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[Protection balistique] Galea et Airframe, une nouvelle génération de casque


Serge
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Je ne vois rien d'éxtraordinaire dans ce modèle, comparé au casque plus haut avec protection faciale MTEK," super je peut mettre pleins d'accessoires sur mon casque mais par contre je prend toujours les éclats en pleine face!" faut vraiment bosser la protection des soldats au niveau de la face sans pour autant gêner.

Modifié par dark sidius
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En fait si :)

C'est bien le même modèle mais sans l'armature extérieur en plastique.

http://soldiersystems.net/2013/11/20/msa-gallet-arch-helmet-at-milipol-2013/

20131119_172210-440x330.jpg

 

Le système d'accroche sur le milieu du casque est bien pensé.

 

C'est un peu dommage d'avoir les rails latéraux et de ne pas pousser le bouchon pour rajouter des protections de la face comme sur le Crye  :(

 

Crye-Precision-AirFrame-with-Cover-and-C

Modifié par BPCs
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Juste une question idiote, elle sert a quoi la galerie sur le "toit" du casque, avec les élastique? C'est un filet pour fixer du camouflage? Pareil pour l’espèce de velcro qui tapisse le sommet? c'est pour récupérer toute la merde auquel on se frotte ou ça a une fonction?

On voit bien une "balise" placé sur les élastiques ... m'enfin branlant comme c'est ce genre d'élastique j'image bien la balise cul par dessus tête après quelques cabrioles.

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La balise c'est une manta de s-s precision. Elle est maintenue par velcro qui eux sont la parce que ops core a commencé à en mettre sur les siens. Ce n'est qu'après que l'on a vu des accessoires tenu par velcro venir se fixer dessus. Les élastiques permettent de maintenir les câbles des batteries par exemple.

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  • 2 months later...

En plus de la géométrie de la bombe balistique, il ne faut pas oublier le système de suspension qui doit absorber l'impact :

A7 HELMET SYSTEMS VALIDATES BLUNT-IMPACT PERFORMANCE

OF ITS ASH-22 BIORMR™ SUSPENSION AND PADDING SYSTEM

(CHICAGO, Illinois, December 11, 2013) -- A7 Helmet Systems, LLC, (“A7HS”), announced today that an independent laboratory has validated the extraordinary blunt-impact performance of the company’s ASH-22 BIORMR™ padding system for combat helmets. A7HS contracted an accredited third party, Chesapeake Testing Labs, to test the system in Advanced Combat Helmets (ACH) and tested it in accordance with AR/PD 10-02 Rev. A, Change 3, at all specified climate conditions (14oF, 70oF, and 130oF) at impact speeds of 10 ft/sec. and 14.1 ft/sec. The results showed that the average head acceleration for multiple impacts across all temperatures was 80.5G at an impact speed of 10 ft/sec., and 126.5G at an impact speed of 14.1 ft/sec. For context, the blunt-impact standard for padding systems currently used in the ACH is a maximum peak acceleration of 150G at 10 ft/sec., and the impact speed of 14.1 ft./sec. represents roughly a doubling of the impact energy. Accordingly, the ASH-22 BIORMR™ system meets the urgent needs of defense and law-enforcement agencies around the world for a practical and cost-effective way to improve the blunt-impact performance of ACHs and thereby help prevent or reduce the severity of blunt-impact induced brain injuries suffered by warfighters. The breakthrough was achieved as the result of an agreement between A7HS and U.K.-based D3O Lab to share proprietary technologies related to impact-attenuation, including the exclusive use of D3O’s lightweight D3O Aero™ material in A7HS’s one-piece, adjustable ASH-22 design.

“A7 Helmet Systems has always thrived on the challenge of developing the best possible suspension and padding systems for combat helmets and we are proud to be the first and only company to have developed a system that meets and exceeds the 10 and 14.1 ft/sec. design goals,” stated Kerry S. Harris, a former U.S. Marine who is a founder of the company and designs all of the company’s systems. “Warfighters need and deserve the highest level of protection against blunt impact related concussions and other types of brain injuries and the validation of the ASH-22 BIORMR means we are on track to field the system in the first quarter of 2014.”

The ASH-22 BIORMR™ is an off-the-shelf, direct replacement for the 7-pad systems currently used in ACHs. It can be installed by a warfighter in the field in a matter of minutes without the use of any tools. The one-piece, multi-configurable design means it can comfortably fit a wide variety of head shapes and helmet sizes while also providing optimum stability and airflow. “In designing a helmet suspension and padding system, there are a number of competing priorities, including blunt-impact protection, comfort, low weight, ease of use, durability, cost, and a small logistical footprint,” Harris said. “Besides providing unprecedented blunt-impact performance and comfort for the warfighter, the ASH-22 excels in all of the other areas as well.”

To maximize the blunt-impact performance of the ASH-22 BIORMR™, A7HS turned to the experts at D3O Lab and selected the company’s new, lightweight D3O Aero™ material. D3O Aero™ is an innovative, shock-absorbing material that is based on non-Newtonian principles. In standard conditions the material’s molecules flow freely, but on impact, the molecules lock together to absorb and dissipate the impact energy. After reducing the force transmitted to the head, it instantly returns to its soft and flexible state. “Because we set out to design and build the most innovative padding system, it made sense for us to research and test the most advanced materials,” Harris added. “The lightweight D3O Aero proved to be a perfect fit and we look forward to quickly bringing the ASH-22 to warfighters throughout the world.” The agreement between A7HS and D3O Lab covers areas including development, production, marketing, and worldwide sales.

One of the most remarkable aspects of the ASH-22 BIORMR™ is its consistent performance at high impact speeds and at extreme temperatures. For instance, it is generally accepted that a peak head acceleration below 150G would have a low probability of causing a concussive head injury whereas a peak acceleration of 300G is considered to be the limit for serious head and brain injury. In 2005, the USAARL tested the current 7-pad system at an impact speed of 14.1 ft/sec., after being conditioned at 130o F and recorded a mean peak head acceleration of 411G. By contrast, when tested by Chesapeake Labs under the same conditions and protocol, the ASH-22 BIORMR™ recorded a mean peak head acceleration of only 126.5G. In fact, the mean peak head acceleration recorded for the ASH-22 BIORMR™ was below 150G at all impact speeds and conditions and the highest recorded peak acceleration for any one of the eighty-four drops to which the system was subjected was 178G. “Considering how much money taxpayers spend to treat warfighters who suffer TBIs each year, let alone the devastating affects TBIs can have on warfighters and their families, those test numbers have real meaning and the ASH-22 BIORMR should be seen as a game changer,” Harris commented. “We look forward to working with D3O and government agencies throughout the world to provide this protective technology for the men and women who fight our wars and protect our streets.”

About A7 Helmet Systems, LLC:

A7 Helmet Systems, LLC designs and manufactures state-of-the-art suspension systems for military and law enforcement helmets. The company is highly specialized and wholly focused on cranial protection systems utilizing proven testing and engineering methods combined with a thorough knowledge of industry specifications.

www.a7helmetsystems.com

About D3O:

• D3O is a British based impact protection solutions company that markets a unique patented technology, used to produce a shock absorbing material.

• D3O was born out of the 2006 Winter Olympics, where they provided protective solutions to the US and Canadian ski teams.

• D3O impact protection solutions have been integrated into thousands of products worldwide and are used in 5 core markets including sports, electronics, PPE, motorcycle and footwear.

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  • 2 weeks later...

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Team Wendy EXFIL LTP Bump Helmet

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  Recon "Transcend" goggles: With GPS and a HUD

 

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Bell Rogue Helmet

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Sentry helmet

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Modifié par Conan le Barbare
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Alors tout d'abord je sais pas si on peut parler de toutes tes photos étant donné que l'on parle de protection balistique. Par exemple le masque recon c'est un masque de ski avec un écran dans le bord inférieur droit pour voir le nord, ta vitesse et ton altitude je crois. Le dernier masque ne relève également pas des protections pare-balles :)

 

Par contre pour la mandibule ops core il me semblait que c'était uniquement une protection de moto cross  ???

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oui mais l'équipement de ski c'est pour montré que la réponse ne viendra pas forcément du milieu militaire...

 

et non c'est belle et bien une protection balistique, ps de moto crosse. Par contre pour la dernière photos je pensais à un masque part éclats.

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Effectivement la mandibule est bien balistique. On peut lire moto sur le l'affiche de présentation et le catalogue ops core le précise également, cependant on peut aussi lire que ça protégè des blessures balistiques ;)

 

De plus le catalogue présente plusieurs schéma interagissant dont des photos de la déformation des protections face à ce qui semble être un éclats. 

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  • 5 months later...
  • 8 months later...

Savox Thor – The Future of Headgear

savox-THOR-4.jpg

Tactical Headgear for Operational Requirements (THOR) has been adopted by the Finnish Defense Forces as the helmet component of their Soldier Modernization Program: Warrior 2020. A multi-year contract was recently let by the Finnish Defense Forces Logistics Command, with initial deliveries being used for acceptance testing. Savox is the prime contractor of the consortium behind THOR, along with industry partners, Millog Oy (night vision) and Fy-Composites Oy (ballistic protection).

savox-THOR-1.jpg

The core of THOR is a boltless design ballistic helmet made from a Dyneema/Aramid blend providing protection against ballistic threats: fragments and bullets to STANAG 2920 1.1g FSP-v50: 450. 750m/s – back face deformation <25mm; NIJ0106.01 9 mm FMJ bullet 430m/s. The shell also meets EN 397 shock absorption requirements.

savox-THOR-3.jpg

Additionally, special night vision goggles and hearing protection have been designed specifically to integrate with this helmet. As you can see in the photos, the NVGs stow very close to the helmet and are light enough to not need a counterweight. The goggles offer a 60°-wide view angle (also available is 40° FOV) and can be used in mono or bino configurations. These us Millog’s Hi60 3rd Gen tubes offering human recognition up to 150-250m as well as an integrated IR illuminator.

The various technologies developed specifically for the helmet are marketed under FLEXfamily.

savox-THOR-2.jpg

For example, the FLEXfit ratchet system allows the rapid adjustment of fit for a wide variety of head types. Next comes FLEXadjust which covers the adjustable, multi-axis mounting systems for the NVGs and earpro. In addition to ANR headphones (23dB), the user can attach a boom or bone conductive skull microphone in addition to throat and internal respirator mic options. Like most systems currently fielded, power and volume adjustments are on the side via buttons. Additionally, the earphones can be placed in one of three positions without removing the helmet or losing communications.

FLEXnet is an integrated databus both internal and external to the helmet. This works hand-in-hand with the FLEXrail which allows the mounting of Picatinny compatible accessories to the powered rail system incorporating a USB integration interface. THOR features five of these FLEXrails which can bring data into the from cameras and sensors helmet as well as exfil it to other devices such as radios. These FLEXrails also incorporate FLEXpower which provides power to the devices as well as all accessories internally through the helmet.

http://soldiersystems.net/blog1/wp-content/uploads/2015/03/thor_salessheet_130215_web.pdf

Pour plus de liens :

http://soldiersystems.net/2015/03/09/thor-the-future-of-headgear/

Modifié par Serge
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Très à la mode les casques intégral.

Quelque chose me dit que c'est pas encore arrivé chez nous.

Après on a une contrainte technique qui n'est pas des moindres, la majorité de nos OPEX si situant dans des environnements chauds, le casque intégral ne doit pas forcément être très confortable.

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Quelqu'un peu m'explique l'intéret de faire d'enorme trou balistique au niveau des oreilles? c'est juste pour faire FS ou il y a une raison fondementale qui empeche de faire un casque avec les oreilles couverte qui soit a la fois balistique et audiophile?!!!

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On a peut-être constaté qu'il y avait pas autant de blessure au niveau des oreilles ,que le problème de protégé les oreilles pour un % de risque faible  ne valait pas le coup ,car on pouvait peut-être avoir gagné en effet de protection (une couche supplémentaire de la matière employé )  plus axé sur les parties du crâne plus souvent touchée ,sans mettre de poids supplémentaire .

 

On peu remplacer plus facilement les écouteurs de transmission ,alors que si un casque bug il faudrait impérativement le remplacer si les transmissions sont intégrées .

 

Le but s'est de gardé de la modularité .

 

Enfin j'imagine que sa doit-être ses raisons là qui pousse à se look .

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