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Armée de l'air Iranienne


Eagle
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il suffit de regarder le RQ170 sentinel, après il y a question du poids ?

il peuvent analyser les matériaux composites quitte à requérir une aide externe en échange d'information pour cela.

Le bypass ratio de TF-34 semble être trop grand, je me demande si ça va rentrer dans la cellule de Qaher-313 qui semble être assez petite. La taille des entrées d'air me paraît très petite aussi, peut-être pas assez pour le flux d'air minimum nécessaire.

Mais bien sûr ça reste une possibilité non écartable.

Henri K.

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Propagande à usage principalement domestique et éventuellement du grand public dans le reste du monde ? Ca fait sourire les connaisseurs et spécialistes, mais ca laisse aux opinions mondiales une vague impression que l'Iran est très avancé technologiquement.

Très très vague alors ....

Non franchement si le but est de faire croire au monde que l'Iran est technologiquement avancé c'est ridicule.

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Sur un blog qui n'a rien à voir avec la défense, mais qui a repris l'info, le gars avançait même que ce coucou rivalisait avec le F18.. :lol:

Je suis sur qu'ils se sont inspirés d'un proto papier ou d'une image d'artiste de BAE sur les drones, un truc vieux de plus de 5 ans, j'arrive pas à retrouver, gnark!

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Au fait pourquoi la verrière doit être dorée pour être furtive ?

Ce n'est pas de l'or: la verrière est flashé à l'oxyde d'indium-étain. Grace à sa conductivité électrique il masque les points brillants a l’intérieur et il a une très bonne transparence optique.

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Suite des blagues iranienes et de leur "grande maitrise" de photoshop:

QAHER F-313 : TEHERAN PROUVE QUE LEUR AVION DE DERNIERE GENERATION EST BIEN REEL !

Vexé par les moqueries (non-officielles) de la communauté internationale, l'Iran a décidé de publier une photographie en vol du fameux Qaher « Conquérant » F-313 pour prouver ses dires.

Les détracteurs du F-313 ne peuvent désormais plus mettre en doute l'existence de cet appareil.

Sur cette photo, ils peuvent également constater qu'il est le seul au monde à pouvoir voler avec un ruban "remove before flight", en toute sécurité, sur la partie supérieure de son fuselage.

Une technologie de haut vol et une certaine « maîtrise » de photoshop...

Image IPB

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Ha ils sont trop fort ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Je ne pensais pas qu'il existait de la lumière bleu "naturel" sous le fuselage et sous la dérive à l'arrière. :happy: :happy: :happy:

Non ce n'est pas possible de faire ça ! Si j'étais le responsable de la propagande , je ferai fusiller sur le champ le responsable de ce photo montage pour "humiliation internationale".

Car ceux qui ont déjà réalisé la maquette en fibre de verre ont déjà été écartelé pour "faute grave". >:(

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Laughable comme ils disent, j'ai l'impression qu'ils sont morts de rire dans les bureaux d'études US et que cela va durer un moment.  :lol:

en dehors de ca, il y a des infos.

version traduite par systran, pas trop mal

http://www.systranet.com/fr/turl/?systrangui=www.systran.fr%3B/snetfr/web&systranbanner=1&systranuid=aHR0cC13d3cuZmxpZ2h0Z2xvYmFsLmNvbS9ibG9ncy90aGUtZGV3bGluZS8yMDEzLzAyL3VzLWRlZmVuc2UtZXhwZXJ0cy11bmltcHJlc3NlZC5odG1sL2VuX2Zy

US defense experts unimpressed by alleged Iranian Qaher-313 stealth fighter

http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2013/02/us-defense-experts-unimpressed.html

US defense experts consulted by Flightglobal are united in their opinion that Iran's recently unveiled Qaher-313 "stealth aircraft" is merely a mock-up designed for domestic propaganda rather than a flying prototype as claimed by that nation.

"I suspect it's for domestic consumption, and then you may be able to influence a few people in the neighborhood," says Dan Goure, an analyst at the Lexington Institute. "People who are not all that familiar with this kind of stuff might buy into it very easily."

Air power analyst Mark Gunzinger at the Center for Strategic and Budgetary Assessments agrees that the aircraft is a mock-up, but notes that the roll-out of the Qaher-313 is indicative of Iran's greater geopolitical ambitions. "It is another indication that Iran is continuing to pursue military capabilities, including WMD [weapons of mass destruction], to support their anti-access strategy," he says.

Nonetheless, Gunzinger is sure the Qaher-313 is nothing more than a mock-up.  "Anyone can build a mock up.  I will believe it's a real jet when I see it fly," Gunzinger says.  "Even if it does make it off the ground, I doubt that it will have stealth characteristics."

Goure agrees. "It looks like a prize in a Cracker Jack's box," he says.

One aerospace engineer with experience on stealth aircraft also says that the Qaher-313 looks like a mock-up. The aircraft's planform alignment, which is crucial for stealth, is questionable, he says. And while the aircraft looks like it uses a blend of faceting with non-compound curves, it may not be intentional. "I would bet the "facets" are really just structural vestiges showing through the OML [outer mold line] of the skin," the engineer says. Additionally, there are problems with the shapes of the inlet and exhaust. "Tons of corner reflectors and other ugliness in these areas," the engineer says. "Not to mention potential aero issues at higher AoAs [angles of attack]."

Aerodynamically, the Qaher-313 is almost certainly subsonic if it is indeed a real design. "Looks like the basic Clark-Y airfoil of the 1930s and very subsonic," the engineer says. "Also, all of the wing join areas look like they were faired with modeling putty." The leading edges of the wing are very rounded and the airfoil is very thick, he says. Those features are "very non-LO [low observable]".

The drooped winglets are something of a mystery.  "With twin vertical stabs, there should be plenty of directional stability, all these do--other than look cool-- is create interesting yaw-roll coupling issues with little perceivable benefit," the engineer says.  If the control surfaces on the fixed canards are "deflected at all in flight, [they] would create nice big [radar] reflector," he adds.

The surface finish looks like painted fiberglass or Dacron fabric. "Definitely looks like paint instead of an LO [low observable] coating," he says. The aircraft also seems to lack apertures for anything including communications, sensors, access panels, or fuel. There are no weapons bays that are visible.

Moreover, the aircraft is very small, and there does not appear to be space for such hardware in any case. "Clearly, they haven't mastered the scale part of it, it's supposed to be one-to-one, not one-to-two" says Richard Aboulafia, an analyst at the Teal Group. "In terms of there being any content, it makes the [Chengdu] J-20 look like the [Lockheed Martin] F-22." Aboulafia says jokingly he can only imagine what the artist's rendition might have looked like. "At least put an engine nozzle on it," he says.

If there is indeed an engine installed or which can be installed, the only likely contender is a reverse engineered version of the General Electric J85 turbojet, most likely without an afterburner. Iran acquired the engine design from versions of the Northrop F-5 that it operates. Variants of the J85 engine have been used in small jet aircraft around the world.

Moving onto the cockpit, "the canopy, aside from lacking any LO or RF [radio frequency] coating, looks like it's made from that same polystyrene they make the ones for plastic model airplanes," the engineer says. The canopy does not appear to have any sort of forward latch mechanism or locking feature around its edges.  "Can't believe it would stay on in flight," the engineer notes.

The cockpit appears to be furnished with avionics from the home-built aircraft market. Some of the components seem to include electronic flight information systems display including a Dynon EFIS-D100, a pair of Dynon EFIS-D10As and a VHF Garmin navcom along with other products built by the two companies.

There are a number of countries that have attempted to develop advanced fighter aircraft and have failed, Goure says. There is no evidence to suggest that Iran has the technological wherewithal to build an advanced stealth aircraft, he says. "We're fairly familiar with their technology base for this, they don't have the engine technology, they don't have the materials technology, and they don't have the computer technology."

In order to develop a stealth aircraft, one must possess advanced detection capabilities including powerful radars and algorithms to validate the design. Stealth does not merely encompass the outer mold line of an aircraft, internal bulkhead and other equipment have to be carefully positioned, Goure says. "If you're going to build something like this, you sort of have to have all of the pieces," he says. "You have to have all of the analytical and sensor technologies, it's not good enough to have the aircraft technologies."

Retired US Air Force Lt Gen David Deptula sums up the Qaher-313 in one word: "Laughable.

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Jane's...

Iran displays 'ScanEagle' production line

Jeremy Binnie

  London

Iranian television has broadcast footage purportedly showing a production line for US-designed unmanned aerial vehicles (UAVs).

Shown by state-controlled IRTV as part of a documentary on Iran's use of UAVs since its 1980-88 war with Iraq, the footage appeared to show several Boeing Insitu ScanEagles. Some of the UAVs have additional twin-boom inverted V-tails, unlike the original ScanEagle.

Iran's Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) displayed what it claimed was a captured US ScanEagle in December, although the US Navy said it had not recently lost any UAVs of that type.

Launched by a catapult and recovered using a patented 'skyhook' system, the ScanEagle is well-suited to being operated from ships and is in service with several navies. It is also operated on behalf of the US Navy by civilian contractors based on USS Ponce : an amphibious assault ship that has been converted into an afloat forward-staging base interim (AFSB-I) and is currently stationed in the Gulf.

The Iranian documentary footage appeared to show at least two other UAVs that more closely resembled AIA Corporation's RQ-7 Shadow, which also has a twin-boom inverted V-tail, but a boxier fuselage and wheeled landing gear.

Brigadier General Amir Ali Hajizadeh, head of the IRGC's aerospace division, said in December that Iran had captured the RQ-7, as well as ScanEagle UAVs. "US drones of this model [scanEagle] and another model, named the Shadow, which have crashed due to malfunctions or have been brought down by our air defence units, have been in our possession... And today, a large number of this model of aircraft is being manufactured domestically," Mehr News Agency quoted him as saying.

The RQ-7 was used by the US Army and Marine Corps in Iraq, where Iranian-backed militant groups operated, as well as Afghanistan.

Although Gen Hajizadeh claimed that Iran's technology had already surpassed that of the ScanEagle and Shadow, the former could potentially be copied and used as the Iranian navy's first shipborne UAV.

The IRTV documentary extensively featured the Mohajer 1, which the Iranians claim was the first armed UAV when it was equipped to fire rocket-propelled grenades during the Iran-Iraq war.

Copyright © IHS Global Limited, 2013

Henri K.

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Citation de notre cher comique préféré :

"Il porte le message de paix, d'amitié et de fraternité", a déclaré le président iranien Mahmoud Ahmadinejad, à propos du nouveau chasseur iranien Qaher-313, présenté le 2 février.

:lol:

Ce pays est très étrange...

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  • 4 weeks later...

http://www.opex360.com/2013/03/15/un-drone-predator-pris-en-chasse-par-un-avion-iranien/

Un drone Predator pris en chasse par un avion iranien

Il y a un peu de quatre mois, deux avions iraniens de type SU-25 “Frogfoot” avaient tiré sur un drone américain de type Predator sans pour autant réussir à l’abattre. L’appareil piloté à distance se trouvait alors à 16 miles nautiques des côtes iraniennes.

Un incident de même nature a bien failli se reproduire si l’on en croit George Little, le porte-parole du Pentagone. Ainsi, le 12 mars, un drone Predator a été pris en chasse par un avion F-4 Phantom iranien alors qu’il effectuait une mission de surveillance “au-dessus des eaux internationales du Golfe”.

Seulement, cette fois, l’avion iranien n’a pas été en mesure de tirer un seul obus car deux chasseurs américains se sont interposés. D’après le Pentagone, le F-4 Phantom, qui ne s’est pas approché à moins de 16 miles du Predator, a alors rompu le contact.

Le type des avions américains ayant escorté le drone n’a pas été précisé. Il se pourrait que ce soit des F-18 du porte-avions Stennis, actuellement déployé dans la région. A moins qu’ils aient décollé d’une des bases aériennes dont dispose l’US Air Force dans la région, notamment aux Emirats arabes unis.

“A la suite de l’incident de novembre dernier, quand un chasseur iranien avait tiré sur un Predator non armé, les Etats-Unis avaient fait savoir aux Iraniens qu’ils continueraient à conduire des vols de surveillance au-dessus des eaux internationales selon une pratique établie de longue date et en raison de leur engagement pour la sécurité dans la région”, a expliqué George Little. “Nous leur avons aussi indiqué que nous nous réservons le droit de protéger nos biens militaires ainsi que nos hommes”, a-t-il aussi assuré.

Quant au F-4 Phantom iranien, il fait partie de ce qui reste des lots qui avaient été commandés avant la révolution islamique. Il est difficile de savoir combien, sur les 200 et quelques qui furent livrés, sont encore en état de vol. Une fourchette de 40 à 70 appareils est généralement avancée.

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