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Guest Rob

Royal Omani Navy

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Guest Rob

Ici, la discussion pour la marine omani.

La flotte aujourd'hui:

2 Al-Qahir class corvettes:

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4 Dhofar class fast attack craft:

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3 Al Bushra fast attack craft, 1 Al Mabrukah fast attack craft, 1 Fulk al Salamah amphib (10000 t), 1 Al Said Royal yacht, 1 Nasr al Bahr small landing ship, 1 Al Sultana logistics ship.

En avenir, l'Oman va avoir aussi trois nouveaux OPVs du VT Group:

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Oman, VT Group Ink Patrol Ship Deal

BY ANDREW CHUTER, LONDON

Oman has signed a deal with Britain's VT Group for the supply of three ocean patrol vessels. The move will significantly strengthen the Royal Navy of Oman when the warships are delivered during an 18-month period starting in early 2010.

The 400-million-pound contract continues the Portsmouth, U.K.-based shipyard's long-standing relationship with Oman, which has seen it deliver two corvettes and four fast-attack craft in the past 20 years.

The Omanis refer to the new warships as ocean patrol vessels but, in reality, they are small frigates weighing in at about 2,500 tons, with a length of just over 98 meters. The warships' armaments will include surface-to-surface missiles and a helicopter capability. Oman's navy includes corvettes, missile craft, coastal patrol craft and an amphibious support ship. The British shipbuilding and support services company is hoping to boost its export order book further this year with an order to supply three offshore patrol vessels to the Caribbean nation of Trinidad and Tobago. VT was nominated by the Trinidad and Tobago government as the preferred contractor for the 150-million-pound deal in the second half of 2006. Negotiations continue, even though a challenge from Italian bid rivals Fincanteri late last year clouded VT's prospects of landing the order.

The British company is in the midst of talks with BAE Systems over merging their surface shipbuilding capabilities in the U.K. A decision on whether the merger will proceed is expected by midyear. VT shipbuilding sales totaled 165 million pounds for the year ended March 2006, about 20 percent of VT Group revenues.

Link: http://www.defensenews.com/story.php?F=2484970&C=mideast

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salut, voici l'armement des corvettes lance-missile Al Qahir Armement : 8 MM-40 (IV 2) + 1 Crotale NG (VIII 1) +1 OTO-Melara Compact de 76 mm + 2 GAM-B01 de 20 mm + 2 mit. de 7.62 mm + 1 Super-Lynx+6 torpilles de 324mm+1 helicoptére l'armement des navires de classe Al Bushra 1 canon de 76 mm 1 canon de 40 mm 2 canons de 20 mm 2 mitrailleuses de 12.7 mm l'armement des navires de classe Dhofar 6-8 Exocet MM40 SSM 1 canon de 76 mm 2 canons de 40 mm 2 mitrailleuses de 12.7 mm

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excuse moi Rob mais c'est la marine omanaise pas Omani[08]

"Royal omani Navy" en Anglais, ou "Marine Royale Omanaise" en french... sauf qu'ils ne causent pas French de ce coté d'la terre ;)

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Ni Anglais vu ce qui est marqué sur la coque de leur navire ;)

La denomination officielle est en Arabe et en Anglais. Ce qui est ecrit sur la coque (Q31) n'est que le serial ;)

.

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MBDA vend des missiles Exocet et Mica à Oman

La marine du sultanat vient de commander des systèmes de missiles Exocet et VL Mica au missilier européen. Un nouveau contrat qui s'inscrit dans le cadre d'une longue coopération avec les Omanais.

La marine royale d'Oman vient de commander au missilier européen MBDA - détenu à 37,5% par EADS, à 37,5% par le britannique BAE Systems et à 25% par l'italien Finmeccanica - des systèmes Exocet et VL Mica pour équiper ses trois nouveaux OPV (Offshore Patrol Vessels) "Khareef". Pour l'heure, aucun montant n'est communiqué pour ce contrat.

Pour Antoine Bouvier, directeur exécutif de MBDA, "ce contrat important confirme bien le rôle que joue MBDA auprès d'Oman, en tant que solide partenaire pour la fourniture de solutions de dernière génération, à des prix modérés. L'Exocet comme le VL Mica vont doter la marine royale d'Oman de la supériorité voulue, tant sur son littoral qu'en haute mer", selon un communiqué du missilier.

MBDA précise travailler depuis longtemps avec le sultanat d'Oman et a déjà livré à l'armée omanaise des systèmes terrestres de défense anti-aérienne Mistral pour l'armée de terre royale, un système Milan anti-blindage pour la Garde et l'armée de terre, le système de défense anti-aérienne Rapier pour l'armée de l'air et le système de missiles Exocet pour la marine royale.

Le VL Mica est un système de défense anti-aérienne rapprochée à lancement vertical, qui utilise largement la technologie, déjà largement éprouvée, du missile Mica. Ce système apporte une excellente capacité d'autodéfense contre les attaques anti-navires et aériennes saturantes

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Guest Rob

Un grand update pour cette fils de discussion.

VT Group a commence la production des trois OPVs pour l'Oman.

Rear Admiral Salim bin Abdullah bin Rashid Al Alawi, Commander of the Royal Navy of Oman (RNO), has officially started manufacture of the UK’s first naval shipbuilding export order for nearly ten years at VT Shipbuilding’s facilities in Portsmouth Naval Base.

Rear Admiral Salim cut the initial steel on the first of three sophisticated 99m. Ocean Patrol Vessels (OPVs) which will be built over the next four years at VT. They are believed to be the first ships ever built in the Base specifically for an overseas navy.

The RNO ships will be the most advanced OPVs in the world when they are completed, with delivery of the first ship scheduled for early 2010 and the subsequent ships following at six-monthly intervals.

The programme is valued at around £400 million, including initial support, and, with further export work for Trinidad and Tobago, has created some 200 new jobs at VT.

VT Shipbuilding Managing Director Tony Belisario explained: “This contract, together with our work for Trinidad and Tobago, confirms VT’s position as one of the world’s leading exporters of naval ships.

“The ships are highly impressive state-of-the-art OPVs which will considerably enhance the capability of the RNO. They also extend our close relationship with Oman. VT has built ships for the RNO for more than 30 years and we look forward to delivering this next generation of vessels that will help the Navy to protect the Oman coastline.”

The OPV design is a versatile ship that has good self-defence capability against both surface and air threats and incorporates high levels of redundancy and survivability.

Particular consideration has been given to both helicopter and small boat operations. The flight deck and hangar have been designed to suit a medium-sized helicopter providing a comprehensive organic capability. The flight deck is also capable of carrying a 12-tonne helicopter.

Main propulsion will be provided by an arrangement of two diesel engines giving a speed of a speed of 25 knots.

The latest stealth features have been included in the design with defensive capability offered by surveillance radar, ESM and data link. The ship has the deterrent capability to engage surface targets from fast patrol boat size and upwards by utilising weapons including medium calibre guns from 76-30mm, SSM systems and Shorads, supported by a comprehensive weapons management system.

A key element of the design is a high standard of crew accommodation and the ship includes an active fin stabilisation system to provide reduced motions, thus enhancing the effectiveness of both the crew and ship systems. In addition, it incorporates a “RAM” bow which delivers improved fuel economy and further enhances seakeeping performance.

Link.

http://www.defensefile.com/n/n1175.htm

L'Oman est le premier client du VL MICA, ils ont commandes ces pour leur trois nouveaux OPVs.

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Link.

www.aviationweek.com/blog

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Oui, très bonne nouvelle : une vue aérienne d'artiste d'un des OPV de la RON,

Il me semble que chaque conteneur de lancement contient 8 VL Mica et que les OPV d'Oman auront donc 16 missiles.

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Sur cette photo publiée par meretmarine.com on dirait que c'est la version à autodirecteur infrarouge du Mica qui sert de base au "VL Mica" :

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Pourtant il me semblait que c'était la version à autodirecteur EM qui constituait la munition du système, quelqu'un en sait-il davantage ?

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Il y a vrai course à l'armement depuis des années dans la région, mais est ce que les militaires locaux savent se servir de tout ses jouets ?

Il faut espérer pour eux, ils reçoivent formations et entraînements lorsqu'ils achètent du matériel...

Sur cette photo publiée par meretmarine.com on dirait que c'est la version à autodirecteur infrarouge du Mica qui sert de base au "VL Mica" :

Pourtant il me semblait que c'était la version à autodirecteur EM qui constituait la munition du système, quelqu'un en sait-il davantage ?

Les versions EM et IR (en fait IIR) peuvent être utilisées pour le système VL MICA :

http://www.janes.com/events/exhibitions/idex2007/day2/mbda-on-target-with-vl-mi.shtml

Dans cette article réalisé au cours de l'IDEX 2007, on apprend également quelques

détails sur les perfs du VL MICA : 50g à 7km, 30g à 10km.

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Ce sont aussi les premiers à avoir acheté des Exocet MM40 Block3 (hormis la France bien sûr) si AviationWeek ne l'a pas inventé.

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Les versions EM et IR (en fait IIR) peuvent être utilisées pour le système VL MICA :

http://www.janes.com/events/exhibitions/idex2007/day2/mbda-on-target-with-vl-mi.shtml

Dans cette article réalisé au cours de l'IDEX 2007, on apprend également quelques

détails sur les perfs du VL MICA : 50g à 7km, 30g à 10km.

Merci ;)

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Ce sont aussi les premiers à avoir acheté des Exocet MM40 Block3 (hormis la France bien sûr) si AviationWeek ne l'a pas inventé.

Je crois que les Emirats Arabes Unis ont deja commande le block III.

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