Jump to content
AIR-DEFENSE.NET

NH-90 et Cougar


gilletpuce
 Share

Recommended Posts

https://www.scramble.nl/military-news/first-spanish-air-force-nh90-delivered

NHIndustries with partners Airbus Helicopters, Fokker and Leonardo) have delivered the first of twelve ordered NH90 (Combat) Search And Rescue (SAR) to the  Ejército del Aire (EdA, Spanish Air Force) on 14 October 2020. The EdA NH90 is serialled HD.29-16/803-16 (construction number 1425) and will be assigned to Ala 48/803 Esc.

The dozen NH90s will be based at Madrid/Cuatro Vientos air base (Spain) and are purchased to replace the aging fleet of AS332B/B1 Super Pumas. The twelve helicopters, possibly designated as MH-90, are part of the total Spanish order of 45 NH90-Tactical Transport Helicopters (TTH) versions. Those will be operated by all three Spanish Armed Forces. Cuurently, thirteen NH90s have been delivered, all found their way to the Fuerza Aeromóviles del Ejército de Tierra (FAMET, Spanish Army Aviation) and are assigned to the BHELMA III battalion at Logroño air base (Spain).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Le 14/12/2020 à 21:41, Pakal a dit :

Entrainement de cougar néerlandais pour atterrissage sur terrain pentu

Y a qu'à partir de 3:00 qu'on voit latéralement la pente à laquelle il a affaire  ... Ce secteur me rappelle les dunes herbeuses de l'arrière pays de Bergen Op Zoom  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Point NH-90  & Standard 2 : https://www.airbus.com/newsroom/news/en/2021/04/nh90-industrial-operational-success.html

Twenty-five years after the maiden flight of its first prototype, the NH90 continues to enjoy significant industrial and operational success. With 444 aircraft currently operating in 13 countries, it proves its worth in combat every day.

the Standard 2 development contract for the French special forces. The contract signed with the French Armament General Directorate (DGA) provides for a first development ‘step’ by 2024 and the delivery of 10 aircraft of this standard between 2025 and 2026

The technical ambition of Caïman Standard 2    Caïman Standard 2 is a major evolution of the NH90, providing the aircraft with new operational capabilities coupled with improved flight safety in poor conditions. The scope of the future standard includes new equipment and fittings that will enable commandos to board and exit the helicopter faster, as well as an increased digitalisation of the avionics. This last point will bring the most spectacular technical progress, with the upcoming introduction of the following equipment:

The Euroflir 410 optronic ball, incorporating several sensors operating at different wavelengths, as part of the first Standard 2 development ‘step,’

The Distributed Aperture System (DAS), providing better visibility in poor flight conditions (snow, dust, fog), by day and night, as part of the second Standard 2 development ‘step,’ and

A fully digital TopOwl helmet, capable of simultaneously displaying DAS and EOS images on the visor.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

https://www.scramble.nl/military-news/new-icelandic-coast-guard-h225

The ICG has now returned to three available rescuse helicopters. All three H255s were modified by Heli-One at Stavanger/Sola (Norway) and are leased from Knut Axel Ugland Holding. The other two, TF-EIR (c/n 2750) and TF-GRO (c/n 2755), were delivered in March and July 2019.  New Icelandic Coast Guard H225   registration TF-GNA (construction number 2918)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Il y a 3 heures, Non inultus premor a dit :

Campagne d'essai de saut à ouverture automatique depuis la version marine du NH90 Caïman

Et : http://www.opex360.com/2021/06/25/les-forces-speciales-pourront-utiliser-les-helicopteres-nh-90-de-la-marine-pour-larguer-des-commandos/

"désormais, il est possible aux forces spéciales d’ utiliser un NH-90 NFH pour larguer jusqu’à 11 commandos équipés pour le combat."

"Plus généralement, les capacités développées pour les NH-90 FS destinés à l’ALAT pourraient également profiter aux Caïman de la Marine nationale. "

avec hypothèse de +10 NFH: « Pour la marine, l’augmentation du parc à hauteur de dix appareils N90 NFH permettrait de lui donner les moyens de satisfaire le contrat opérationnel à l’horizon 2035, de renforcer notamment les moyens logistique du groupe aéronaval, aujourd’hui sous dimensionnés, d’assurer les alertes contreterrorisme maritime et le besoin des forces spéciales mer »

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
14 hours ago, Teenytoon said:

En lisant l’article on s’aperçoit qu’il y en a 10 en upgrade chez le constructeur et que sur les 17 restant ils devraient en avoir 12 dispo le mois prochain. 

On est donc face à un effet d’annonce. 

C'est pas noté 10 ou 11 dans l'article ?

Link to comment
Share on other sites

Il y a 23 heures, Teenytoon a dit :

10 en upgrade chez le constructeur et que sur les 17 restant ils devraient en avoir 12 dispo le mois prochain

Lorsque la France se lance dans un programme de coopération, il faudrait majorer la commande de 100 à 133 %  ... par exemple passer la commande de NFN-90 MN de 27 à 36 exemplaires ( + 9 ) à produire, payés pour 27 :      9 payés aux frais de "l'Europe" évidemment  

Ainsi on ferait un peu mieux  face à ce genre de rattrapage de versions intermédiaires et autres défauts !    Elle n'est pas belle ma solution ?? :tongue:

Edited by Bechar06
Link to comment
Share on other sites

bel, que ce soit l'Europe ou la France, c'est pas si different en fait. Le budget de l'Europe vient des pays, tu peux donc augmenter le budget de l'Europe ou reduire d'autre programe, mais la France est contributeur nette dans cette histoire, donc tu n'y gagnera pas grand chose.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
il y a 37 minutes, ascromis a dit :

Après les australiens, les suédois pourraient aussi se séparer de leurs NH-90 au profit d'une flotte 100% Blackhawk.

 

Très mauvaise publicité de nouveau. Ca commence a faire vraiment beaucoup.  Cet engin pose clairement un problème.

Link to comment
Share on other sites

il y a 4 minutes, Bon Plan a dit :

Très mauvaise publicité de nouveau. Ca commence a faire vraiment beaucoup.  Cet engin pose clairement un problème.

Pas la même version cabine plus haute un système de mission tactique SAAB. Chez nous Thales . Pui spas le même nombre 

Chez nous il arrive tout doucement à maturité et difficile de faire autrement avec les livraisons qui continuent d'arriver une grosse infrastructure pour le MCO et la versions FS en développement . A ce jour, 27 Caïman ont été livrés à la Marine  et 48 à l'armée de Terre (sur une commande de 74 machines dont 10  au format Forces spéciales ) 

A voir si dans la prochaine LPM on en commande 5 de plus pour la Marine et 6 autres en version FS ( pour avoir un format à 16 NH90 pour les  FS )

Soit un format en 2030 

32 Caimans Marines 

66 NH90 TTH pour les 3 Regiments ALAT soit 22 Machines + 16 Tigres + 16 H160 par RHC 

16 NH90 FS + 6 Tigres + 20 H160 pour le RHC des FS Terre

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Member Statistics

    5,830
    Total Members
    1,749
    Most Online
    Staurn
    Newest Member
    Staurn
    Joined
  • Forum Statistics

    21.4k
    Total Topics
    1.6m
    Total Posts
  • Blog Statistics

    4
    Total Blogs
    3
    Total Entries
×
×
  • Create New...