alexandreVBCI

JLTV, le remplacant des Humvee

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Guest grinch

Navistar Gets $752 Million for 800+ 'MRAP-Lite' MaxxPro-Dash Vehicles

MaxxPro-Dash will be lighter, more stable and maneuverable, as required for operations in the challenging Afghan terrain

Navistar Defense will develop and build a lighter version of the MaxxPro Mine Resistant Ambush Protected (MRAP) under a $752 million contract awarded last week by the US Marine Corps. The corps is the program manager for the development and procurement of the MRAP vehicles, built under an urgent requirement to protect troops in Iraq and Afghanistan from ambushes, improvised explosive devices (IED), mines and roadside bombs.

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Oshkosh Sticking by Diesel Electric Propulsion System

Image IPB

Ken Juergens, Oshkosh Corp’s JLTV project manager, touted the company’s diesel-electric propulsion system at AUSA in Washington this week, which he described as “a diesel engine that’s connected to a generator that transmits power through a cable to motors that are in the axels in the front and back. Therefore, you don’t have anything underneath the cab, you don’t have a power drive train or any rods…that if you have an explosive event, something could potentially become a projectile inside of the cab.”

Oshkosh and it’s JLTV partner Northrop Grumman are the only team to offer a diesel-electric propulsion system.

The reason the company is going with diesel electric rather than the hybrid engines its competitors are putting in their entries for the JLTV contract, according to Juergens, is that they don’t think “hybrid is there yet.” If the government decides to go electric however, Juergens says that their vehicle is easily configurable, and there’s no “’Oh my God we’ve got to redesign this entire vehicle,’ and essentially you’re paying millions of dollars for it.”

The diesel –electric engine also allows for more room in the crew cab, since “there’s no more pulling out transmissions, there’s no more pulling big engines apart—we call it the doghouse effect, most of them you’ll see the transmission has to be right inside the cab, but then you take away a lot of the crew capsule ability to store more stuff inside the capsule. Diesel electric eliminates that,” Juergens said.

Looking forward, he says that is the government decided to go with a hydrogen cell technology at some point in the future, their vehicle is adaptable. “All you have to do is insert that hydrogen fuel cell inside our cab, connected with electric cable so there’s no redesign, no reconfiguration…so that is one aspect that we looked at to design for the future and make it very capable now, and meeting all the spec requirements.”


Oshkosh et son partenaire Nothrop Grumman sont la seule équipe a proposer un systeme a propulsion disel-electrique.

La raison pour laquelle l'entreprise propose un syteme diesel-electrique alors que les autres propose des hybrides diesel, et que qui peut le plus peut le moins, le systeme diesel-electrique répondant au dela des besoin conviendra aussi si le pentagone change son fusil d'épaule vers des technologie plus avancé avec des mode énergétique moderne. Le véhicule oshkosh pourrait troquer son générateur diesel contre d'autre systeme de production electrique sans changer quoique soit d'autre, pas les concurrents.

De plus la tecno diesel-electrique permet de reduire la transmission a sa plus simple expression, un moteur electrique par roue et un générateur ... libérant tout l'espace pour l'équipage sa protection et l'équipement de mission. La liberté d'architecture permet d'isoler l'équipage dans une cellule de survie complétement indépendante de la mécanique et qui ne rsique pas de se transformé en piege a schrapnel lors d'un explosion.

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L'autre avantage est que comme le moteur électrique est décentraliser dans chaque roue, on évite les soucis d'immobilisation pour cause de moteur fendu en deux par un obus de gros calibre.

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L'autre avantage est que comme le moteur électrique est décentraliser dans chaque roue, on évite les soucis d'immobilisation pour cause de moteur fendu en deux par un obus de gros calibre.

Ca c'est pas évident ... si le générateur est HS ... et que les pack batterie déportés avec redondance de cablage y a moyen de faire un ou deux kilometre en autonomie peut etre mais je doute que ce soit plus sauf a utilser des accu couteux et volumineux.

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il en va de même avec les réservoirs de carburant mais dans le cas de l'électrique on a décentralisé un des éléments ce qui est un plus. Maintenant, je ne sais pas si l'on pourrait coller quatre alimentations (ou plus en fonction du nombre de roues) séparées fournissant une autonomie suffisante parce que les patrouilles en milieu sauvage ça se conjugue assez mal avec une autonomie merdique.

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il en va de même avec les réservoirs de carburant mais dans le cas de l'électrique on a décentralisé un des éléments ce qui est un plus. Maintenant, je ne sais pas si l'on pourrait coller quatre alimentations (ou plus en fonction du nombre de roues) séparées fournissant une autonomie suffisante parce que les patrouilles en milieu sauvage ça se conjugue assez mal avec une autonomie merdique.

Dans la logique diesel-electrique on a un seul générateur pour les petit véhicule.

Par contre on peut distribuer les batterie un peu partout par cellule indépendante avec les cablage qui vont bien.

De la meme maniere on peut équipé chaque roue de sont propre moteur avec les cablage qui vont bien.

Pour les controleur on doit pouvoir aussi les décentraliser de maniere a ce que n'importe quelle cellule puisse alimenter n'importe quel moteur ... avec des contoleur associé a chaque moteur.

En gros il suffirait par exemple de 40% des cellules batterie en état et de 1 moteur ... pour que le vehicule puisse avancer de maniere dégrader certes mais avancer ...

Le probleme c'est que le systeme de batterie n'est la que pourecreter la consommation energétique de maniere avoir un générateur ne fournissant que la puissance moyenne necessaire pas la puissance maxi necessaire. On puise le reste dans l'energie accumulé au besoin d'une acceleration.

Accessoirement le systeme permet un focntionnement generateur eteint uniquement sur la batterie pour quelques kilometre. C'est un peut la cerise stealth sur le gateau diesel-electrique.

On peut encore améliorer le systeme avec deux type d'accumulation ... une rapide sur condensateur qui accumule vite et restitue vite, tres efficace pour les rythmes haché acceleration freinage, avec recupération d'energie, et une accumulation long terme mais plus progressive a la charge et la decharge avec des batterie chimique classique.

Les bonus c'est l'absence quasi complete de mecanique a par le générateur.

Le malus c'est le cout de la technologie d'accumulation, et le developpement des controlleur qui devront gérer la distribution de l'énergie et le fonctionnement coordonnée des moteur indépendant.

Sur le papier c'est superbe ... souplesse absolu de l'architecture avec juste la contrainte de mettre le générateur quelques part ... et de trouver n'importe ou du volume pour l'accumulation, diesel, batterie, tout le reste c'est du cablage.

Les allemand opte pour une solution bi-générateur ... un petit devant un petit derriere ... dans le genre redondant difficile de faire plus.

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Guest

Sur le papier c'est superbe ... souplesse absolu de l'architecture avec juste la contrainte de mettre le générateur quelques part ... et de trouver n'importe ou du volume pour l'accumulation, diesel, batterie, tout le reste c'est du câblage.

C'est pour cela que le demonstrateur de Nexter, le DPE 6X6, a été mis dans un hangar

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C'est pour cela que le demonstrateur de Nexter, le DPE 6X6, a été mis dans un hangar

http://www.michelin.co.uk/michelinuk/AfficheServlet?Rubrique=20061224112323&Langue=EN&news_Id=23759

Image IPB

Michelin commercialise pour 2010 des roues integrant moteurs + freinage + suspension tout électrique ...

Si le proto Nexter n'est pas allé plus loin c'est probablement qu'il n'ont pas vu de marché a l'époque ... probablement que l'EBRC remettra sur le devant de la scene une propulsion diesel/electrique...

Image IPB

In 2008, Michelin has reinvented the wheel, enabling the unveiling of two cars at the Paris Motor Show that usher in a totally new era.

In 1895, André and Edouard Michelin, the brothers who founded the Group that bears their name, transformed the car wheel by adding a tyre for the first time. Their innovation endures to this day.

More than a century later, Michelin wants its latest innovation to enjoy the same success as its illustrious predecessor in 1895.

In 2008, the transformation is truly revolutionary—no more engine under the front or rear bonnet, no more traditional suspension system, and no more gearbox or transmission shaft thanks to the Michelin Active Wheel. That’s because all essential components have been integrated into the wheel itself. Cars equipped with this integrated solution deliver an array of unique advantages. In a sense, the Michelin Active Wheel is an intelligent wheel capable of propelling cars without gasoline, while ensuring suspension and braking functions and providing unrivalled road handling and comfort.

The Michelin Active Wheel inaugurates a new era in road transportation in which a car’s road, safety, energy and environmental performance achieve unprecedented levels. This is because of a miniature drive engine and an electrical suspension system incorporated into the wheel. These technologies developed by Michelin have made it possible to completely rethink the car.

The most advanced illustration of this achievement is the new Venturi Volage, which is being unveiled in a world premiere at the 2008 Paris Motor Show. Fitted with the Michelin Active Wheel, the car is a roadster that is well ahead of its time. And with good reason… With its innovative design that is free of all constraints (like the need to house an engine) and its electrical drive motor, the Venturi Volage delivers outstanding road performance, safety and comfort—all in an environmentally friendly vehicle.

The second vehicle—the new WILL—is built through a partnership involving Heuliez, Michelin and Orange. The world’s first example of an EV capable of holding its own against traditional cars, this small-size vehicle can be adapted for use as both a passenger car and a utility vehicle. The WILL provides a practical solution to road transportation concerns in the areas of energy resources, urban pollution and personal safety.


J'avais trouvé ca l'année derniere sur le DPE 6x6

French Electric Drive Demonstrator

Nexter will deliver its 6 x 6 Demonstrateur Propulsion Electrique (DPE) electric drive demonstrator to France's DGA procurement agency in January 2007 to begin twelve months of extensive testing. The DPE is powered by an MTU V6 100 TWE 20 450-kW diesel engine coupled to a Magnet Motor 450 kW generator and a 120-kW battery, which provides power to the motors in each wheel. In the conventional drive mode the DPE is expected to have a top road speed of 105 kph and a range of 750 km, while in the all-electric stealth mode it should have a range of 15 km. The results of the evaluation will inform the French Army's EB2X wheeled AFV programme. Nexter and Krauss-Maffei Wegmann are co-operating on the development of a 20-tonne 6 x 6 demonstrator to meet the EB2X requirement and fill the gap between the German Army's 4 x 4 Dingo 2 and 8 x 8 Boxer vehicles. Some EB2X variants will be armed with the 40 mm Case Telescoped Weapon System (CTWS) developed by CTA International, a 50:50 joint venture between Nexter and BAE Systems Land Systems.

Le test a été mené? on a des résultats?

Sinon le DPE 6x6 etait un modele hybride, pas un diesel/electrique ... c'est une technologie oldschool maintenant qui a tendance a cumuler les inconvéniants des deux systemes.

Les projets actuels s'orientent vers du vrai diesel/electrique pas hybride donc générateur + moteur-électrique et pas moteur + transmission + moteurs-éléectrique.

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Guest

Enfin ! il y a 3 finalistes pour le programme JLTV  :

"US Army Announce JLTV Winners

GTV, Navistar-BAE Systems and Lockheed Martin will develop three competing designs for final selection within 27 months.

The U.S. Army narrowed the list of potential JLTV bidders to three, awarding development contracts for each of the three teams, to continue the 27 month technology development of the proposed Joint Light Tactical Vehicle. The finalist to be selected at the end of this phase could win orders to deliver more than 60,000 armored vehicles over an eight year span augmenting and replacing part of the 160,000 HMMWVs currently in service with U.S. armed services."

Ils ont tellement de hummers qu'ils en donnent gratis aux amis, c'est sympa de leur part !

"Les Etats Unis ont donné 52 véhicules légers à roues Humvee d’une valeur de 16 millions de $ à l’armée bulgare. Les véhicules seront utilisés par l’armée bulgare dans le cadre de missions spécifiques. Des soldats bulgares réceptionnent les Humvee américains, qui ont été stationnés temporairement dans le port 'Varna-west' de la Mer Noir, près de la ville de Devnja, situé à l’Est de la capitale Sofia, ce 02 novembre 2008."

http://www.defense-update.com/newscast/1008/29100801_jltv_armyselectionteamsselected.html

Mon préféré :

Image IPB

[url=http://g.imageshack.us/img369/lmjltv3ox8.jpg/1/]

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Guest

mon préféré en ballade

Image IPB

mais c'est un gâchis de mettre en place un beau véhicule comme cela et installer un tourelleau

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modele de tourelleau déja en action depuis un moment sur les hummers.... d'ailleurs la protection a l'air vraiment light finalement vu sous cet angle!

pas tres novateur pour le coup !!!!

le téléopéré de l'autre modele est un plus (meme si pas du meme calibre visiblement.).

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JLTV Award Spurs Protest

And it begins. 

Late Friday afternoon, after losing out to Lockheed Martin; BAE; and General Tactical Vehicles (a joint venture of General Dynamics and AM General) for the three slots available for the technology demonstration phase of the JLTV contract, Northrop Grumman filed a protest over the award with the GAO

Jay McCaffrey, a spokesman for Northrop, told ARES over the weekend that during the debrief company officials received from the military last week, they got the impression that the Source Selection Authority relied heavily on the self-evaluations that the companies submitted as part of their proposals. Too much so. “It became apparent that the self-evaluations seemed to be the primary source of information that they used for the maturity ratings,” McCaffrey said, “and there wasn’t an actual evaluation based on their own examinations of the assessments.”

Image IPB

Northrop Grumman and Oshkosh's JLTV

In a statement put out on Friday, Northrop said that it was “requesting a review” of the evaluation conducted by the U.S. Army/Marine Corps Source Selection Authority (SSA) because “after careful examination of the data presented at the November 5 debriefing, it is apparent that inconsistencies in the bid and evaluation process unfairly placed the Northrop Grumman team at a competitive disadvantage. Northrop Grumman requests that the GAO examine the process, which it believes is marred by unstated requirement changes and arbitrary maturity ratings.”

Another issue Northrop has with the way the SSA handled the selection process concerns the issue of actual prototype demonstrators. McCaffrey said that initial guidance didn’t stress the need for a demonstrator, and “we were surprised when the selection criteria unexpectedly turned on the existence of a demonstrator. A demonstrator was not required…so the fact that the demonstrator becoming a critical factor in this was not something that was made clear to us.” 

At AUSA this past October, I talked to some Oshkosh people who were very high on the team’s diesel-electric engine, which was the only one among the hybrid engines other entrants were submitting. The engine, McCaffrey said, has considerably more horsepower than any of the vehicles that were selected, and the team lodged its protest in part because “the information that we received in the debrief showed us that our design is in the neighborhood of 40 percent less in cost….we were surprised that that factor wasn’t weighed more heavily in the decision process.”

Overall, McCaffrey said that the impression Northrop officials got during their debrief was that the military was interested “in a more rapid deployment of the vehicle than we were under the initial impression that they were.” Evidence of this, he says, is in the extra weight evaluators gave to the teams that entered demonstrators that were more fully developed, which “gives you the sense that there’s an issue of existing technology and older technology being used at the expense of innovation.”

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modele de tourelleau déja en action depuis un moment sur les hummers.... d'ailleurs la protection a l'air vraiment light finalement vu sous cet angle!

pas tres novateur pour le coup !!!!

le téléopéré de l'autre modele est un plus (meme si pas du meme calibre visiblement.).

Ce modèle est des plus répandu et résiste au 7,62*54 mm au niveau des vitres et au 12,7 pour le reste.

C'est pas trop de la daube je penseImage IPB

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N'empêche Will, ces petits véhicules électriques sont vraiment utiles. Il paraît que les américains ne sont pas les seuls à penser placer ce genre de petits engins (pas forcément celui de la photo) sur les bases  que ce soit de petits véhicules de transport ou les véhicules de manutention

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Ils utilisent aussi les quads avec remorques (vu dans un reportage sur une base aérienne américaine, je ne sais plus quand...).

Bientôt les Segways ?

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Segways ?

Un vélo, ça va tout aussi bien et ça coute bien moins cher... Et en plus ça maintient en forme...

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C'est vrai qu'utiliser un Hummer qui consomme autant qu'un tank pour se déplacer sur les bases est assez idiot mais je ne crois pas qu'ils passeraient au vélo !

C'est d'ailleurs assez logique si on remplace les hummers par des MRAP encore plus gros et 4 fois plus cher à l'achat, il faut des véhicules légers électriques (normal avec le prix du pétrole qui repartira à la hausse dès la fin de la crise actuelle) à l'intérieur des bases sécurisées, pour compenser.

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Le vehicule proposé par Will est un Mega Multitruck ... c'est francais ... les modele diesel et electrique selon la puissance se conduisent avec le BSR des 16 comme quadricycle a moteur.

Le modèle L7 possèdent une charge utile de 950kg pour un encombrement tres réduit. Ils ont été développé a la base pour des transport sur site industriel, ou pour du SP comme les vehicule d'une municipalité qui sont amenener a s'arreter souvent etc.

Néammoins ils se vendent a tour de bras dans le civil par qu'il font pas trop voiturette et qu'il sont super pratique en version mini fourgon, qu'il se faufillent partout se garent super facilement. La vitesse maxi selon le moteur et batterie est de 50 a 75km/h l'autonomie diesel est de 750km, électrique 180km.

Pour déplacer du cargo sur une grande base c'est bien pratique et très économique.

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Segways ?

Un vélo, ça va tout aussi bien et ça coute bien moins cher... Et en plus ça maintient en forme...

Et les cyclomoteurs ? :lol:

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http://www.defpro.com/daily/details/200/

U.S. to open multi-billion All Terrain MRAP tender 

Blasts from roadside bombs are the leading cause of combat deaths in Iraq and have become a growing threat in Afghanistan. Therefore, the Pentagon has been seeking to replace and refurbish its military trucks like the Humvee, and reassessing what types of vehicles it needs as it further engages in operations in countries like Afghanistan.

On Monday, the U.S. Department of Defense (DOD) announced that they invited competitors to build a new military vehicle in a multi-billion dollar competition. This competition is urgently needed since the mine-resistant, ambush-protected vehicles (MRAP) have proven their capability against IED mine blasts, fragmentary, and direct fire weapons threats. However, they are too heavy and inflexible for Afghanistan's rocky terrain. President-elect Barack Obama has signalized that he will switch the focus of U.S. lead operations from Iraq to Afghanistan. The Pentagon is now fast-tracking this competition to outfit ground forces in Afghanistan with new, off-road terrain vehicles that are protected against rocket-propelled grenades and explosive devices.

The military says it needs hybrid armoured vehicles to provide the same type of protection as MRAPs, while being far more agile, lighter and providing increased manoeuvrability, according to a request for bids released late Monday.

"This is a high priority accelerated acquisition in support of the global war on terror," according to the Pentagon request, which means manufacturers would have to set aside other projects to meet the military's demand as soon as possible. The first set of vehicles is expected to be delivered next fall.

Among the companies likely to compete for this contract are: the U.S. subsidiary of British defence conglomerate BAE Systems PLC, Lockheed Martin Corp., Humvee maker AM General and Navistar International Corp.

"It's a brand new program, high priority, hurry-up type thing," said Craig Mac Nab, a spokesman for South Bend-based AM General. "We do intend to participate."

The Defense Department said it could buy between 2,080 and 10,000 MRAPs for the Army and Marine Corps. Responses to the MRAP-All Terrain Vehicle request for bids are due back to the government by Jan. 12. Those selected in the first round in February will each receive a $1 million contract to build and deliver two test vehicles. The Pentagon says it will award as many as five contracts in April for more test vehicles after evaluation and testing of the prototypes are completed.

A final production deal is expected in June. The military anticipates awarding a production deal to one contractor in June but could place orders with other vehicle makers.

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