Aller au contenu
AIR-DEFENSE.NET

Marine Britannique


Adriez
 Share

Messages recommandés

moi j'attends toujours la vente "immediate" des 4 T22s et le declaration que la RN va vendre 2 Darings aux saudis (without replacements no doubt), aussi predit sur Navy Matters...

C'est drôle Will, moi, j'attends aussi la déclaration de vente de FREMM à Ryiad, Washington espère celle des LCS. C'est fou, si tout le monde place des bâtiments à la marine royale de l'Arabie Saoudite, elle va faire un sacré bond capacitaire.

3 F3000s flambantes neuves.

8 FREMM

2 Daring class

6 LCS

@Rob, le docteur en science politique ,Joseph Henrotin qui est aussi rédacteur de DSI est présent sur ce forum.  ;)

DSI/DSI hors-série/Technologies & Armements /DSI Documents et Dossiers = plus de 200.000 lecteurs dont 100.000 professionnels tous les mois, a autant sinon plus de contacts et correspondants avec le MoD/RN/RAF que tu pourrais en avoir, ainsi qu'avec ses homologues européens.

Alors dire que DSI ne connait pas bien le RU, c'est limite !  =)

Attendons fin juin la décision finale de l'annulation ou pas des Super Lynx, après la tenue des élections locales britanniques.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ce systeme obsolete a fait tres plaisir aux gens sur USS Missouri au GW1.

USS Missouri (BB-63)

A servi dans : United States Navy Pavillon

Commandé : 12 juin 1940

Quille posée : 6 janvier 1941

Lancement : 29 janvier 1944

Armé : 11 juin 1944

Statut : Retiré du service le 31 mars 1992

C'est vrai que les gars de l'USS Missouri devaient en connaitre un sacré rayon en obsolescence.... :lol:

Sinon, faites une prière pour que le Rafale soit toujours en production au moment de la mise en service des CVF, on sait jamais. ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@Rob, le docteur en science politique ,Joseph Henrotin qui est aussi rédacteur de DSI est présent sur ce forum.  ;)

DSI/DSI hors-série/Technologies & Armements /DSI Documents et Dossiers = plus de 200.000 lecteurs dont 100.000 professionnels tous les mois, a autant sinon plus de contacts et correspondants avec le MoD/RN/RAF que tu pourrais en avoir, ainsi qu'avec ses homologues européens.

Alors dire que DSI ne connait pas bien le RU, c'est limite !  =)

Attendons fin juin la décision finale de l'annulation ou pas des Super Lynx, après la tenue des élections locales britanniques.

1) Tu ne comprends pas peut-etre? Le National Audit Office est un part du gouvernement. Ils ont dit que le MoD a deja commandes des parts significants de 7 Astutes.

2) Les elections locales etaient en Mai. Future Lynx ne va pas annuler.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est drôle Will, moi, j'attends aussi la déclaration de vente de FREMM à Ryiad, Washington espère celle des LCS. C'est fou, si tout le monde place des bâtiments à la marine royale de l'Arabie Saoudite, elle va faire un sacré bond capacitaire.

Beedall pendant un moment avait l air certain que la RN allait vendre 2 de SES Darings au Saudi (donc que 4 ou 6 au final)...c est ca que je raconte. je parle du "track record" de certaines "predictions" de Navy Matters.  :P Ce que les saudis vont achete ou pas reste a voir je suppose.

@P4: tu as rien de constructif a faire?  :rolleyes:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On ecoute sur un forum britannique que sur les deux T42s on a "removed" seulement les missiles et pas le lanceur Sea Dart. C'est a dire on besoin seulement arme les deux navires.  =)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Arrival in Crete

The Royal Navy submarine HMS Superb, which suffered some damage when she struck an underwater pinnacle in the Red Sea on 26 May, has arrived in Crete for a short period. 

Having carried out an initial inspection in Aqaba, Jordan to ensure her safe passage of the Suez canal, the submarine arrived at the NATO facility at Souda Bay on 9 Jun for a further assessment and essential repair in order to complete the rest of her passage back to the UK.  Whilst damage to her main sonar system and ballast tanks meant she remained on the surface whilst on passage as a sensible precaution, the submarine sailed under her own power from Aqaba to Crete.

The circumstances of the grounding, in which there were no casualties or environmental impact, are still subject to an investigation.

Link.

http://www.royal-navy.mod.uk/server/show/ConWebDoc.13008/changeNav/6568

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Si je te casse les burnes dis le.  ;)

Trop fort le USS Missouri, j'en  :lol: encore.

Ca fait au moins une personne qui rit de ton humour, hein? ;)

Et pour l'info, non "tu ne me casses pas les burnes", life's too short... on m'a appris, je ne vois juste pas le but de quelques de tes posts.

sinon, en parlant de destroyer AAW:

Image IPB

Image IPB

des photos de tests du radar sampson et les missiles aster pres du cote francaise le 4 juin

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

des photos de tests du radar sampson et les missiles aster pres du cote francaise le 4 juin

Ils ont coulé un T45 dans du beton !!! :lol:

Il fait super beau chez vous ... je sens que je vais aller faire un tour vers Weymouth moi ...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ils ont coulé un T45 dans du beton !!! :lol:

Il fait super beau chez vous ... je sens que je vais aller faire un tour vers Weymouth moi ...

Ceci est ce fameux site de test de missile pres de Toulon =D, et le "barge" (appeler 'longbow') qui a une replique exacte du radar et les missiles  =D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

et dire qu'on a failli croire qu'il fesait beau en angleterre...  O0

Mais pourtant on a trouve des peintures de cavernes ou il y a dessine le soleil, ca a deja du arriver  =D

je me demande si ils vont la repare, si elle n a que maximum encore 6 mois de service 'anyway'. Je suppose que ils restent les pieces de sonar des swiftsures deja retraite si il faut... :rolleyes:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

je me demande si ils vont la repare, si elle n a que maximum encore 6 mois de service 'anyway'. Je suppose que ils restent les pieces de sonar des swiftsures deja retraite si il faut...

ça va pas aider la royal navy qui se plaignait déjà qu'elle aurait un sacré passage à vide en terme de SNA avant l'arrivée des Astule.

Réparer un bâtiment pour une durée de vie de 6 mois est innutile. Il passerais la plus part du temps qui lui reste à vivre en cale sèche ou à tester ses réparations.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Les anglais ont bénéficié des installations très rodées du Centre d'Essai Lancement Missiles de l'île du Levant un paradis situé en face d'Hyères à 60 kms de chez moi (où il fait encore plus beau d'ailleurs)

vu le ciel bleu ces images ont été prise avant la mi mai car depuis nous avons un temps quasi "normal" pour qui vivrait au Nord d'une ligne

Saintes Maries de la Mer, Arles, Avignon, Draguignan, Nice  :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

La "derniere ligne droite" avant le merger BAE/VT, la nouvelle compagnie sera BVT Surface Fleet Limited, qui commencera son business 1 juillet si tout va bien (et ca va finalise le deal CVF).

http://www.vtplc.com/newsandevents/newsdetails.asp?itemid=755

VT GROUP AND BAE SYSTEMS ANNOUNCE FORMATION OF BVT SURFACE FLEET LIMITED

Back

VT Group plc (VT) is pleased to announce that it has today signed a final legally binding agreement with BAE Systems plc (BAE Systems) on the formation of a surface shipbuilding and naval support joint venture company to be called BVT Surface Fleet Limited (BVT).   

The agreement also includes VT’s acquisition of BAE Systems’ 50 per cent. shareholding in Flagship Training Limited (together with the formation of BVT, the Transactions). The terms of the Transactions are substantially unchanged from those set out in the announcement by VT on 25 July 2007. The principal terms of the agreement are:

• BVT will combine VT’s and BAE Systems’ respective surface warship and through-life naval support businesses, including their respective 50 per cent. stakes in Fleet Support Limited.

• BVT will be owned 45 per cent. by VT and 55 per cent. by BAE Systems.

• VT and BAE Systems will have equal board representation and voting rights in BVT.

• BVT’s dividend policy will be to distribute all of its earnings and VT will receive priority receipt of BVT’s dividends up to March 2010.

BAE Systems has agreed to provide all further funding requirements of BVT up to an agreed limit.

• Put and call options will be granted as previously announced on 25th July 2007 with a minimum exit price for VT’s interest in BVT of £380 million (subject to certain adjustments).

• On completion of the formation of BVT, VT will acquire from BAE Systems the remaining 50 per cent. of Flagship Training Limited that it does not already own for £65 million (plus interest), payable in three years. A further £10 million will be paid by VT or repaid to VT depending on the performance of the business.

The formation of BVT will be the prelude to a full manufacturing contract for the aircraft carrier (CVF) programme, which will be signed by the UK Ministry of Defence (MoD) and BVT shortly. BVT will also sign a 15 year partnering arrangement with the MoD. This arrangement will guarantee BVT’s leadership of defined future programmes with respect to design, build and through-life support. BVT will operate facilities in Bristol, Glasgow and Portsmouth.

VT and BAE Systems have appointed Sir John Parker as the non-executive Chairman designate and Alan Johnston as Chief Executive designate of BVT. Sir John is also non-executive Chairman of National Grid plc and Mr Johnston was previously Managing Director at AgustaWestland. Both have a wealth of experience in the naval industry and are looking forward to creating a world class business to work in partnership with the Royal Navy and other navies around the world.

VT believes that the Transactions will enable its shareholders to benefit from enhanced visibility of cash dividends from its shipbuilding and naval support businesses. The Transactions also provide VT with the financial flexibility to continue to pursue value enhancing acquisitions which are complementary to VT's support services operations.

The Transactions taken together are expected to be broadly neutral to VT's earnings per share (prior to amortisation, reorganisation costs and fair value adjustments arising from the Transactions)(1).

The Transactions remain conditional on, inter alia, the approval of VT’s shareholders, and no material adverse change having occurred. Regulatory approval has already been obtained from the United States Department of State and the EU.

The approval of VT’s shareholders is to be sought at an Extraordinary General Meeting on June 30 2008. A circular with full details of the Transactions will be sent to VT’s shareholders as soon as possible. The Transactions are expected to complete by the end of June 2008, enabling BVT to start operations on July 1, 2008.

VT Group Chief Executive Paul Lester commented: “The formation of BVT will create a world class provider of naval ships and through-life support that will secure thousands of jobs in the UK and will enable the company to compete effectively for export work.

“Placing our shipbuilding and naval support businesses in a large JV is a major strategic move that will allow us to focus more time on growing our engineering-based support services businesses.

“Securing full ownership of Flagship Training is another important step in this process as we become a major support services organisation.”

Notes

• BVT will comprise VT’s surface warship building and naval through-life support operations; each of VT’s and BAE Systems’ 50 per cent. shareholdings in their existing surface warship through-life support joint venture, Fleet Support Limited; and BAE Systems’ Surface Fleet Solutions operations, which includes surface warship building and through-life support businesses.

• BVT will employ over 7,000 people and will have a turnover approaching £1bn per annum.

• Flagship Training Ltd was formed in 1996 when a contract was signed with the UK Ministry of Defence for a partnership with the Royal Navy. Today, Flagship delivers a wide range of capabilities, including training technology solutions, support services, facilities management and construction services.

(1) This statement should not be interpreted to mean that VT's earnings per share for the current or future financial years will necessarily match or exceed the historical published earnings per share.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

les merlins ASW de 814 Naval Air Squadron sont de retours a RNAS Culdrose apres 4 mois sur HMS Illustrious et des exercices avec la marine indienne.

Image IPB

RFA Bayleaf est revenu a Portland, elle a ete stationne au Golfe depuis 2001. Elle a fait 767 replenishments at sea avec des bateaux de 16 nations sur ce temps. Son remplacant est RFA Wave Knight

Image IPB

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

British Maritime Technology, un grand bureau de design et naval architecture independent (les memes qui ont fait le travail de design pour Thales UK sur le CVF) ont presentes un grand SSK - le VIDAR 36. Si je suis le CEO du BAE SYSTEMS, je voudrait cooperer avec BMT pour offrir ce dessin a l'export.

BAE SYSTEMS deja offre le AEGIR du BMT pour MARS.

Image IPB

Et ils ont develope le F5 fregate.

Image IPB

Vidar-36

BMT's design for an affordable ocean-going conventional submarine

Vidar-36is a large and capable conventional submarine (SSK) design offering multiple-mission capabilities hosted in an ocean-going platform. BMT's large SSK design Vidar-36 © BMT 2008 Credit DefenceImaging.com

BMT's new SSK design offers a wide variety of benefits to her operators because we have allowed from the outset for a range of design options.

Benefits

Operators of Vidar-36TM will benefit in a number of ways, including:

    * ocean-spanning reach and persistence;

    * affordable and adaptable design;

    * at home in the deep and in the littoral;

    * land-attack, anti-surface, anti-submarine and special operations;

    * silent and covert platform.

Image IPB

Design Approach

Our naval architects and engineers developed the designs for Vidar-36TM as members of a multi-disciplinary  BMT InSpiraTM project team.  Focusing on rapid innovation and the application of new technologies to ship and submarine design, their design philosophy emphasises:

    * Utilisation of current commercial and military  off-the-shelf technologies;

    * High capability combat system, accommodating refined sonar options as well as support for land attack, special, anti-submarine

      and anti-surface operations;

    * Superior standards of accommodation, enabling extended patrol durations;

    * Communications interoperability and compatibility with net-centric warfare;

    * Advanced capability for the launch, operation and recovery of autonomous underwater vehicles (AUVs) and tethered unmanned

      underwater vehicles (UUVs), including options for wet and dry deck hangars

Design Features

 

Image IPB

Benefits are delivered through a number of exciting features offered by Vidar-36TM:

    * Submerged displacement: 3,600te

    * Operating depth in excess of 200m;

    * Maximum submerged speed: 20 knots;

    * Range: 9,000 nm (snorting), with extended range options;

    * Length (overall): 79m;

    * Beam (maximum): 8.4m;

    * Propulsion: Diesel-electric;

    * Optional air-independent propulsion system;

    * Six 21" torpedo tubes;

    * Up to 18 weapons, including heavyweight torpedoes, anti-ship and land-attack missiles; or

    * Up to 36 mines;

    * Capable, modern combat system;

    * Full suite of sensors including active and passive cylindrical, flank and intercept sonar arrays, mine and obstacle avoidance sonar,

      and reelable towed sonar array;

    * Eight universal modules for optronic masts; radar; CESM, satellite and integrated comms masts, and a snort mast;

    * Communications: Satellite and integrated comms, buoyant wire aerial, underwater telephone;

    * External modular payload bay abaft the fin;

    * Five- to ten-man lock-in lock-out facilities (plus special forces mission packages);

    * Launch, operation and recovery of AUVs and UUVs.

Next Steps

Contact Chris Trout, our business development manager for submarines at BMT Defence Services, to explore how our Vidar-36TM design, or our submarine design capabilities generally, may meet your needs.

Link.

http://www.bmtdsl.co.uk/?/308/899/1705

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Qu'il est malin ce sarko, vous les payez, et c'est l'UE qui les utilise.  :lol:

A la riguer ça aurait été de petites frégates, pas chères, ok  c'est joli pour la marine européenne, mais là, il veut vous prendre 5 milliards de féraille !  :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Qu'il est malin ce sarko, vous les payez, et c'est l'UE qui les utilise.  :lol:

A la riguer ça aurait été de petites frégates, pas chères, ok  c'est joli pour la marine européenne, mais là, il veut vous prendre 5 milliards de féraille !  :lol:

L'europe est deja pas foutu de faire tenir leur engagement de patrouille maritime a ses membre dans le cadre de la lutte contre l'imigration ... c'est pas pouvoir imposer la mise a dispo d'un Pa :lol:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

  • Statistiques des membres

    5 961
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Lecteur de passage
    Membre le plus récent
    Lecteur de passage
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,5k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...