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signature ir ,defaite de la furtivitée radar?


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Our aircraft, B302, is the third of the production aircrafts and the second production two-seater. She made her first flight on December 1999 and is used for F2 standard development. She is equipped with a RBE2 electronically scanned radar from Thales with air to air and air to ground modes and, depending on the needs, SPECTRA electronic warfare system, front sector optronic (OSF) or direct voice input (DVI). For this particular flight we have a development OSF with the TV sensor only. Neither the SPECTRA nor the DVI will be available on this flight. Plus Bas: Suddenly, as we exit a turn, the RBE2 acquires a contact at medium altitude, Philippe Rebourg initiate immediately an air intercept, accelerating. The target is automatically followed by the weapon system and the pilots validates the proposed option by pressing a button on the throttle. For evident reasons no radar or OSF performance will be disclosed here. We are outside MICA range and we must still close in but the OSF having locked the target at the beginning of the interception shows an image of a Transall despite a fine layer of clouds separating us from the target. The OSF TV way works in fact in the near visible infrared and her large field of view allows tracking of high boresight objectives. The pilot can choose between two firing domains : maximum range or no escape zone. Max range is materialized by a doted line and no escape by a steady line surrounding the target. In WVR combat a minimum shooting distance is materialized on the tactical display. As soon as we are in range the weapon system signals 'shoot' on the HUD, by cycling between the contacts the pilot can immediately engage the other targets, the second missile is automatically locked on the n+1 target. MICA can be fired every 2 seconds, the one from the airframe points are ejected up to 4G while wings pylons can release MICA up to 9G. The propulsed phase is very short (a few seconds) and the shooting is nearly undetectable, no smoke is produced by the rocket motor. For long range intercept, the missile follows an inertial trajectory toward coordinates continuously refreshed by the datalink then uses the seeker before hitting target. The time of flight of the missile is indicated on the HUD and the datalink duration appears as a decreasing camembert plot.

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Ça serait bien de nous expliquer à peu près ce que ces liens exposent d'intéressant, on n'est pas tous des expertes en matrices QWIP ou je sais pas quoi !! Image IPBImage IPB

moi non plus je suis pas spécialiste c'est pourqoi il y a un lien en 1er page sur les QWIP ;)

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Opit: Je comprends bien ton inquietude au sujet d'OSF mais d'une facon generale je ne la partage pas tout a fait: En regardant de pres l'histoire politico-industrielle du Rafale on se rend compte de plusieur fait marquant: Premierement la conception de l'avion et de ses systemes etait presque simultanee dans leur lancement. RBE2:====== 1989 (contract) OSF:======= 1991 (contract) SPECTRA:=== 1992 (contract) M-88:====== 1989 (premier vol avec Rafale A). Comme la cellule et tout ce qui se rapporte au systemes de control/vol viellissent plutot bien c'est le reste qui pose des problemes d'obsolescence; et pas seulement L'OSF. Il y a eu d'enorme progres de fait depuis les annees 80, qui est la decenie a laquelle la technologie de base des quatre appartiennent. Si RBE2 a evolue au cours de son developement du aux problemes rencontres; l'OSF a je pense connu une evolution plus lente car il est considere comme moins sensible que le radar. Dans l'enssemble, des systeme qui datent de 1990 au niveau conception/technologie ne font plus le poid face au technologie d'aujourdh'ui meme si leur performances sont satisfesante en operation, ce serait a peine valable pour le 2000 pas pour Rafale qui entre en sevice maintenant. C'est vrai au niveau de leur capacitees de developement ainsi qu'industriellement et les prix de developement sont la raison pour las lenteur du processus. C'est vrai aussi qu'au niveau Optronique la France est a l'avant plan au niveau mondial mais on n'y reste pas sans faire de sacrifices: Donc leur niveau d'obsolescence est tres reele et je pense qu'il vaut bein mieux prendre les decisions qui ont ete prise pour changer ces systemes ou carrement les anuler afin de laisser place a leur successeur en vue d'une mise en service dans 4/5 ans. J'ai personellement une confiance totale dans le GIE et la DGA car ils ont montre une extreme maturite dans la gestion du Rafale et des ses systeme ayant passe toute ces annees de crise et de delai aboutissant a un avion avec les performances que l'on connait (a peine)... L'OSF va re-aparaite avec des performances inconnue aujourdh'ui mes seule questions sont celle que je me pose depuis un and et demi: Tout temps? Pour quand?

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