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Armée de terre australienne.


Boubkar
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D'ailleurs pour en revenir au sujet, l'armée australienne ne cesse de jouer un role de plus en plus important depuis quelques années (Timor orientale, Afghanistan, Irak). Se pourrait qu'elle remplace en partie la GB dans son rôle d'allié traditionnel des USA au moins dans l'Océan indien et la Pacifique comme ce fut le cas lors de la guerre du Vietnam. Ce malgré une armée de seulement 30 000 hommes.

En passant, je sais que c'est pas la bonne partie du forum mais, l'armée de l'air australienne assure-t-elle la défense aérienne de la Nouvelle-Zélande puisque celle-ci a renoncé à sa composante de chasse en mettant au rebus ces derniers A4?

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D'ailleurs pour en revenir au sujet, l'armée australienne ne cesse de jouer un role de plus en plus important depuis quelques années (Timor orientale, Afghanistan, Irak). Se pourrait qu'elle remplace en partie la GB dans son rôle d'allié traditionnel des USA au moins dans l'Océan indien et la Pacifique comme ce fut le cas lors de la guerre du Vietnam. Ce malgré une armée de seulement 30 000 hommes.

En passant, je sais que c'est pas la bonne partie du forum mais, l'armée de l'air australienne assure-t-elle la défense aérienne de la Nouvelle-Zélande puisque celle-ci a renoncé à sa composante de chasse en mettant au rebus ces derniers A4?

Le gouvernement conservateur très proche des USA s'est fait démettre aux dernières élections, et le nouveau gouvernement risque d'être moins enclin de suivre aveuglément les désidérata US.

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L'Australie joue depuis des décennies le rôle de ''gendarme'' du Pacifique, et ce n'est pas un changement de gvt qui vas changer cela.

Corée, Malaysie, Viet Nam, Cambodge (casque bleue), Timor, Papouasie et un archipel dans le coin qui à plonger dans l'instabilité politique, la ou y a il une intervention militaire en Asie de l'Est/Océanie, il y a des Australiens  8)

Pour la Nouvelle Zélande, avec la suppression de la composante ''chasse'', les pilotes néo zélandais sont partit en Australie s'engager dans l'armée de l'air locale  :lol:

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La Nouvelle-Zélande n'a plus aucune capacité d'interception (que ce soit grâce à des chasseurs alliés ou néo-zélandais). De toute façon, elle est tellement isolée qu'elle n'a pas grand chose à redouter... Le premier pays un peu chaud, c'est l'Indonésie, à plus de 4000 km de la NZ...

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  • 1 month later...

des petites nouvelles...

Les ozzies cherchent a remplace une part de leur artillerie sous le programme Land 17, le K9 coreen et Pzh 2000 allemand sont en concours pour la partie SPG (ils en veullent peut etre jusque 30), le M777A2 est il parrait le seul competiteur pour l'artillerie tiree...

http://www.australiandefence.com.au/adm/index.cfm/p/news.detail/objectID/93A83E72-65BF-75E5-CF8294901789E0AE/

Image IPB

Le Javelin ATGM est maintenant en "Full Operational Capability Status", avec tous les lanceurs et missile qui doit etre livre avant la fin 2009.

http://digital.realviewtechnologies.com/default.asp?xml=defencenews_army.xml

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  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Salut

L'australie commande 293 Busmaster ce qui portera le totale des livraisons à 737 véhicules

Elle commande aussi 81 modernisation supplémentaire de M-113 en M-113SA (photo page 1) (soit au final en 2011, 431 M-113S4)

Elle va s'associer aux USA (JLTV) pour trouver un remplacant au landrover = programme land 121

Australia to Join US Light Vehicle Program

 

 

(Source: Australian Department of Defence; issued Oct. 29, 2008)

 

 

 

The Minister for Defence, the Hon. Joel Fitzgibbon MP, today announced First Pass approval for Phase 4 of the LAND 121 project, that will seek to replace some of the Australian Defence Force’s (ADF) 4200 Land Rovers with a fleet of protected light mobility vehicles.

Opening the 10th Land Warfare Conference in Brisbane, Mr Fitzgibbon said the vehicles to be acquired under Phase 4 will perform a number of important combat support roles, including command, liaison and light battlefield resupply.

They will be provided to Army’s combat units and will be designed to operate successfully in future conflict environments.

During the next stage of the project, Australia intends to participate in the technology demonstration phase of the United States (US) Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) Program, which is expected to replace over 60,000 vehicles in the US Army and Marine Corps from 2012 onwards.

“Through the JLTV Program, Australia and the US will be devoting considerable resources to developing a light mobility vehicle with the best possible protection for our troops on operations,” Mr Fitzgibbon said.

A final decision on whether Australia will acquire the JLTV will be made once the vehicles have passed key development and testing milestones, likely to be met in 2010. In order to support this decision, the project will also engage with industry to explore other options to provide protected light mobility vehicles.

“Should the JLTV be selected, it is anticipated that there will be opportunities for Australian industry in the manufacturing of associated vehicle trailers and ongoing maintenance support for our fleet,” Mr Fitzgibbon said.

Together with Phases 3 and 5 of LAND 121, Phase 4 will replace the ADF’s field vehicle and trailer fleet.

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  • 3 weeks later...

Salut

L'australie commande 1200 G-Wagon 4x4 et 6x6 pour répondre à une partie du programme land 121

Mercedes-Benz Wins Tender for the Supply of 1,200 G-Class Off-Road Vehicles to the ADF

   

(Source: Mercedes Benz; issued Nov. 13, 2008)

 

   

MELBOURNE – The Australian Defence Force (ADF) has signed a contract with Mercedes-Benz Australia/Pacific (MBAuP) for the supply of 1,200 G-Class cross-country vehicles.

Internally coded by the ADF as ‘Land 121’, but more commonly referred to as ‘Project Overlander’, this large-scale undertaking by the ADF is to replace its tactical vehicle fleet.

MBAuP successfully managed and secured the lightweight/light segment of the Land 121 tender through the involvement of fifty technical and engineering specialists from Australia, Germany and Austria. The G-Class cross-country vehicle supply contract has taken more than five years from the commencement of the tender process through to today’s signing.

The first deliveries of the G-Class off-road vehicles to the ADF will commence in 2009, which coincidentally marks thirty years of G-Class production, and will run through to at least 2014. The military-specification G-Class vehicles will be built in a dedicated factory in Graz, Austria in both a 4X4 (for the lightweight component of the tender) and a 6X6 configuration (for the light component).

All of the G-Wagons supplied to the Australian Defence Force will be fitted with different variants of modules or cargo platforms. The modules will be supplied and delivered by VARLEY, based in Newcastle, NSW. A total of nine vehicle variants will be supplied across the 4X4 and 6X6 platforms.

In addition to the vehicle supply contract there is also a 30-year strategic agreement and a service/parts/support contract which will run for an initial 15 years with an option for an extension beyond this time frame.

The total value of the vehicle and service/parts/support contract is AUD$350 million.

The high degree of component commonality between the civilian and military versions of the G-Class has produced economies of scale in research, development and parts production.

The famous Mercedes-Benz G-Class off-roader was first unveiled in 1979 and was designed predominantly with heavy-duty off-road terrain in mind. Originally known as the G-Wagen, which is short for ‘geländewagen’, or ‘cross-country vehicle’, this iconic all-terrain wagon has, over the many years of its production life, been adapted to ever-changing customer requirements in the civilian and military worlds.

It boasted outstanding off-road capabilities right from the outset, but its all-terrain prowess has been continuously improved through the addition of cutting-edge electronic controls and powertrain technologies, proven in the toughest off-road applications.

Its exceptional performance off the beaten track, its excellent towing abilities and balanced handling characteristics have resulted in the G-Class enjoying an extraordinarily long production career, which now stands at 29 years.

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  • 3 weeks later...

Un interessant article publie en 2007 par un Major de l'infanterie australienne qui n'en peu plus de ne faire que des operations sans risque et de porter des sacs de riz alors que les SOF australiennes remplissent desormais toutes les missions de "war fighting".

En gros, il dit qu'il a pratiquement honte de son uniforme, que la reputation de "combattant" cultivee par les australiens dans le cadre de la GWOT c'est surtout du vent tant les imperatifs de "force protection" et de "zero mort" sont eleves pour les unites conventionnelles, que si l'infanterie ne sert plus a rien il faut la dissoudre et que la primaute donnee aux SOF demotive le reste de l'infanterie australienne....

http://www.defence.gov.au/army/lwsc/docs/aaj_vol_v_no_1_book_press2.pdf

(P39)

Ceci etant dit, jusqu'a l'envoi de la TF Kapissa, ont etait pas loin de cette situation en France....

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Petite question, ils sont à quel standard les M1 aussies?

M1A1 AIM: meme chose que les A1, mais pas de armure DU ou de munnition DU. Aussi ils ont des moteurs diesels et pas la turbine des Abrams americains.

Il parrait que les diggers sont interesse par le upgrade TUSK aussi (le AZUR americain).

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Fichtre, ils sont relativement sensibles alors comme bêtes. C'est justement le DU du blindage qui confère une des seules qualités à l'abrams à savoir un blindage avant très important. Bon, vous me direz qu'en Astan on s'en fout un peut vu que le souci vient en général d'en dessous. J'aurai pensé qu'ils étaient au standard A2 mais bon...

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  • 2 months later...

Plus de "diggers" en Afghanistan?

http://www.news.com.au/story/0,27574,25148917-421,00.html

Kevin Rudd drawing up plans for Afghan surge of Diggers

The Daily Telegraph

March 07, 2009 12:01am

*Kevin Rudd plans Afghan surge of Diggers

*Could involve 1000 more Aussie troops

*Also see Aussie tanks serve in theatre

PRIME Minister Kevin Rudd will travel to Washington this month armed with plans for an Australian troop "surge" in Afghanistan.

According to well-placed sources on both sides of the Pacific, planners have been working for months on several options.

They range from a small boost to training Afghani soldiers, through to a battalion-sized battle group of 1000 soldiers plus armoured vehicles, Black Hawk helicopters and possibly even Abrams main battle tanks.

The plans involve troops from Darwin, Townsville and Brisbane and support personnel from around the nation.

They include a Darwin based mechanised company and M-113 armoured vehicles and cavalry from Darwin and Townsville equipped with ASLAV light armoured vehicles.

A number of army Black Hawk helicopters will have been fitted with electronic countermeasures by next month, enabling them to deploy for medical evacuation and transport duty.

It is understood that a squadron of Abrams tanks from the Darwin based 1st Armoured Regiment is also on notice to move.

The Government insists that no hint of a request for extra troops has come from Washington.

However, insiders have confirmed that detailed planning discussions have taken place between Australian officers and their counterparts at US Central Command and that a formal request will come before the leaders meet on March 24.

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Fichtre, ils sont relativement sensibles alors comme bêtes. C'est justement le DU du blindage qui confère une des seules qualités à l'abrams à savoir un blindage avant très important. Bon, vous me direz qu'en Astan on s'en fout un peut vu que le souci vient en général d'en dessous. J'aurai pensé qu'ils étaient au standard A2 mais bon...

Je n avais pas vu ton post Berkut.  :-[  =D

http://www.defence.gov.au/news/armynews/editions/1143/topstories/story20c.htm

Ils ont une autre armure ''composite'', dans le style Chobham (les M1A1 avait le Chobham Mk1 a l epoque). L article ici parle des autres difference entres les M1 ozzie et americains et comment les US pensent apparament adopte certaines des choses des australiens sur les leurs.

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Fichtre, ils sont relativement sensibles alors comme bêtes. C'est justement le DU du blindage qui confère une des seules qualités à l'abrams à savoir un blindage avant très important. Bon, vous me direz qu'en Astan on s'en fout un peut vu que le souci vient en général d'en dessous. J'aurai pensé qu'ils étaient au standard A2 mais bon...

En fait y a mieux que le DU ... on a évolué depuis avec les ceramique, titane, NxERA et armure muticouche tortueuse avec trou trou etc. Et visiblement le blindage des AIM est le meilleur dispo sur M1.

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Oui, je sais bien que le DU c'était bien à l'époque mais que depuis les NxRA par exemple (comme sur notre char national, instant cocorico, notez car c'est rare :lol:) et des structures alvéolées on peut faire bien mieux en terme d'efficacité, tant sur le heat que l'APFSDS.

Le truc c'est que bon, c'est pas vraiment visible sur les chars aussies. J'imagine que je m'attendais à une véritable modification de l'apparence.

Je suppose que niveau électronique, ils ont plus à voir avec les SEP que les A1 ou A2, me trompé je?

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  • 5 months later...

http://www.defpro.com/news/details/9079/

The Australian MoD today announced, that the Agreement between Australia and France regarding Defence Cooperation and Status of Forces (DCA) entered into force on 7 July 2009. This development is in keeping with the Australian Government’s wish to deepen and broaden its close and productive ties with France.

The DCA will enhance bilateral defence engagement by facilitating cooperation in a range of mutually agreed fields including, the conduct of military exchanges, exercises and training, defence materiel, logistics support and capability planning, activities to enhance and broaden the interaction of our respective military cultures, science and technology and the exchange of space-based information, including military geospatial information.

Australia and France have an active defence relationship. In Afghanistan, Australia works alongside a French Operational Mentoring and Liaison Team in Oruzgan Province. Australia and France actively contribute to maritime surveillance, humanitarian disaster relief assistance, and support to regional defence and police forces in the Pacific and Southern Oceans. Australia and France also share concerns over global threats to security and both contribute to international security efforts.

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http://www.defpro.com/news/details/9079/

The Australian MoD today announced, that the Agreement between Australia and France regarding Defence Cooperation and Status of Forces (DCA) entered into force on 7 July 2009. This development is in keeping with the Australian Government’s wish to deepen and broaden its close and productive ties with France.

The DCA will enhance bilateral defence engagement by facilitating cooperation in a range of mutually agreed fields including, the conduct of military exchanges, exercises and training, defence materiel, logistics support and capability planning, activities to enhance and broaden the interaction of our respective military cultures, science and technology and the exchange of space-based information, including military geospatial information.

Australia and France have an active defence relationship. In Afghanistan, Australia works alongside a French Operational Mentoring and Liaison Team in Oruzgan Province. Australia and France actively contribute to maritime surveillance, humanitarian disaster relief assistance, and support to regional defence and police forces in the Pacific and Southern Oceans. Australia and France also share concerns over global threats to security and both contribute to international security efforts.

gibbs

sa s'est trés bien  =D,de développer des relations avec les aussies .

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D'autant plus que ça n'a pas toujours été le cas (cf la reprise des essais nucléaires qui avait jeté un froid).

gibbs

exact , d'un côté je pense qu'on aurait pas trop apprécié que les aussies fassent des essais au large de quiberon (s'est une image  ;)).

enfin le principale s'est  d'avoir des relations avec un pays anglo-saxon ,un des principaux acteurs dans se coin du monde .

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D'autant plus que ça n'a pas toujours été le cas (cf la reprise des essais nucléaires qui avait jeté un froid).

C'était du BS politique, même si les ventes de vins français ont souffert, la coopération franco-australienne ne s'est pas arrêtée à cette époque. Les australiens ont toujours considéré la France comme un bon partenaire dans cette zone. N'oublions pas que la Nouvelle Calédonie n'est pas très loin, que les navires de la Royale font souvent escale dans les ports australiens, surtout Perth (Océan Indien). C'est donc surtout la MN qui assure le lien. Ils aimeraient bien nous voir plus présents dans la région mais la réduction des moyens par le Livre Blanc les a chagrinés.

L'armée australienne essaye depuis 2000 de diversifier la source de ses achats, d'où le Tigre, les BPE, le TTH et peut être le NFH ! De leurs côtés Thalès et Eurocopter ont développés des liens avec les principaux industriels locaux (Australia Aerospace et Tenix). Mais les US restent le partenaire n°1.

Cet accord permet donc d'aller plus loin, mais vu les moyens français présents dans la région je suis un peu dubitatif. A quand un exercice amphibie de type Talisman Sabre ? http://en.wikipedia.org/wiki/Exercise_Talisman_Sabre

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