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AIR-DEFENSE.NET

Armée de l'air israélienne


Tiger
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Je considère que 44000 roquèttes pointées sur le Sud (et dont un certain nombre capable d'atteindre la capitale économique) et un nombre certes moins conséquent de roquèttes pointés de l'autre coté est une capacité de nuisance extremement importante.

Ce que je regrette, c'est cette sous-estimation de la part de la presse et d'un grand nombre de personne. Durant l'été 2006, on peut dire (et en surestimant) que 5000 roquèttes ont été lancé, c'est-à-dire que le Hezbollah est capable d'en lancer 9X

Mais non Yoram ce n'est pas de la sous estimation. Si l'on mets en rapport le nombre de roquettes tirés avec le nombre de morts et les dégats occasionnés, effectivement la menace est limitée. Je crois que le ration est d'un mort israelien pour 40/50 roquettes tirées....

non, le risque est le tir de saturation sur les aerodromes militaires qui paralyserait durablement l'aviation israelienne, d'ou le choix des STOLV.

PGM

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Direct Action Penetrator. La dernière version gunship H60 basée sur le châssis du MH60L. tu prends l'armement d'un AH-64 et tu le colles sur un Blackhawk :lol: Un peu d'optropnique pour guider tout ça, de l'autoprotection et zou tu as un gunship à 12M$

Sinon tu as l'AH60/S70 qui est à peu près identique. base H60, on empile des armes sur pylônes, on colle un 20mm de l'optronique et roulez jeunesse.

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A la base le  coucou noir est une vraie bétaillère alors imagines avec le barda qui lui ont collé dessus et la masse que cela rajoute (un MH60L DAP ou un S70 ça n'embarque QUE son équipage, point. Toute la capacité de transport est convertie en armement ou presque.) Pour la plupart des engagements non brûlants, les AH60 peuvent largement faire l'affaire, ils ne sont certes pas blindés mais ils ont une bonne suite de détection avec leur FLIR et également de quoi se défendre et se protéger contre la plupart des vecteurs hostiles. bon s'il se prend un carton, faut le ramasser à la petite cuillère mais on ne peut pas tout avoir, ou sinon autant acheter un Apache.

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par des Javelin ?

Je ne sais pas.

Voici l'article.

IAF looks to replace A-4 Skyhawks

After being used for more than 40 years of faithful service, the Israel Air Force is on the hunt for a replacement for the A-4 Skyhawk. Known in Israel as the Ayit (Hawk), the Skyhawk first arrived in Israel in 1967 after the Six Day War and was the first fighter jet that the United States agreed to sell Israel. It served prominently in the Yom Kippur War in 1973 and in the First Lebanon War in 1982. In 1970, pilot Ezra Dotan became famous for shooting down two Syrian MIGs over Lebanon with a Skyhawk. Fifty-two Skyhawks were shot down by enemy air defense systems during the Yom Kippur War. After the 1982 Lebanon War, the IAF decided to phase out the jet from operational service and began using it as an advanced trainer for cadets in the IAF pilot's course after they complete their initial flight training on the Fougas. In addition to being a trainer aircraft, the Skyhawk has also served in several missions in recent years, providing electronic-warfare support for F-16s and F-15s. "The plane is old and we are discovering problems," a top IAF officer said Wednesday. "Because of its age we are finding ourselves investing a lot of attention and resources and therefore we have started the process of searching for a new plane to replace the Skyhawk." The IAF is looking at four different alternatives for the Skyhawk to train its pilots. The first possibility is to phase out older F-16s - from the A and B class - and use them as trainers. This possibility is not preferred since it is a difficult transition for cadets from the Fouga to the F-16. As a result, the IAF is looking at several new aircraft, including the two-seater T-45, manufactured by Boeing and which is used by the US Navy as an aircraft carrier-capable trainer. Another candidate is an Italian-made jet, as well as the T-50 made by South Korea in conjunction with Lockheed Martin. The single-engine jet can carry up to two pilots, and with a high-mounted canopy and tandem seating allows pilots superior visibility. In recent years, there have been several Skyhawks that have crashed during training flights. The last crash was in May 2007 when a Skyhawk crashed into the sea off the coast of Ashdod. The pilot ejected safely. In 2004, a Skyhawk crashed due to a similar engine malfunction in the Hebron area and in 1998 two jets crashed within two months, both due to technical problems. Most recently, in October, IAF commander Maj.-Gen. Ido Nehushtan decided to ground all A-4 Skyhawks due to flaws discovered in the maintenance of the aircraft. Danny Grossman, a veteran pilot who flew fighter jets, including Skyhawks, for 26 years in the Israeli and US air forces, said the A-4 stayed in service since it was "too good to go into the night." "It was not only a trainer but was a platform for every mission as a simple to use and easy to operate pilot-friendly airplane which suited Israel's needs for decades," Grossman said. "It could carry a lot of ordinance and proved its mettle not only in providing air support for ground forces but also in a host of other missions."

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le couple Amos/J-DamER , la parade ideale contre les  S 300 ?

IAF mulls purchase of new smart bomb

The Israel Air Force is considering purchasing a new and advanced smart bomb with an extended range that would allow fighter jets to hit targets in Damascus and Beirut without leaving Israeli airspace, The Jerusalem Post has learned.

The smart bomb Israel is looking into is called the JDAM-ER (Joint Direct Attack Munition-Extended Range) which is under development by Boeing and the Royal Australian Air Force.

The JDAM is a low-cost guidance kit produced by Boeing that converts existing unguided free-fall bombs into precision guided "smart" weapons. The JDAM kit consists of a tail section that contains a Global Positioning System/Inertial Navigation System and body improvements for additional stability and lift.

The ER version of the JDAM consists of an additional set of wings that are installed on the bomb and extend its range from just 15 nautical miles to 55.

"This would provide Israel with unprecedented stand-off capabilities," an industry source said this week. "Planes would not even have to leave Israeli airspace to be able to hit targets in Syria and Lebanon."

The ER version would also be helpful in a long-range strike against Iranian nuclear facilities since it would assist IAF jets in avoiding anti-aircraft defense missiles by allowing pilots to fire bombs from an extended standoff position.

Israel became the first foreign customer to purchase the standard JDAM system in 2000. The kits were then added on to Mk-84, 2,000-pound bombs, turning simple iron bombs into precision, satellite guided weapons.

The IAF has also recently received new shipments of JDAMs that are capable of using a laser for guidance as well as the standard GPS. It has also purchased a JDAM that is protected against electronic jamming. In addition, the IAF recently completed an upgrade of its F-15 fleet to enable all models of the aircraft to carry JDAM bombs. Until now, only the F-15I was capable of carrying the smart-bomb.

During the Second Lebanon War, the IAF exhausted its stockpile of JDAM bombs and received emergency shipments of thousands of kits from the United States. The aerial shipments caused an international uproar after one of the planes carrying the kits was routed through Glasgow's Prestwick Airport and reportedly did not fly according to safety and security procedures established by the British Civil Aviation Authority.

JDAM-equipped bombs receive data on the kit's target while still attached to the warplane's computer. After the jet releases it, a satellite takes over and guides it to its target. This relieves the aircraft and crew from the need to remain in enemy territory to "ride the bomb down" to its target. The system's greatest benefit is its accuracy regardless of weather conditions, day or night.

The JDAM-ER was successfully tested by the Australian air force.

Kevin Holt, JDAM-ER program manager for Boeing, said after the test that the JDAM-ER would enter initial production in 2010.

"By increasing range and accuracy, the delivery of the weapon will be more effective, allowing a single aircraft to engage multiple targets while the extended range increases the survivability of the aircrew and the aircraft launching the weapon," said Warren Snowdon, Australian minister for defense science and personnel.

http://www.jpost.com/servlet/Satelli...cle%2FShowFull

Image IPB

Image IPB

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Le temps que la pauvre bombe arrive elle sera criblée de 30mm HE. ils croient franchement que les systèmes aussi coûteux que les S300 seraient sans défense courte portée mixte canon/missile? Un simple Phalanx en ferait des scories alors un Tunguska ce ne serait que du bonheur pour lui, même pas la peine de mobiliser des TOR sauf si le risque de saturation était à craindre ce qui m'étonnerait.

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Je ne suis sûrement pas un expert, mais j'ai quand même lu que les systèmes Jdam  implanté sur ces bombes leur permettait après une phase planante d'arriver verticalement par rapport à  leur objectif.

Cela doit quand être pas évident de les intercepter avec une volée de 5 ou 6 pour un seul objectif d'autant plus qu'elles peuvent provenir de plusieurs avions différents.

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Je ne suis sûrement pas un expert, mais j'ai quand même lu que les systèmes Jdam  implanté sur ces bombes leur permettait après une phase planante d'arriver verticalement par rapport à  leur objectif.

Cela doit quand être pas évident de les intercepter avec une volée de 5 ou 6 pour un seul objectif d'autant plus qu'elles peuvent provenir de plusieurs avions différents.

Le porteur a de grande chance d'être abattu avant d'arriver sur une zone qui offre une bonne solution de tire.... il faut pas oublier qu'un S-300/400 est protégé par tout un maillage de SAM qui va de SA-16 en passant par le BUK-M1/2, TOR-M1/2, Tunguska .... qui ont des systèmes de guidages aussi divers que variés (radar,imagerie TV ou IR, filoguidé ou non....)

Détruire un S-300 isolé,c'est à la porté de presque toutes les armées de l'air moderne, mais une fois intégré dans un système anti-aérien, c'est une autre paire de manche.

Pour les commandes,adressez vous à Berkut.Il vous donnera les formulaire du Rosoboronexport à remplir =D

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  • 2 weeks later...

vu la livrée et le fait qu'il soit monoplace, c'est un Eagle (ie pas un F-15I dérivés des Strike Eagle), qui a la base n'est pas capable de faire de l'Air-Sol. Mais les Eagle israéliens ont étés modernisés, et, je crois, sont maintenant capable de faire de l'air-sol.

PS: à mon avis c'est pas un AMRAAM, mais plutot un Sparrow (AIM-7), les ailettes sont l'air trop grandes pour être celles d'un AMRAAM.

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ce F 15 qui se balade impunèment au ras des toits de Gaza m'intrigue . Apparement il est en configuration AA ( Python 3 et Amraam ) et porte un Pod trop petit pour etre un Litening . Quel est l'utilité pour lui de faire du rase-motte ?

Lever le lievre ?

Le petit pod a l'air un truc electronique ...

Le plus étonnant c'est la panoplie complete AA ...

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Un F15, même dans la version E ne vole pas aussi bas s'il doit remplir une mission conventionnelle. Je crois que c'est purement du show of force, comme ce qui c'est passé en Égypte avant 73, quand des mirage III (si je ne me trompe pas) ont survolé les Caire à basse altitude, pour péter les vitres et faire passer un message très clair.

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