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Marine Australienne: modernisations, acquisitions et exercices navals.


Philippe Top-Force
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Il y a 6 heures, mudrets a dit :

Un peu langue de putes tout de même

Ça pourrait nous renvoyer à ceci.  déjà discuté ici . 

https://www.bbc.com/news/business-37171856

Cela signifie t il  que les australiens en avaient eu vent très tôt … depuis 2010 , et qu’ils ont attendus le moment opportun pour balancer cette boule puante en plein basic design Shortfin ? 

 

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Il y a 20 heures, Titus K a dit :

(which does not have to be refuelled in its entire life and therefore considerably reduces running costs and increases operational availability)

Je n'aime vraiment pas cette phrase, que je vois quasiment partout dans les médias mais qui est une simplification excessive, presque fausse en fait au final.

J'imagine si les Collins avaient été à propulsion nucléaire HEU, augmenter leur temps de service aurait été impossible sans grand renfort d'énormes budgets dédiés uniquement à ce problème.

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Il y a 17 heures, Titus K a dit :

Ils n'ont besoin de personne pour designer des horreurs en tout cas  :laugh: 

 

Bah c'est à dire que dans ces dimensions là...

Ce genre de formes est un bon compromis, entre:

le cylindre de révolution (section circulaire), très sympa en hydro, mais mais mais hyper chiant à aménager !

et le cylindre de section rectangulaire (plus connu sous le nom de parallélépipède) (oui j'aime bien faire chier les gens sur les définitions mathématiques des objets c'est ma passion dans la vie https://fr.wikipedia.org/wiki/Cylindre )

Tu rajoutes des besoins de faces planes pour des senseurs latéraux etc. et tu retrouves bcp d'engins qui se ressemblent pas mal.

Et les enceintes qui résistent à la pression sont des cylindres de révolution ou des sphères, mais disposées à des endroits plus arrangeant.

Un poisson panné, ou une savonnette selon l'inspiration.

Côté Français par exemple :

 

jzlm44n4kcb91.jpg

ulyx7.jpg

et chez NG, après une première version aux formes assez "biologiques",

on dirait que le dernier jus en essais est revenu à qqschose de plus "géométrique"

MjAyMzA5NGIxZjU2NzE5ZDU3YmI1MzI1MDk1ZjI0

 

Et ailleurs

 

 

aux US :

 

280149532_368897345268084_54459689265764

 

En Corée du Sud

Public_appearance_of_Navys_ASWUUV_at_Sou

 

 

Modifié par Eau tarie
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Un seul Virginia demandé sur la FY25 US: bonne ou mauvaise nouvelle pour les australiens ?

https://news.usni.org/2024/04/18/navys-single-sub-buy-plan-raises-concerns-with-congress

Courtney said he was in touch with Australian officials about how the one submarine purchased in FY 2025 could affect the tripartite submarine agreement between the U.K., the U.S. and Australia. To meet the Australian demand for three to five Virginia-class attack boats and also build the Columbia-class ballistic missile submarine, Newport News and Electric Boat would have to build at a rate of 2.33 Virginias per year.

“They’re still very much committed to AUKUS and they’re watching this very closely. I can tell you that they have also been talking to the Navy and at this point this has not changed their decisions to make investments in the U.S. industrial base,” Courtney said to reporters.
“Which is an amazing decision on their part. But certainly, the media noise in Australia viewed [the one Virginia buy in 2025] as a potential obstacle for AUKUS.”

Subcommittee chairman Rep. Trent Kelly (R-Miss.) said cutting an attack submarine will not allow the U.S. to get to the build rate it needs to support the Australians.

“Sending a strong demand signal is essential for maintaining industrial capabilities and international confidence in our naval production,” Kelly said in his opening statement. “Reducing our order from two boats to one in this year’s budget does not inspire confidence, nor does it forecast stability to our industry partners and allies.”

Some lawmakers, like Senate Appropriations Committee defense subcommittee chairman Sen. Jon Tester (D-Mont.), echoed Navy Secretary Carlos Del Toro’s criticisms of industry over the last few months.

Secretary Del Toro, you had a 45-day review of Navy shipbuilding and documented a three year delay in the new frigate program, a two-year delay in the latest aircraft carrier, two to three year delay in Virginia-class attack submarines, a 12 to 16 month delay in the Columbia-class submarine This is despite unprecedented support by Congress,” Tester said Tuesday during his subcommittee’s hearing.

“Headlines and delays like this should constitute a full-blown emergency for the Navy and shipbuilding industry. I know there are no quick fixes, but I have yet to see what either party is prepared to do about it. And to be specific, who’s being held accountable?”

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