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TUAF- Armée de l'air Turque


Invité barbaros pacha
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Invité barbaros pacha

Selon la presse Turc:

"Les Américains ont l'intention d'installer le meme radar en Turquie que le radar qui ont fait cadeau a Israel"... :rolleyes:

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C'est dommage que sa soit pas comme sa en France, Angleterre, Allemagne, Italie ou Espagne, ont aurait les meilleurs armées du monde  :P

Imaginer que l'armée allemande, aurait la meme place dans la societé que l'armée Turque, sa serait preque l'armée des USA :|

Euh non, faudrait pas que ça parte en couille une troisième fois.

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  • 2 weeks later...
Invité barbaros pacha

La TuAf fête ses 97 ans d'existence, eh oui, autant de temp passé...

La Tuaf a était fonder en 1911 par le ministre de la guerre (Harbiye bakani) Mahmud Şevket Pacha..

En 1909, l'empire Ottoman envoya une délégation a Paris au conférence international de l'aeronautique, suite a l'importance accordé par le Sultan-Calife et les Pachas, l'empire a decider en 1910 de commencer les travaux pour une prochaine organisation et la fondation d'une force aerienne Ottomane...

le gouvernement Ottoman envoya deux officiers en France pour former ces futures pilotes a l'usine Bleriot...

Voici les premiers pilotes de la Tuaf:

- Photo prise en 1911-1912 pendant la guerre Balkanique:

Image IPB

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- Photos prise en 1917 pendant la premiere guerre mondiale:

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- Photo prise en 1919-1920 pendant la guerre d'indépendance:

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- 1930:

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- 1942:

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- Quelques images diffuser par l'état major pour fêtez ses 97 ans.. 8)

Image IPB

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http://www.tsk.mil.tr/10_ARSIV/10_4_Diger_Haberler/2008/hvkk_kurulus_gunu_01062008/4b.jpg

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Selon la presse Turc:

"Les Américains ont l'intention d'installer le meme radar en Turquie que le radar qui ont fait cadeau a Israel"... :rolleyes:

Tu as plus d'informations la-dessus ? Il y a plusieurs interprétations possibles...
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Invité barbaros pacha

Tu as plus d'informations la-dessus ? Il y a plusieurs interprétations possibles...

Selon certain journaux Turcs, ces radars ont pour but de controler l'Iran..

On parle d'une parapluie anti-missile qui englobera la Turquie-Israel installer par les Usa...j'ai pas d'autre info la dessus...

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  • 1 month later...
Invité barbaros pacha

Ce que gagnera TAI dans le projet JSF..

In February 2007, Northrop Grumman signed a letter of intent with TAI to also make it a second source for producing F-35 center fuselages. Under that agreement, TAI will produce a minimum of 400 center fuselages starting during LRIP-2. Northrop Grumman currently produces all F-35 center fuselages at its F-35 assembly facility in Palmdale, Calif.

Northrop Grumman’s roles on the F-35 team include producing the aircraft’s center fuselage, key radar and electro-optical subsystems, and the aircraft’s communication, navigation and identification avionics. It also provides mission systems and mission-planning software; and develops pilot and maintenance training systems.

Northrop Grumman Corporation is a $30 billion global defense and technology company whose 120,000 employees provide innovative systems, products, and solutions in information and services, electronics, aerospace and shipbuilding to government and commercial customers worldwide.

UNDER THE F-35 CENTER FUSELAGE PRODUCTION PROGRAM, TAI WILL GAIN THE FOLLOWING TECHNOLOGICAL CAPABILITIES

High precision advanced technology composite part production, high level digital integration between design and production period,

Robotic controlled drilling, cutting and integration processes,

Fiber placement techniques with automatic machining for sophisticated structures,

Composite and metal bonding techniques by using high technology,

Robotic controlled precise coating and painting applications,

High standard quality applications required for 5th generation fighter aircraft.

With the LOI, a strong strategic cooperation, which will last at least for 20 years, will be established between TAI and Northrop Grumman. This cooperation, to be initiated with Northrop Grumman, the prime contractor of the center fuselage of the F-35 Lightning II aircraft, is expected to be a long lasting and fruitful relationship that will lead to future programs.

The infrastructural investments that will be made at TAI for the JSF center fuselage production program, is believed to make TAI one of the few aerospace companies that have such capabilities.

Chosen for its best-value approach, TAI exemplifies the objective of Northrop Grumman and the entire F-35 team to bring unprecedented and innovative technologies to the armed forces. With the initiation of the production of the F-35 center fuselage at TAI’s facilities, TAI aims to become a worldwide center of excellence by upgrading its existing technology for the production of 5th generation combat aircraft.

With the JSFwork packages, TAI will not only contribute to the local economy, but also provide employment for approximately 500 engineers and technicians for the next two decades

ANKARA, Turkey – 10. December, 2007 – Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI) has been authorized by Northrop Grumman Corporation to begin fabricating subassemblies for the first two F-35 production aircraft. The authorization represents the first F-35 contract received by TAI under a long term agreement signed with Northrop Grumman in 2005.

The subassemblies – composite components and aircraft access doors – will be used in the F-35 center fuselage, a major section of the aircraft being produced by Northrop Grumman, a principal member of the Lockheed Martin-led F-35 global industry team.

“In order to meet and support the requirements of the F-35 program, we have been making significant investments both for the new technologies and facilities” said Muharrem Dortkasli, general manager for TAI. “This agreement, which will last for at least 20 years, is a very important milestone for the strong and strategic partnership between Northrop Grumman and TAI.”

“Strong international participation in the F-35 program is critical to ensuring the successful production, delivery and sustainment of the world’s most advanced multi-role combat aircraft,” said Janis Pamiljans, vice president and F-35 program manager for Northrop Grumman’s Integrated Systems sector. “This agreement adds significant momentum to our very successful partnership with TAI for the production of critical F-35 subassemblies.”

According to Muharrem Dortkasli, “TAI will each serve as a second source supplier to Northrop Grumman during F-35 low rate initial production (LRIP). It will begin producing aircraft parts required for the initial phase, known as LRIP-1 and will procure the raw materials required to produce parts for LRIP-2. TAI has been selected as the only source located outside of USA for the F-35 Lightning II CTOL Center Fuselages. Deliveries of Center Fuselages will start in 2013 and continue during the full production phase.”

The F-35 Lightning II is a stealthy, supersonic multi-role fighter designed to replace a wide range of aging fighter and strike aircraft. It is being produced in three variants – conventional take-off and landing (CTOL), short take-off/vertical landing (STOVL) and a carrier variant (CV) – to meet the diverse performance needs of the U.S. Air Force, the U.S. Marine Corps, the U.S. Navy and allied defense forces worldwide. The three variants use a high degree of commonality to meet strict affordability requirements.

TAI’s modern aircraft facilities, located in Ankara-Turkey, are furnished with high technology machinery and equipment that provide extensive manufacturing capabilities ranging from parts manufacturing to aircraft assembly and flight tests. TAI also designs, develops and integrates aerospace systems and provides modernization and after sales support services.

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  • 2 weeks later...
Invité barbaros pacha

La Russie propose une vente direct de S-400 a la Turquie...

Russia offers Turkey direct sale of S-400s in bid outdo US competitors

Russia has renewed an earlier offer for the direct sale of S-400 missiles to Turkey as an alternative to Russian participation in a tender opened by Ankara for the acquisition of long-range air and missile defense systems, both Turkish and Russian defense industry officials have said.

The Russian offer was made during a meeting held in mid-June in Moscow between Turkish and Russian military officials. Military officials from the Turkish Defense Ministry have reportedly told the Russian side that Moscow's offer could be considered by the Undersecretariat for the Defense Industry (SSM), the civilian military procurement agency, but not by them.

The SSM earlier turned down a Russian offer for the direct sale of S-400 missiles through state-to-state negotiations, advising Russia to participate in the tender.

Official Russian procurement agency Rosoboronexport bought the request for proposal (RfP) issued last year in March by the SSM for the acquisition of about a dozen missile systems worth a total of around $4 billion. But Rosoboronexport has not submitted the RfP yet, instead renewing its earlier offer to sell the S-400 missiles direct in state-to-state negotiations.

Turkish local defense industry sources believe that the SSM would not agree on direct purchase of the Russian missiles, but stick to its earlier policy of acquiring the missiles through an international competition.

However the SSM might be inclined to favor the Russian systems if Moscow comes up with an offer to transfer high technology as well as more work share to the local companies in the project, supporting a Turkish policy of putting emphasis on boosting local industry that has increased the ratio of domestic-to-foreign defense production from 25 percent in 2003 to around 40 percent currently.

The SSM, meanwhile, turned down an earlier Russian offer to sell its vertically launched S-300 surface-to-air missiles (SAM), which Russian industry sources in Ankara told Today's Zaman would cease production in 2015.

The only condition for Russia to sell its more advanced S-400 missiles will be if Turkey agrees to hold state-to-state talks for their direct sale, said the same sources, adding that the tender does not guarantee Russia winning the project.

American Lockheed Martin and Raytheon have jointly offered a combination of Patriot Advanced Capability-3 (PAC 3) and PAC 2 low-to-high-altitude SAMs based on Foreign Military Sales (FMS) credit in the SSM tender.

The Chinese with the HQ-9 (reported export designation FD-2000) air-defense system, as well as Israel Aerospace Industries (IAI) with its Arrow missiles developed jointly with the American Boeing, are also competing in the tender.

However the main competition has been taking place between Russia and the US, as the latter has already raised its concern to Ankara that purchase of Russian missiles will create an interoperability problem with NATO.

Kathryn Schalow, spokeswoman for the US Embassy in Ankara, said in a public statement in March this year that US Defense Secretary Robert Gates, while in Ankara in late February, touched upon Turkey's missile procurement plans.

"Gates said that any [missile systems] purchase by Turkey should be in coordination with NATO's defense. He said that Turkey should discuss this issue with its NATO allies," she said.

Turkey is not expected to conclude the tender before early next year.

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salut!

Apparamment M.gates n'apprecie pas que les russes jouent dans son jardin...sachant qu'ils s'en privent pas les americains eux  ;)

Le s400 est vraiment bon mais, pacha, tu penses vraiment qu'ils vendraient une version non "downgraded" a la turquie sachant que c'est leur missile de defense de theatre le plus recent et les liens de la turquie avec le pentagone..????

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Même en version non dégradée c'est possible. Les russes sont déjà sur un S500 encore plus performant et des systèmes de défense antimissiles "d'un autre genre" Le S400 reste le must en ABM mais il sera bientôt rattrapé et qui plus est tout dépend des missiles livrés du type de radar vendu, etc. Le S400 Triumph ce n'est pas seulement une bétaillère avec deux à six missiles collés au cul et tous les missiles ne sont pas conçus pour le même rôle.

Bref, vente de S400 ok pourquoi pas, mais pour le moment c'est bien vague et pas sûr du tout d'ailleurs.

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Invité barbaros pacha

Toute façon , je pense que sa sera pas une version downgradé, les Russes nous avaient proposé le systéme S-300 PMU-2, on l'a refuser car downgradé, et puis les Russes ont compris qu'ils pourront jamais vendre un systeme downgradé a la Turquie..

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C'est vrai... Ca reste l'apanage des américains :lol:

Même dégradé un S400 vaudra toujours mieux que les minables PAC2 et 3 proposés par Raythéon/Liquide Martini et l'Arrow est vraiment plus au goût du jour.

En excluant toute influence politique, le choix le plus logique reste le système Triumph même s'il n'est pas l'équivalent de celui livré aux forces russes. Après on sait très bien que l'absence d'influence politique c'est comme le dahu :lol:

A vue de nez, comme ça... Je pressens un achat de PAC2 et 3 ou si la "ville qui lave" l'autorise, pour permettre à leur esc... allié de se mettre quelques devises dans la poche de vendre quelques Arrow. Mais Liquide Martini étant dans l'affaire et ayant plus d'influence que Boeing, je ne parierai pas trop sur le système israélien.

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Invité barbaros pacha

C'est vrai... Ca reste l'apanage des américains :lol:

Même dégradé un S400 vaudra toujours mieux que les minables PAC2 et 3 proposés par Raythéon/Liquide Martini et l'Arrow est vraiment plus au goût du jour.

En excluant toute influence politique, le choix le plus logique reste le système Triumph même s'il n'est pas l'équivalent de celui livré aux forces russes. Après on sait très bien que l'absence d'influence politique c'est comme le dahu :lol:

A vue de nez, comme ça... Je pressens un achat de PAC2 et 3 ou si la "ville qui lave" l'autorise, pour permettre à leur esc... allié de se mettre quelques devises dans la poche de vendre quelques Arrow. Mais Liquide Martini étant dans l'affaire et ayant plus d'influence que Boeing, je ne parierai pas trop sur le système israélien.

Les militaires Turcs n'aiment pas le matos Russe, matos Russe = rouille..

mais j'espere qu'on achetera le S-400 avec quelque batteries Arrow...

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C'est tellement mieux la ferraille us tellement downgradée qu'on se demande comment ça vole encore :lol:

enfin, je rigolerai bien quand les turcs défileront avec le jolis Patriot tout merdiques, Ah ça ils auront de la gueule avec peinture métallisée, jantes alliage et moumoute sur le volant mais après quand on appuiera sur launch, faudra faire rentrer les avions parce qu'il y aura de bonnes chances qu'un F16 se fasse plomber le cul :lol:

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Cela reste un missile sol air, donc cela peut descendre tout ce qui vole...

Je sais que Berkut va pas être content mais, le Patriot reste un bon missile sol-air (quoique je pense que le SM de la Navy soit meilleur...). Après en 91 les US l'ont "vendu" comme un missile anti-missile pour calmer les Israéliens MAIS ce n'était pas son rôle. Abattre un Scud modifié qui se fracasse en redescendant (et donc qui est en plusieurs morceaux) cela n'a rien à voir avec un avion. ;)

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Ils ont des F4 c'est pas vraiment mieux :lol:

Le SAM-D/Patriot est vieux et s'il était assez performant il y a trente ans, maintenant ce n'est clairement plus la panacée, la précision du missile est abominable (environ 33%) dans sa dernière version... J'ai l'impression de parler dans le vide parfois. Le PAC 3 est une bouse tout juste bonne pour stopper des SCUD vieux de 40 ans. Si certains pensent arrêter un engin du genre de l'Iskander ils auront de drôle de surprise un jour.

Il y a trois systèmes terrestres qui valent la peine qu'on s'y intéresse les S-300 et plus, les Arrow2 et le SAMP-T . Le SM-X a semble t il de bonnes performances ABM mais de l'aveu de la navy ne pourrait être engagé avec succès contre la nouvelle génération de missiles antinavires trisoniques et manoeuvrants.

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Ils ont des F4 c'est pas vraiment mieux :lol:

Le SAM-D/Patriot est vieux et s'il était assez performant il y a trente ans, maintenant ce n'est clairement plus la panacée, la précision du missile est abominable (environ 33%) dans sa dernière version... J'ai l'impression de parler dans le vide parfois. Le PAC 3 est une bouse tout juste bonne pour stopper des SCUD vieux de 40 ans. Si certains pensent arrêter un engin du genre de l'Iskander ils auront de drôle de surprise un jour.

Il y a trois systèmes terrestres qui valent la peine qu'on s'y intéresse les S-300 et plus, les Arrow2 et le SAMP-T . Le SM-X a semble t il de bonnes performances ABM mais de l'aveu de la navy ne pourrait être engagé avec succès contre la nouvelle génération de missiles antinavires trisoniques et manoeuvrants.

Mais non, mais non tu ne parles pas dans le vide, j'essayai de rééquilibrer les choses (sans succès, tu m'as atomisé...). Aïe! pas sur la tête  :lol: :lol:
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