Aller au contenu
AIR-DEFENSE.NET

SA-80 et L-85?


Kiriyama
 Share

Messages recommandés

Pourquoi deux appellations différentes pour ce qui semble être la même arme? Et est ce que la version A2 est une arme bien meilleure que la précédente? Beaucoup de gens disent que cette arme ne vaut rien mais moi je l'aime bien. Il a un chouette look! Est ce que les Anglais accepterait de l'exporter? :D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pourquoi deux appellations différentes pour ce qui semble être la même arme?

Et est ce que la version A2 est une arme bien meilleure que la précédente? Beaucoup de gens disent que cette arme ne vaut rien mais moi je l'aime bien. Il a un chouette look!

Est ce que les Anglais accepterait de l'exporter?

:D

Toutes les réponses sont dans ce sujet et dans l'article d'Olivier.

http://air-defense.net/phpBB/viewtopic.php?t=1581

3 pages sur cette arme.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 month later...

Il y d'autres dénominations: L1A1 Rifle, 7.62mm L2A1 Submachine Gun L2A2 Submachine Gun (improved version of L2A1) L2A3 Submachine Gun (improved L2A2 ) L3A1 .30 cal Browning M1919A4 (fixed gun). L3A2 .30 cal Browning M1919A4 (flexible). L3A3 .30 cal Browning M1919A4 (fixed) L3A4 .30 cal Browning M1919A4 (flexible), as for L3A3. L4A1 7.62mm Bren LMG conversion with Mk I bipod & steel barrel. L4A2 7.62mm Bren LMG conversion w/ lightened bipod, steel barrel. L4A3 7.62mm Bren LMG conversion of Mk II Bren (prior L4A1 & L4A2 were converted Mk III Bren) L4A4 7.62mm Bren LMG conversion of Mk III Bren, one chrome & one steel barrel . L4A5 7.62mm Bren LMG conversion (ex-Mk III) w/ 2 steel barrels, Naval. L4A6 7.62mm Bren LMG conversion, upgraded L4A1 w/ chrome barrel. L4A9 7.62mm Bren LMG conversion, with GPMG dovetail. L6A1 12.7mm (.50 cal)Ranging Machine Gun on Centurion, ranging gun for 105mm tank gun. L7A1 7.62mm Machine Gun L7A2 7.62mm Machine Gun, improved L7A1 with revised feed mechanism and provision for fitting 50-rd. belt box under receiver. L8A1 7.62mm Machine Gun, AFV; redesigned L7. Butt removed, firing solenoid. L8A2 7.62mm Machine Gun, AFV, improved variant of the L8A1. L9A1 9mm Pistol, Browning Hi-power, previously the Pistol No.2 Mk I*. L11A1 9mm Automatic Pistol Kit (same as L9A1 but with accessories & kit). L12A1 .22 Conversion Kit by Heckler & Koch, for L1A1 rifle. L14A1 84mm Carl Gustav Anti-Tank, in Australian service. L16 81mm Mortar. L19A1 7.62mm L7 series with heavier barrel to preclude barrel changes. L20A1 7.62mm L7 adapted for Helicopter, for use in pods & external mounts. L20A2 7.62mm L7 Helicopter Machine Gun, slight variant of L20A1. L21A1 30mm Rarden cannon for AFV. L21A1 12.7mm [.50 cal] MG ? L23A1 Rifle, 7.62mm Instructional. L24A1 .50cal MG, Ranging Drill. L25A1 Rifle InstructionalL26A1 Rifle Instructional, variant of L25A1. L26A1 30mm Rarden L29A1 .22 Trainer L29A2 .22 Sportco Model 71S Trainer L30A1 .50cal M2 HB DP (drill purpose) L32A1 12ga Automatic loading FN Browning Riot Gun. L33A1 .30 cal L3 Browning AFV Fixed Machine Gun, DP variant. 300 made. L33A2 .30 cal L3 Browning AFV Flexible Machine Gun, DP variant. L34A1 9mm Submachine Gun. Silenced version of L2A3 Sterling. L36A1 7.62mm Machine Gun. Instructional skeleton model of L7. L37A1 7.62mm L7 Machine Gun for AFV; special barrel for tracer. Mixture of L7 & L8 parts to enable removal for perimeter defence. L37A2 7.62mm L7 Machine Gun, AFV, improved. Can be used on Challenger AFV. L39A1 7.62mm Rifle, conversion of .303 No. 4 Mk I/2 or I/3 for competition. L40A1 12.7mm Ranging Gun, used with Wombat anti-tank weapon. Also called .50 cal spotting gun, M8C. L41A1 7.62mm Machine Gun, drill (inoperable model L8). L42A1 7.62mm Sniper Rifle, conversion of .303 No. 4 (T). L43A1 7.62mm Machine Gun, variant of L7, used on the Scorpion as a ranging gun. L44A1 7.62mm Machine Gun, for Helicopters, Naval. Variant of L20. L45A1 7.62mm Machine Gun, Drill version of L45. L46A1 7.62mm Machine Gun, drill (Skeleton model L7A1/A2). L47A1 7.65mm Pistol, Walther PP. By Manuhrin, France. L48A1 37mm (1.5 in.) Riot Gun. Grenade Launcher. L48A2 37mm Riot Gun, upgraded variant of L48A1. L49 9mm DP L2A3 SMG L50 9mm DP Sten Mk II Machine Carbine L51 9mm DP Sten Mk III Machine Carbine L52 9mm DP Sten Mk V Machine Carbine L54A1 .303 DP variant of the Bren LMG. L55A1 7.62mm DP variant of the L4A4 LMG. L56 .30 cal DP variant of the L3 Browning AFV MG. L59A1 D.P. conversion of No. 4 rifles for (Cadet use). L66A1 5.6 x 16mmR (.22RF) Pistol Automatic, Walther, target. By Manuhrin, France L67A1 37mm (1.5in.) Riot Gun. Arwen Grenade Launcher. L74A1 12ga Pump Action Riot Gun. L81A1 7.62mm Cadet Target Rifle, version of the Parker Hale M82 sniper rifle. L85A1 5.56mm Individual Weapon (SA 80) L85A2 5.56mm Individual Weapon (SA 80)Improved version. L86A1 5.56mm Light Support Weapon, LMG version of L85, with bipod. L89A1 9mm Instructional Automatic Pistol. L90A1 9mm Submachine Gun. L94A1 7.62mm Machine Gun, Chain. Hughes EX34 chain gun L95A1 7.62mm Machine Gun, Chain. L96A1 7.62mm Sniper Rifle, Acc.Intn'l. 700m iron sight, 6x42 Schmidt & Bender scope. SAS silenced model, sub-sonic ammo. L98A1 5.56mm Cadet General Purpose rifle. Manually operated single-shot version of L85A1 EWS. L102A1 Pistol, Automatic (Walther P5 Compact) L103 DP L85 (SA 80) L115 .338-in. Accuracy International Sniper Rifle L119 5.56mm Diemaco Light Support Weapon (M16 type rifle)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

L80A1 9mm MP5K L22A1 SA80A2K L90A1 H&K MP5KA1 L91A1 H&K MP5SD3 L92A1 H&K MP5A3 L100A1 H&K G3K L101A1 H&K HK53A3 L105A1 Sig-Sauer P226 L106A1 Sig-Sauer P226 with shortened slide L107A1 Sig-Sauer P228 L108A1 FN Minimi L110A1 FN Minimi Para L111A1 M2HB QCB L115A1 .338 Lapua Accuracy International AWM Sniper Rifle L118A1 7.62 mm NATO Accuracy International AW Sniper Rifle L119A1 5.56 mm Diemaco Special Forces Weapon X17E1/E2 - British test models of the M85 .50 caliber machine gun, with different barrel lengths and domestically produced barrels. L17A1 - HK 40mm AG-C for L119A1 L17A2 - HK 40mm AG36 for L85A2 L104A1 - HK 37mm MZP1 launcher L142A1 - Bofors 84mm AT4CS HP disposable rocket launcher Accessories: L12A1 - .22 LR conversion kit for L1A1 rifle (made by HK) L12A1 - 9mm BFA, likely for the Sterling or the MP5 L13A1 - 5.56mm BFA, likely for the L85 series L5A1 - Tripod for the L7 series

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Dans la tête à Rob

I can only hope that Admins/Mods will take action againt phillipe because he is threatening another member. Stupid remarks like these with such a picture [http://img121.imageshack.us/img121/4017/sa80ugl39gn.jpg] should NOT BE tolerated by this forum. I've had enough of these constant unprovoked attacks.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

can only hope that Admins/Mods will take action againt phillipe because he is threatening another member. Stupid remarks like these with such a picture [http://img121.imageshack.us/img121/4017/sa80ugl39gn.jpg] should NOT BE tolerated by this forum. I've had enough of these constant unprovoked attacks.

Rob tu n'es pas non plus innocent ... :rolleyes:
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rob tu n'es pas non plus innocent ...

Yeah? So when did I threaten someone with killing him/her? When did I unprovoked insult someone on this forum? When did I post propaganda? Quite to the contrary I have actually posted things like the Typhoon crash pictures. I have been flamed by fonck in whole threads which he, not me, started, Phillipe is threatening me and has called me a liar which is not true. [he said the signed Typhoon document was a MoI not an MoU but I proved him wrong by quoting the official statement - he still hasn't responded]. More to the point phillipe asked me about my opinion more than once I always helpfully tried my best to give him some info on the British armed forces he was asking about, I certainly have not deserved being attacked by him, I think disciplicary action has to be taken.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Yeah? So when did I threaten someone with killing him/her? When did I unprovoked insult someone on this forum? When did I post propaganda? Quite to the contrary I have actually posted things like the Typhoon crash pictures. I have been flamed by fonck in whole threads which he, not me, started, Phillipe is threatening me and has called me a liar which is not true. [he said the signed Typhoon document was a MoI not an MoU but I proved him wrong by quoting the official statement - he still hasn't responded].

Je ne prends même pas la peine de te répondre en Anglais.

Rob ,à plusieurs reprises ,je t'ai gentiment demandé de me répondre sur une foultitude de questions ,tu ne m'as pas précisément répondu.

Je t'ai demandé de me sortir l'annonce officielle sur le site officiel de BAE Systems ,je t'ai apposé les archives 2005/2006.

Nous t'informons que EADS n'est même pas informé.

Je m'apperçois que je suis tombé sur le seul anglais qui n'a pas d'humour et qui se la joue "vierge effarouchée" ,je ne suis pas Fonck ni Nungesser C ,je ne t'ai jamais insulté.

Petit menteur n'était pas au premier degré. 8)

Tu as même enlevé le :lol: de la photo sur le SA 80.

Maintenant si tu me cherches tu vas me trouver. :twisted:

Et si tu as un reproche à me faire ? tu le fais par MP(PM)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je ne prends même pas la peine de te répondre en Anglais.

Rob ,à plusieurs reprises ,je t'ai gentiment demandé de me répondre sur une foultitude de questions ,tu ne m'as pas précisément répondu.

I tried to answer most questions about the British armed forces. It is however not my job to answer questions by some person and thus I couldn't care less if I answered all your questions about British kit.

Je t'ai demandé de me sortir l'annonce officielle sur le site officiel de BAE Systems ,je t'ai apposé les archives 2005/2006.

Why should I prove something that I never even claimed? I did not claim that the Typhoon was officially sold to Saudi-Arabia. I said a MoU had been signed which is true ["understanding document"]. John Reid says so, the official MoD press release talk of an Understanding document. all British press articles talk of a MoU/Understanding document.

Je m'apperçois que je suis tombé sur le seul anglais qui n'a pas d'humour et qui se la joue "vierge effarouchée" ,je ne suis pas Fonck ni Nungesser C ,je ne t'ai jamais insulté.

I think the definition of humour in Britain and france is very different.

Petit menteur n'était pas au premier degré. Cool

It is for me, because I did not lie.

Et si tu as un reproche à me faire ? tu le fais par MP(PM)

Why should I? I have a complaint to make to the Mods/Admins not to you.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je n'ai aucun reproche à me faire et j'ai ma conscience tranquille. Je te demande si tu as une dent contre moi de passer par les messages personnels et qu'on s'explique. Tu veux que je recherche toutes les insultes de Fonck ou NungesserC et tu pourras comparer l'animosité et la boutade. En ce qui concerne le contrat typhoon/Arabie Saoudite. L'RSAF et le Roi ont obtenus ce qu'ils voulaient à savoir que BAE Systems reprennent les Tornado. Le MoU porte en ce sens. Au jour d'aujourd'hui ,le Roi n'a pas donné d'ordre de commande de Typhoon ,aucun deal n'a été signé. Seul le roi et non le Prince Sultan a le pouvoir de décision en ce qui concerne une future acquision. Il est clair Rob ,que les USA et la France n'ont pas dis leur dernier mot. Vu que Londres a de bonnes relations diplomatiques avec Riyad ,elle a de grande chance à ce que des Typhoons soient vendus. Cela ne veut pas dire que l'armée de l'air saoudienne ne va prendre que du Typhoon et que seulement UK aura gagné tous les contrats d'armement. Maintenant ce post est basé sur votre FA(AR) ,si tu veux que l'on débate sur le Typhoon ,allons sur le bon forum. 8)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En ce qui concerne le contrat typhoon/Arabie Saoudite.

L'RSAF et le Roi ont obtenus ce qu'ils voulaient à savoir que BAE Systems reprennent les Tornado.

Le MoU porte en ce sens.

BAe reprenne les Tornado ADV oui et le MoU et aussi dit que Saudi-Arabie achete des Typhoon pour replacer Tornado ADV et autre avions ("other aircraft"). Les Saudi Tornado IDS sont améliorés par BAe.

Au jour d'aujourd'hui ,le Roi n'a pas donné d'ordre de commande de Typhoon ,aucun deal n'a été signé.

Seul le roi et non le Prince Sultan a le pouvoir de décision en ce qui concerne une future acquision.

Il est clair Rob ,que les USA et la France n'ont pas dis leur dernier mot.

BAe et Saudi-Arabia a signe des "technical papers", un contrat est sur le table du Roi. Les chances du Rafale sont minimales a mon avis.

Vu que Londres a de bonnes relations diplomatiques avec Riyad ,elle a de grande chance à ce que des Typhoons soient vendus.

Qui, a vente du Typhoon est en process.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

In March 2005, the L85A2 was put through its paces against the M16, M4, AK-101, FAMAS G2 and G36E modern rifles. [citation needed] It outperformed all of them in accuracy (even without the SUSATs), reload speed (physically changing magazine on the move and static) and usability in urban and close-quarters combat (because of its shorter overall length and the ability to affix a bayonet). A2 upgraded versions also have a higher muzzle velocity. The AK-101 won reliability on multiple terrain, weather and climatic scenarios. The ranks in the test were:

1. SA80

2. G36E

3. AK-101

4. M16 family

5. FAMAS G2

J'ai trouvé ça sur http://en.wikipedia.org/wiki/SA80 le problème c'est qu'il y a aucune source ni même d'indication d'où et comment ça c'est passé. Donc lâché comme ça, ça vaut pas grand chose... Mais ça m'intéresse, personne n'en sait plus ?
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

LOL Le SA80 est un des meilleurs FA au monde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! On aura tout lu. :lol: Une bonne arme est une arme qui doit : 1 - être super fiable 2 - être super facile à entretenir En europe les meilleurs dans les FA sont les allemands et les belges. Pour ma part les meilleurs FA sont la famille des AK et le G-36. Le premier truc que je ferais si on me demandais d'essayer un nouveau FA, est de savoir en combien de temps je peux le casser. :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

  • Statistiques des membres

    5 964
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Aure-Asia
    Membre le plus récent
    Aure-Asia
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,5k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...