Aller au contenu
AIR-DEFENSE.NET

Ici on cause fusil


Berkut
 Share

Messages recommandés

AR-15 Digital Rifle Guide

arriflesdvd.jpg

 

Le guide numérique de référence de la famille AR-15 : 1.300 armes de la famille de 65 fabricants à travers le monde sont présentées. Cela coûte 15 dollars aux Etats-Unis.

 

Impressum Media’s AR-15 Rifle Digital Guide presents over 1,300 semi-auto and full-auto AR rifles from 65 manufacturers worldwide. It also contains a schematics library with printable and zoomable exploded views and parts lists of many AR rifles; a great value for any gunsmith or gun enthusiast.

 

Over 1,300 AR rifles in calibers from .22LR to .458 SOCOM are presented with technical specifications, features, prices and up to 12-high-resolution zoomable pictures for each model.

 

This ultimate massive collection of AR rifles for AR owners and enthusiasts is easily searchable with 10 different search criteria: Caliber, price, manufacturer, gun finish, barrel type, country, etc.

Modifié par Kiriyama
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

9781440238475.jpg

 

Gun Digest Shooter's Guide to the AR-15

Gun Digest Shooter’s Guide to the AR-15, authored by firearms expert and noted author Richard A. Mann, cuts through the clutter and offers readers a user-friendly look at today’s most popular modern sporting rifle.

 

This latest entry in Gun Digest Books’ Shooter’s Guide series helps AR-15 owners understand and appreciate the complexity of this versatile firearm.

 

Supported by hundreds of photos, Mann delivers an explanation of the AR platform, shares the wide range of AR-15 applications available, offers tips on accuracy and ammunition, and much more. Novices and experienced shooters alike will all find something to learn in Mann’s Gun Digest Shooter’s Guide to the AR-15.

 

Brush up on your AR-15 knowledge by picking up Gun Digest Shooter’s Guide to the AR-15, now available online at Gun Digest Store, Amazon, Barnes & Noble and from most other major booksellers.

 

Gun Digest Shooter’s Guide to the AR-15 by Richard A. Mann, Gun Digest Books

 

ISBN-13: 978-1-4402-3847-5 ∙ Price: $19.99 ∙ Paperback: 6 x 9 ∙ 256 Pages

Modifié par Kiriyama
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'y ai pensé pas mal aujourd'hui. 

 

De manière général, les "direct" ont du mal à accepter des munitions trop différentes de ce pourquoi ils étaient prévus. La plupart (mais pas tous!) n'ont pas de régulateur de gaz.

Or une munition subsonique a probablement une charge propulsive réduite, donc sans la possibilité d'ajuster (en l’occurrence augmenter) la quantité de gaz qui retourne dans le système pour faire fonctionner la culasse, le fusil risque d'avoir des problèmes de fiabilité. 

Mais dans ce cas précis, vu que la munition subsonique sera utilisée avec un silencieux (sinon je vois pas l'intérêt) et que ces derniers ont tendances à provoquer le renvoie de trop de gaz dans le système, ça devrait peut-être se compenser ? Mais pas sur non plus, d'où l'intérêt d'avoir un régulateur, ce qui est toujours le cas sur un AR à piston. De fait, pour utiliser un silencieux il est recommandé mais pas obligatoire d'avoir un régulateur pour des questions de fiabilité (c'est l'une des raisons du passage du M4 au HK416 par la Delta Force par exemple).

Par contre, j'ai ouï-dire (haha) que lorsqu'un silencieux est fixé, les AR à piston étaient légèrement plus bruyants que les "directs" à cause des gaz s'échappant justement par le régulateur.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il aurait fallu que je sois plus précis, ils s'échappent de la chambre du piston, en fonction du réglage du régulateur. Et en s'échappant, ils généreraient quelques décibels de plus.

C'est pas la partie d'un fusil que je connais le mieux et j'arrive pas à trouver une belle animation qui illustre le fonctionnement de ce que j'appelle peut-être à tord d'ailleurs le régulateur.

On voit un peu ce qu'il se passe ici par exemple: 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ferfrans a une filiale aux Etats-Unis et produit localement les armes destinées à ce marché.

 

Mais d'après ce que j'ai compris ces armes n'existent qu'en full-auto et nécessitent des autorisations spécifiques pour être acheteés par un citoyen lambda. J'ai vu quelques forums américains où l'on en parlait.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

 

Quelqu'un sait pourquoi le Stoner 63 n'a jamais été produit en masse?

 

On March 4, 1963, the Department of Defense's Advanced Research Projects Agency made the first purchase of the Stoner 63, ordering 25 units in various configurations.[7] In August and September 1963, the Stoner 63 was sent to the Marines Corps Landing Force Development Center at Quantico for evaluation, where it made a positive impression with its light weight and high ammunition capacity;[3] the Marines favored the rifle and light machine gun configurations.[3] Trials were performed by the Army Material Command (responsible for logistical support for the Marine Corps) at their own test facilities.

Many bugs affected the outcome of the Army trials of the gun: the ammunition requirements proposed were unrealistic and the weapon was expected to perform with an extremely wide range of port pressures, leaving very little power reserve with some ammunition types.[3] For instance, the tracer ammunition used in the Stoner 63 was of such low pressure that it even failed to function reliably in the M16.[3]
These factors severely affected the weapon's reliability. After several months of testing, the Stoner 63 system was ultimately deemed to be unacceptable for service use.[3] The Army submitted recommendations for improvements to the design—these included a stainless steel gas cylinder, a two-position fire selector with separate safety, ejection port dust covers and modifications to the belt feed mechanism. The upgrades resulted in the improved Stoner 63A, which began production in 1966.[8][9] Only about 2,000 examples of the initial version were manufactured before the transition to the model 63A.[8]
 

 

Source : http://en.wikipedia.org/wiki/Stoner_63

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

  • Statistiques des membres

    5 962
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Mathieu
    Membre le plus récent
    Mathieu
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,5k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...