dont le porte-avions INS Vikrant en construction
India's new aircraft carrier, INS Vikrant (named after India's first carrier), has bust its budget by 600 per cent. It will now cost a whopping nearly Rs. 19,000 crore instead of the original estimate of about Rs. 3,000 crore.
The warship, India's first home-built aircraft carrier, is presently being fitted out in Kochi and will be the Navy's flagship once it enters service in a few years.
According to the Standing Committee's report, three major indigenous warship programmes are collectively a whopping Rs. 29,000 crore over budget.
The three destroyers of the Project 15 class, the first of which, INS Kolkata, has just been commissioned, are about Rs. 8,000 crore over-budget. Similarly, corvettes of the Project 28 class, which are being constructed at Garden Reach in Kolkata, will cost about Rs. 8,000 crore instead of Rs. 3,000 crore.
There are several reasons why these cost and time over-runs are taking place. According to the parliamentary committee's report, construction costs for the Kolkata Class destroyers went up because Mazgaon Docks, Mumbai, where the ships were meant to be built, was already constructing other ships. With a delay in the construction of the ships, the cost of materials went up and there was also a delay in the supply of warship-grade steel from Russia along with higher labour costs. Further, the identification and assessment of the costs of weapons and sensors was also delayed and the revised estimated was well over-budget.
Similarly, in the case of the Project 28 corvettes, there was a delay in producing indigenous warship-grade steel, the development of which became a priority because of the massive costs associated with importing this grade of steel from traditional exporters such as Russia. The new, indigenous replacement, developed by the Steel Authority of India was complex to handle and required new techniques in welding. With a further delay in conducting trials of various systems from competing firms, the overall project costs escalated because of an increase in development costs and the decision to use new, state-of-the-art systems.

 

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http://www.ndtv.com/article/india/as-china-upgrades-navy-india-misses-deadlines-and-busts-budgets-638738

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  • 4 weeks later...

Varunastra tests prove torpedo, more soon

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The DRDO's user evaluation trials of the Varunastra heavy weight torpedo (UET-09, UET-10 & UET-11) that were conducted in Nov 2014 went off successfully, but an intended second round of immediate tests was stalled by an unusual development -- the loss of one of the development torpedoes at sea. During one of the successful trials, it was found that the test torpedo had plunged down into the sea bed approximately 35 km from the coast of Visakhpatnam. The Indian Navy and DRDO enlisted the services of survey vessel to provide imagery of the sea bed in the area where the torpedo was believed to have gone down. After several days of scouting for the weapon system, the team had nearly given up hope, though the idea of abandoning the lost Varunastra was not considered given that the unit would contain crucial and indispensable performance data that would facilitate the next round of trials. Finally on December 23 last year, more than a month after the torpedo was lost, it was located and then fished out from the sea bed using a wire mesh mechanism that was extremely difficult to carry out. Sources say summer trials of the Varunastra are slated for April 2015, before final confirmatory trials towards the end of the year, before deployment in service and configuration for surface platforms.

http://www.spsnavalforces.com/exclusive/?id=173&h=Varunastra-tests-prove-torpedo-more-soon

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Premier vol pour le second Tejas naval !

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Le TEJAS Marine :

Basé sur la version de l’air Force, le Tejas version «Marine» formera donc la composante de la défense aérienne navale aux côtés des MiG-29K, qui agiront dans la profondeur du dispositif. Le Tejas naval dispose d'une structure de cellule renforcée, ainsi que le train d'atterrissage. Il est également doté d'un crochet d'arrêt pour permettre son fonctionnement à partir de porte-avions.

Une surface de contrôle de type vortex a été montée à l'avant de l'aile et permet une vitesse d'atterrissage réduite, tandis que les performances du moteur et de la visibilité ont été améliorés pour les opérations embarquées. Au total, l’Inde prévoit de s’équiper de 260 Tejas pour l’air Force et la Marine.

http://psk.blog.24heures.ch/archive/2015/02/09/premier-vol-pour-le-second-tejas-naval-858140.html

 

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Indian Navy Test Fires Brahmos Anti-Ship Missile From its New INS Kolkata Destroyer

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BRAHMOS Supersonic Cruise Missile was successfully test fired from the Indian Navy's newest destroyer INS Kolkata. The launch was flawless and the missile met all its designed parameters.

The Indian Navy commissioned INS Kolkata on 16th August 2014. This is the first ship of this class, with two more ships in the pipeline. All the three ships are equipped with vertical launched BRAHMOS Supersonic Cruise Missile System as the prime strike weapon.

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2416
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  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Indian Navy's Dornier aircraft crashes into sea near Goa, 2 officers missing

 

http://indiatoday.intoday.in/story/navy-dornier-aircraft-crashes-into-sea-goa-officers-missing/1/425603.html

 

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Three vessels join Navy to protect offshore assets

 

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http://indiablooms.com/ibns_new/video-details/VV/11812/indian-navy-adds-three-immediate-support-vessels-to-its-squad.html

 

Visakhapatnam: Three support vessels – IN ISV T38, IN ISV T39 and IN ISV T40 – joined the 84th ISV Squadron of the Indian Navy in the Eastern Naval Command. The second batch of the three ISVs was commissioned by Flag Officer Commanding-in-Chief of the Eastern Naval Command Vice Admiral Satish Soni at a ceremony held in the Naval Dockyard here on Tuesday.

 

The three ISVs are designed and built by Abu Dhabi Ship Builders and Rodman 78 of Spain. The ISV is a lightly armed surface craft capable of operating at high seas as well as in coastal waters. The craft is capable of day and night surveillance and can carry out rapid insertions and extractions of MARCOS.

 

The ship is fitted with state-of-the art detection and communication equipment. It is capable of doing 40 knots and has an endurance of 500 NM.

Modifié par Mani
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Question de rapidité, de qualité et d'efficacité, c'est peut-être un plus !

 

Mais ce qui m'inquiète, c'est la faciliter d'espionnage des entreprises privées.

 

L'entreprise publique a tardé dans les ToT et la Marine Indienne en porte les conséquences, elle n'a pas ses SSK à temps.

 

Le premier sous-marin Scorpène indien mis à l'eau d'ici quelques mois http://t.co/6aUCl7umZI via @lemarin.fr

— Olivier Mélennec (@OlivierMelennec)

March 25, 2015
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