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Boeing P-8 Poseidon


catalina
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1ere fois que je vois le P-8 avec tous ces senseurs

Image IPB

Hi rez: http://www.navy.mil/management/photodb/photos/120203-N-NL401-123.jpg

A P-8A Poseidon conducts flyovers above the Enterprise Carrier Strike Group during exercise Bold Alligator 2012. Bold Alligator is the largest naval amphibious exercise in the past 10 years and represents the Navy and Marine Corps' revitalization of the full range of amphibious operations. The exercise focuses on today's fight with today's forces, while showcasing the advantages of seabasing. The exercise will take place Jan. 30 through Feb. 12, 2012, afloat and ashore in and around Virginia and North Carolina. #BA12 (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Daniel J. Meshel/Released)

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$1.7 milliard... pour un peut plus, on se paye un PA2 avec ça!

Certes...Xav,

On peut estimer qu'un Atlantique ATL2 revient à 180 M€ en investissement par avion sur sa durée de vie (hors exploitation).

Comme on en a 22 et construit 28, la valeur totale de notre PATMAR ATL2 est de plus de 4 milliards et on cherche 1 milliard pour la moderniser.

Mais ça a des capacité uniques et cela entraîne nos sous mariniers en sus de les protèger.

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Certes...Xav,

On peut estimer qu'un Atlantique ATL2 revient à 180 M€ en investissement par avion sur sa durée de vie (hors exploitation).

Comme on en a 22 et construit 28, la valeur totale de notre PATMAR ATL2 est de plus de 4 milliards et on cherche 1 milliard pour la moderniser.

Mais ça a des capacité uniques et cela entraîne nos sous mariniers en sus de les protèger.

de toute façon on peut trouver des pa2 dans presque tous les programmes (mrtt, fremm, rafale, réno atl2, barracuda, iper snle,...)

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de toute façon on peut trouver des pa2 dans presque tous les programmes (mrtt, fremm, rafale, réno atl2, barracuda, iper snle,...)

Je viens de te répondre ici http://www.air-defense.net/forum/index.php?topic=6473.msg591535#msg591535 par contre le Boeing P-8 Poseidon appartient à l'aéronavale américaine ce serait bien de le voir sur le fil Marine Amériques. =)

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  • 2 weeks later...

Le P-8 Poseidon est-il trop gros et inadapté aux besoins plus élémentaires des clients potentiels ?

So Boeing says its considering shrinking the P-8 Poseidon submarine hunter into a smaller airplane to replace P-3 Orion fleets around the world, according to a Defense News article from the Singapore Air Show.

My question is, what aircraft does Boeing have in mind? I mean, the company has spent a ton of time over the last couple of years pitching the 737-based P-8 as an ideal long range ISR platform for a ton of missions beyond sub hunting; almost a manned-UAV. But that aircraft sounds like it might be too big for the mission, based on what Boeing tells DN. Company officials say that Poseidon-lite, if you will, doesn’t need to have the torpedoes and other antisubmarine gear that the P-8 carries. Instead, the plane simply needs ISR gear. Wait, that sounds like a UAV, more specifically, like Northrop Grumman’s BAMS.

So what does Boeing have that’s smaller than a 737 (not including fighters)?

The V-22 Osprey? Perhaps, but that feels like a stretch. I’d guess the company is hoping to use someone else’s airplane and charge the government to “integrate” the ISR systems aboard the jet, kind of the way that Northrop Grumman does with Boeing-made 707s that serve as the E-8 JSTARS.

Here’s an excerpt from the article:

“We are looking hard at either a mid-sized platform or scaling down the P-8, and hopefully we will make a decision [whether to proceed] later this year,” said Jeff Kohler, vice president of Boeing Military Aircraft, ahead of the Singapore Airshow opening Feb. 14.

The Boeing executive said his company is in discussions with two or three potential platform providers in the regional jet size market.

Boeing is currently developing the 737-based P-8 for the U.S. Navy and export customer India but said a smaller offering would better suit nations that do not require all the capabilities Poseidon will have to offer when it enters service in 2013.

“P-8 has tremendous capabilities, but not every country has requirements for anti-submarine warfare or torpedoes,” Kohler said. “They need ISR. The entire mission system is a Boeing product … The U.S. Navy is working with us to improve essentially something you can scale into different size aircraft.”

http://defensetech.org/2012/02/14/is-boeing-proposing-a-p-8-lite/

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  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Des problèmes possibles sur le P-8 ?

Executives at Boeing Co. dismissed a recent audit of the P-8 Poseidon program that found the Navy needs to conduct more “critical testing” before buying production models of the submarine-hunting plane.

“I wouldn’t ready anything into that,” Chris Raymond, vice president of business development and strategy for Boeing’s Defense, Space and Security unit, said in a June 16 briefing with reporters at the company’s Paris offices before the start of the Paris Air Show. “Between us and the Navy, we still feel like we’re very on track with the flight test program. It’s going well.”

The Pentagon next month plans to hold a meeting to decide whether to begin full production of the Boeing Co.-made aircraft — before testing is completed to determine whether it meets life-expectancy requirements, according to the summary of an audit released this week on the website of the Defense Department’s Office of Inspector General.

Additional critical testing should be completed before the full-rate production (FRP) decision,” according to the summary dated June 10. A decision by the Pentagon’s top weapons buyer, Frank Kendall, to purchase the first 13 production models of the aircraft at an estimated cost of $2.6 billion “based on incomplete test results could result in costly retrofits to meet lifespan and mission and system performance requirements,” it states.

Suite : http://defensetech.org/2013/06/17/boeing-dismisses-pentagons-p-8-poseidon-audit/#more-20645

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