Jump to content
AIR-DEFENSE.NET

Deltafan

Members
  • Posts

    495
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Deltafan last won the day on June 28 2019

Deltafan had the most liked content!

Profile Information

  • Pays
    France

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Deltafan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

658

Reputation

  1. Au point où les Norvégiens en sont de l'utilisation du F-35, de mon point de vue, il me semble plus logique d'attendre quelques années pour en juger... Article Avions légendaires du 21 septembre dernier, avec le titre : Les F-35A Lightning II norvégiens désormais aptes à prendre l'alerte air-air https://www.avionslegendaires.net/2021/09/actu/les-f-35a-lightning-ii-norvegiens-desormais-aptes-a-prendre-lalerte-air-air/ (...) Un vingtaine de chasseurs furtifs est désormais habilitée à réaliser cette mission à haut risque. En fait, pour permettre de valider l’emploi des F-35A Lightning II la Luftforsvaret a été obligée de prouver à l’Allied Air Command de l’OTAN qu’elle était apte à protéger la face septentrionale de l’espace aérien atlantiste. Ce qui, rappelons-le, est son rôle numéro 1 au sein de l’alliance. Pour cela elle a organisé, du 1 au 19 septembre 2021 inclus, l’exercice Falcon Deploy 2021. Les pilotes ont fait décoller leurs chasseurs furtifs dans toutes les conditions imaginables afin de simuler des identifications, voire des interceptions, d’avions hostiles. En fait cette manœuvre aérienne a eu un double résultat : valider l’emploi de ces avions comme chasseurs purs auprès de l’OTAN autant qu’auprès du ministère norvégien de la défense. Et, là aussi, c’est fait ! Les F-35A Lightning II vont donc pouvoir défendre l’espace aérien souverain de ce pays scandinave face aux provocations de l’aviation stratégique russe. Et dans la région elles sont finalement assez fréquentes, malheureusement. Les chasseurs furtifs pourront aussi accompagner les avions de reconnaissance et de surveillance au-dessus de la Mer de Barents. (...) Reste désormais à savoir si le chasseur de 5e génération de Lockheed-Martin saura lui aussi tenir la distance sur près de quatre décennies comme le robuste et polyvalent F-16.
  2. Ah, OK. Mais comment le sais-tu ? Tu l'as déjà vu, ou tu le déduis à la simple vue de sa configuration ?
  3. Bon, je prends le risque de penser que ce n'est (peut-être) pas du fake. Il est, depuis quelques jours, question de ce bestiau : https://news.fr-24.com/international/202451.html https://www.thedrive.com/the-war-zone/42568/skunk-works-boss-says-he-cant-comment-on-video-of-mysterious-stealth-shape-at-radar-test-range Première vue de ce qui pourrait ressembler au NGAD ? A suivre (ou pas) ...
  4. 36 F4 de plus pour l'Inde ? https://idrw.org/mega-deals-2022-36-rafale-6-p-8c-130j-and-2-istar-for-iaf-n-navy/ (...) per defense sources close to idrw.org, much-waited talks for 36 additional Dassault Rafale is already underway with France for its F4 Standard variant that is much more advance than the present F3-R standard that could see deliveries starting from 2026 onwards. (...)
  5. Quelqu'un aurait l'article complet ou, au moins, une explication, sachant qu'Armasuisse avait affirmé que le prix était fixe (et donc, logiquement, non dépendant de l'inflation américaine https://www.24heures.ch/le-prix-des-avions-f-35-a-un-caractere-contraignant-127379104868 ) : Article Le temps CH, avec le titre : L’inflation pourrait rendre les F-35 américains plus coûteux https://www.letemps.ch/suisse/linflation-pourrait-rendre-f35-americains-plus-couteux
  6. On va voir combien de temps ça va durer, maintenant que les choses "sérieuses" ont commencé... https://www.avionslegendaires.net/2021/09/actu/les-f-35a-lightning-ii-norvegiens-desormais-aptes-a-prendre-lalerte-air-air/
  7. A priori français :
  8. A prendre avec des pincettes, mais au cas où : Article The Hindustan Times, avec le titre : IAF to bolster fighter fleet with 24 second-hand Mirages https://www.hindustantimes.com/india-news/iaf-to-bolster-fighter-fleet-with-24-second-hand-mirages-101631836620386.html The Indian Air Force (IAF) is set to acquire 24 second-hand Mirage 2000 fighters, made by Dassault Aviation, in an attempt to strengthen its ageing fleet of the fourth-generation fighters and also secure parts for its two existing squadrons of the aircraft, people familiar with the matter said on condition of anonymity. IAF has initialled a contract worth 27 million euros to buy the fighters, eight of which are in ready-to-fly condition, the people cited above added. That works out to a per-aircraft acquisition cost of 1.125 million euros. The people cited above said the aircraft will soon be shipped to India in containers. IAF’s 35-year old Mirage fleet, which performed exceptionally during the 2019 Balakot operation, is undergoing a mid-life upgrade, the people said – with the trigger for the acquisition of the second-hand aircraft being the immediate need for 300 critical spares. The aircraft is becoming obsolete in France, they added, and IAF chief Air Chief Marshal RKS Bhaduaria decided to go in for the purchase. Out of the 24 fighters, 13 are in complete condition with engine and airframe intact with eight of them (nearly half a squadron) ready to fly after servicing. The remaining 11 fighters are partially complete but with fuel tanks and ejection seats, which will be scavenged to secure parts for IAF’s two existing squadrons of the fighter. IAF purchased around 50 fourth-generation Mirage 2000 C and B fighters way back in 1985 with a maintenance contract that expired in 2005. It signed another contract in 2015-2016 with the French original equipment manufacturer. The purchase highlights the importance of shifting spare parts and engine supply chains to India for future acquisitions as fighters abroad reach obsolescence much faster than in India. Until the Narendra Modi government took the decision of acquiring the 4.5 generation Rafale fighters (also from Dassault), the Mirage 2000 was India’s front-line fighter, a position it has held since the Kargil war. The new Aatmanirbhar Bharat campaign should ensure that original equipment and spares are now manufactured in India so that there is no shortage of spares till the time the fighter is decommissioned, the people cited above said. The other issue that flows out of this last-minute acquisition is that the IAF and the Indian Navy should plan their fighter acquisition so that there is synergy between the two forces and coherence is maintained in the supply of spare parts, experts said. It also points to the need for the defence ministry to accelerate decisions on replenishing the country’s fighter fleet, especially because China has already moved to fifth-generation fighters and armed drones.
  9. OPEX 360 y va de son article : http://www.opex360.com/2021/09/12/la-grece-confirme-la-commande-de-six-avions-rafale-supplementaires/ Le mot "neufs" est écrit pour la première fois.
  10. Premier article sur le sujet (media indien) : https://morningexpress.in/greece-increases-the-number-of-rafale-type-warplanes-to-24/
  11. L'achat de 6 avions complémentaires avait déjà été évoqué en avril par le magazine ProtoThema http://www.opex360.com/2021/04/21/la-grece-envisagerait-lachat-de-six-avions-rafale-supplementaires/
  12. Super info. Il n'y a plus qu'à espérer une confirmation rapide. Pour l'instant, rien trouvé hors de Twitter.
  13. Deltafan

    Le F-35

    https://www.abc.net.au/news/2021-09-08/f35-program-design-flaws-part-shortages-costs-opinions-divided/100431664 (...) During a Senate Estimates hearing in June, Air Vice-Marshal Gregory Hoffmann conceded spare parts were also an issue for Australia's jets. "Some of the parts fail for the first time for reasons we need to explore," he told Estimates. "For the engines, it's a coating problem on some of the blades that the US is experiencing. It takes time to get those through the shop and fix them." Under Freedom of Information (FOI) laws, 7.30 has learned that as well as engine issues, other problems on the F-35s include air leaking into the canopy, oil leaks in the auxiliary power unit and de-lamination of a wing flap. 7.30 also sought details under FOI of the cost per flying hour for the F-35, but the Defence Department stated producing this information would unreasonably divert resources from its operations. (...) What else...
  14. Ca ne marche pas chez moi non plus.
×
×
  • Create New...