Aller au contenu
AIR-DEFENSE.NET

Marine Britannique


Adriez
 Share

Messages recommandés

EII est votre Dieu ?

Non, mais la France est un pays sans un Dieu a mon avis, l'etat francais essaye tous les chooses pour n'avoir pas un Dieu a mon avis.

Meilleur que Chirac ? Mais tu dis vraiment n'importe quoi et la reine d'angleterre, mamie, n'a aucun pouvoir, elle décore, elle claque du pognon, ça s'arrête là.

QEII est plus intelligent, plus honnete, plus sympa, plus important pour l'image britannique a l'etrangere que Chirac a mon avis, QEII etait un "asset" pour London pour les Olympics 2012, Chirac etait un risque pour Paris 2012. Sarkozy est une autre personne, plus meilleur (plus sympa, plus intelligent, plus positive) que Chirac a mon avis (mais QEII est encore meilleur.).  =D

D'accord Robert, tu as raison. L'Australie va devenir un TOM. Les australiens s'en foutent royalement de mamie. Pas tous certes. Concernant le Canada, c'est une question d'années avant que la monarchie ne décède. Sinon ils perdront le Canada francophone. Ils le perdront de toute façon, mais moins vite.

L'Australie ne va pas etre un territoire d'outre mer, elle est un pays independent qui a des liens tres forts avec le Royaume-Uni et le monarchy (et des autres pays comme Canada) est un part de ca. Il n'y a pas un majorite pour le republic en le Canada, et je pense que le Quebec va rester en le Canada et le monarchy va etre rester actuel en le Canada.

Tu sais les sondages en France on n'y croit pas trop, seul le vote fait foi.

Ou est la vote en la France pour un etat islamistique? Il n'y a pas une parce que les sondages et autres chooses disent clairement que les Francais ne voulent pas ca. La meme est vrai pour le Royaume-Uni et le republique (on ne veut pas ca.).

Tu manques d'honnéteté ou de mémoire ou les 2, mais je ne viens pas d'entrer dans le fil.

Anti-monarchie et fier de l'être, c'est un fait. Anti-britannique ? Ah bon, si tu le dis.

Tu as fait l'escalation. Tu as dit "Et Robert pourquoi vous ne la décapitez pas votre reine ?", c'est anti-britannique. Je ne dit pas "Mort au Sarkozy".

Ecoute si tu n'es pas au courant que sur le drapeau de l'Australie il y a l'Union jack c'est pas mon problème.

Il n'est pas l'Union Jack, mais l'Union Flag, l'Australie n'est pas un navire, quand tu ne comprends pas ca, c'est ton probleme.

Bon returne au sujet, je vois le poste du Fenrir, okay.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Anti-monarchie et fier de l'être, c'est un fait.

Mouais si on fait le bilan des 1 500  ans de monarchie et des 200 ans de république ( et encore il y a eu 2 empires et la restauration , je devrais donc dire 130 ans), je suis pas sur que le bilan final soit favorable à la république.

Compare le rang de la France dans le monde sous l'ancien régime avec ce qu'elle est devenue aujourd'hui.... y a pas photo.

Et je ne suis pas du tout monarchiste après tout republique et monarchie ce ne sont que des systemes politiques qui tôt ou tard disparaissent( Rome aussi a connu ça) par contre le pays lui il demeure,

mais faut pas éxagerer nos rois étaient la plupart du temps competents et trempaient rarement dans des magouilles....

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il me semble que les pays du commonwealth doivent intervenir si l'UK est attaquée ou alors que pour certains d'entre eux.

Non, ils ne doivent pas, mais il est probable que le Canada, l'Australie et le New Zealand vont aider nous, et nous venons aider ces pays en tous cas a mon avis, la derniere fois ou ces pays ont offrir l'aide au Royaume-Uni iirc etait le guerre du Falkland Islands en 1982.

Et pourtant pendant plus de 1500 ans la France a été la fille aînée de l'Eglise...

Oui, et mon post etait peut-etre un peu trop dur, mais a mon avis la France a perdu ce position un peu avec leur politique de religion.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rob ,il est plus intéressant que tu nous parles de la RN que de diatribes acerbes sur la France ,sa constitution républicaine et notre laïcité (séparation du pouvoir état/église)

CVF/ASTUTE/MERLIN/LIGHTENING II/MARS/DARING CLASS...ou de l'action des Royal Marines.

On s'en fout (we don't care ) du commonwealth et de QE2 ,de l'appréciation des écossais ,gallois ,canadiens ,australiens envers les anglais. Parles-nous du Gordon Brown et de votre MoD ,de votre livre blanc de la défense ,de votre géopolitque et géostratégie des mers et des océans.

Le reste c'est de la litterature.

Have a good night !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

que de diatribes acerbes sur la France

Je n'etais pas le personne qui a commence une discussion negatif, j'ai dit (avec un  =)) seulement que je suis (et beaucoup des autres) pour le monarchy et des traditions en le Royaume-Uni et des autres pays apres un personne a dit que le Canada etc................ sont des colonies (seulement parce qu'ils ont le HMAS/HMCS/HMNZS/HMBS), Orca a commence avec une attaque contre le systeme politique britannique et j'ai defendu ca (c'etait, apres Orca's attaque, que j'ai dit une choose sur la France en ce fils de discussion), tu doit dire a Orca et JoJo67 de rester leur agenda, pas moi.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Chinese Warships in Goodwill Visit to Portsmouth

31st Aug 2007

5,800-ton Luyang-class guided missile destroyer Guangzhou

20,500-ton replenishment ship Wei Shanhu

Two Chinese Navy ships will make a rare call at Portsmouth Naval Base on Thursday (September 6) for a four-day goodwill visit, bringing almost 500 naval personnel from the People’s Republic of China.

It is the first visit to Britain by Chinese warships for six years, and forms part of a visit to Europe by the ships which are among China’s up to date – the 5,800-ton Luyang-class guided missile destroyer Guangzhou and the 20,500-ton replenishment ship Wei Shanhu. They entered service in 2004.

The ships will be under the overall command of Rear Admiral Su Zhiqian, Deputy Commander of China’s South Sea Fleet of the People’s Liberation Army – Navy, who is flying his flag in the Guangzhou. Their call at Portsmouth follows a visit to St Petersburg, Russia, and precedes a visit to Cadiz in Spain and to France. They began their 12,000-mile voyage from their base at Sanya in Hainan Province on July 24.

As she approaches Portsmouth the Guangzhou will fire a 21-gun salute to which the Royal Navy saluting battery at Fort Blockhouse, Gosport, will reply.

When the destroyer berths at South Railway Jetty, she will be welcomed by the Chinese Ambassador to Britain, Mme Fu Ying; the Commodore Portsmouth Flotilla, Commodore Andrew Cameron; the Captain of the Base (representing the Naval Base Commander), Captain Iain Greenlees RN; and up to 400 members of the regional Chinese community in traditional, celebratory style with drums and dancing. Speeches of welcome will be delivered on the jetty.

During their visit, personnel from the ships will tour the Maritime Warfare Training Establishment at HMS Collingwood, Fareham.  Admiral Su with other senior Chinese officers will be given VIP tours of the historic warships HMS Victory and Warrior, and the Portsmouth-based aircraft carrier HMS Ark Royal, with which the visiting ships will conduct an on-passage exercise when they leave on Monday (September 10).

An inter-ship football match will be played at HMS Temeraire against an HMS Illustrious team on the Saturday, and a 30-strong band from the Chinese ships will give a 45-minute concert in the HMS Victory arena at 2.00 pm on both Saturday and Sunday.

The Guangzhou’s normal armament includes surface-to-surface missiles, surface-to-air missiles, anti-submarine mortars, a 100mm gun and two 30mm guns. The 508ft-long warship is under the command of Captain Zhao Xiaogang.

The 584ft-long Wei Shanhu is capable of replenishment at sea and can carry 10,500 tons of cargo including fuel, ammunition and water. She is commanded by Captain Chen Zailiang.

Link.

http://www.royal-navy.mod.uk/server/show/ConWebDoc.10100

Image IPB

Image IPB

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je n'etais pas le personne qui a commence une discussion negatif, j'ai dit (avec un  =)) seulement que je suis (et beaucoup des autres) pour le monarchy et des traditions en le Royaume-Uni et des autres pays apres un personne a dit que le Canada etc................ sont des colonies (parce qu'ils ont le HMCS), Orca a commence avec une attaque contre le systeme politique britannique et j'ai defendu ca (c'etait, apres Orca's attaque, que j'ai dit une choose sur la France en ce fils de discussion), tu doit dire a Orca et JoJo67 de rester leur agenda, pas moi.

Nous sommes tous responsables et sensés ,ce fil de discussion a pour objet d'échanger cordialement et courtoisement sur la Royal Navy ,The first class Navy.

Ne réponds pas systématiquement à des provocations ,cela ne fait pas avancer le débat ,cela devient stérile et on en finit par dire n'importe quoi. Comme ta critique sur Jacques Chirac qui lui était plus puissant ,il pouvait faire exploser une bombe nucléaire le jour des 50 ans d'Hirochima ,chose que ne peut pas faire ta gracieuse majesté.

Il vaut mieux que tu parles de futures acquisitions ,que tu leurs démontres que la RN a plus de bâtiments que certains pays avec un effectif moindre.

Néanmoins si on te dit par exemple que le programme SSN Astute avait un retard de calendrier ou de dépassement budgétaire ,il ne faut pas te vexer et répliquer à tout bout de champs.

Si on te dit que Gordon Brown doit restructurer ses chantiers navals ,il ne faut pas que tu le prennes mal quand c'est la vérité.

Je serais là pour apporter ma contribution sur la RN et sur les forces armées britanniques.

Gardons l'esprit de Saint-Malo ,de la volonté de nos 2 nations de continuer à coopérer sur divers programmes d'armement ,quoi qu'on pourrait en dire ,nos 2 marines sont aptes à être déployer ensemble ,seules ou avec US Navy dans les prochaines années ,car nous avons les mêmes ennemies.

Sur ceux ,bon forum.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ne réponds pas systématiquement à des provocations ,cela ne fait pas avancer le débat ,cela devient stérile et on en finit par dire n'importe quoi. Comme ta critique sur Jacques Chirac qui lui était plus puissant ,il pouvait faire exploser une bombe nucléaire le jour des 50 ans d'Hirochima ,chose que ne peut pas faire ta gracieuse majesté.

Je ne dit jamais que QEII est plus puissant que Chirac (nous avons Gordon Brown pour ca), j'ai dit que QEII est un meilleur representant de mon pays que Chirac etait de ton pays. C'est mon avis. Un avis qui j'ai dit apres Orca a dit des chooses qui ne sont pas amicales sur le Royaume-Uni.

Néanmoins si on te dit par exemple que le programme SSN Astute avait un retard de calendrier ou de dépassement budgétaire ,il ne faut pas te vexer et répliquer à tout bout de champs.

J'ai dit ca beaucoup de temps (mais on besoin dit aussi que le performance est meilleur maintenant), mais j'ai dit aussi que je pense que Astute est meilleur que Barracuda et les Francais n'aiment pas ca, mais c'est aussi la veritie.

Si on te dit que Gordon Brown doit restructurer ses chantiers navals ,il ne faut pas que tu le prennes mal quand c'est la vérité.

Ou j'ai dit une autre choose? J'ai dit que "incapable d'export" n'est pas vrai et j'ai poste les raisons pourquoi j'ai droit.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Que de passion !  ;)

Les digressions politiques sont un peu Hors Sujet et surtout il y a peu de chances de garder la tête froide dans ce genre de débats...

D'accord avec Robert pour dire que l'Astute semble plus prometteur que le Barracuda (qui, au passage, n'existe toujours pas).

Le Barracuda semble le résultat de très (trop ?) nombreux compromis (coût, taille, emport en armes, etc...).

Mais une fois encore, il faudra attendre qu'il soit construit et opérationnel pour pouvoir se livrer à des comparaisons (c'est pas demain la veille).

Nos ingénieurs auront peut-être réalisé des miracles avec l'enveloppe budgétaire qui a été décidée... Il est toujours possible d'espérer.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Nous sommes tous responsables et sensés ,ce fil de discussion a pour objet d'échanger cordialement et courtoisement sur la Royal Navy ,The first class Navy.

Ne réponds pas systématiquement à des provocations ,cela ne fait pas avancer le débat ,cela devient stérile et on en finit par dire n'importe quoi.

Pour avoir été victime d'attaques sur des forums anglophones  , il n'est pas toujours possible de rester sans réaction , a fortiori lorsque tu es le seul étranger pour défendre ton pays et ne maitrise pas la langue  . Au dela de la petite  provoc' ,  on l'exhorte  a décapiter sa reine  (chose qui a été faite en Angleterre en 1649 , Charles Ier )  et reconnaitre une supposé inferiorité de la monarchie  , alors qu'une république en Angleterre existait bien avant la nôtre entre 1649 et 1661 ..  la "Glorious revolution "de 1688 mettra en place une monarchie parlementaire et constitutionnelle (par opp à l'absolutisme )  , qui eu une influence  majeure  en Europe  durant les siècles suivants et notamment sur la France et les esprits des lumières  .  L'habeas corpus  , c'est bien vieux  , mais  c'est aussi chez eux , donc je crois pas qu'on soit les mieux placés pour leur donner des leçons d'organisation politique :)

Au contraire , la Reine d'Angleterre est une preuve de continuité historique  , de cohérence  dans l'évolution de l"histoire de ce  pays ,  c'est en quelque sorte  un héritage vivant  du passé qu'ils ont su  conserver (dont ils sont fiers )  et qui ne gêne en aucune manière  , le bon fonctionnement de leur modèle démocratique de mon point de vue  .  A la limite ,  la violence de l'histoire de France ( la décapitation du pauvre  Louis XVI , passionné de marine et ne voulant que le bien de son peuple , la terreur ,  repressions contre  cathares , protestants , bretons , vendéens  etc... )  et le fait que les ruptures soit si marquées entre les périodes me semble  davantage choquant  .  Personellement , si j'etais Anglais je me serais probablement  emporté également  ( le "quoting" phrase par phrase induit souvent une hostilité ou aggressivité  à celui dont les phrases sont commentées une par une  , parfois même alors que le "quoter" ne cherchait pas cet effet ) . Dsl pour le hs mais il est seul là ;)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour le plus grand "trade show" militaire, qui commence demain en Londres, BAE Systems a beaucoup des nouvelles, probablement pour le Royal Navy.

DARING SEATRIALS SUCCESS CONTINUES AS TYPE 45 COMBAT SYSTEMS INTEGRATION PICKS UP THE PACE

10 Sep 2007 | Ref. 287/2007

HMS Daring on sea trials

Image IPB

Glasgow, UK. - Following the outstanding success of the stage one sea trials for the first-of-class Type 45, Daring, the programme to build the world’s most advanced warship for the Royal Navy has continued to deliver against a tough schedule, with testing and re-testing of the ship’s most complex systems before she next goes to sea.

Combat systems trials at the Maritime Integration and Support Centre, BAE Systems' multi-million pound facility at Portsmouth designed to de-risk the complex programme, include a series of "co-operative" aircraft trials, enabling the testing and continued integration of all four of the key radar systems, the Multi-Function Radar (MFR), the Long Range Radar (LRR), the Radar Electronic Support Measures (RESM) and the Identification Friend or Foe (IFF).

According to BAE Systems' Type 45 head of combat team Sean Finlay: "The land-based testing has already ironed out a number of key issues and the radar systems are providing excellent levels of detection and good data transfer from the sensors to the command system.

"We are confident of continuing the excellent progress that will enable us to test the systems at sea during the second phase of trials in Spring 2008."

The next major event in the programme's six-ship schedule is the launch of the third ship, Diamond, on 27 November. The team has been pulling out the stops to ensure the vessel will be more than 60 percent complete by the time she enters the water for the first time – making her one of the most structurally complete ships at launch ever built.

Ship two, Dauntless, is now two-thirds complete and is expected to be fitted with her Multi Function Radar in the coming weeks.

Ships four, five and six are all progressing well and the bow section of ship four is expected to arrive in Glasgow before the end of the year with the first block on the berth planned for January 08.

Commenting on progress, BAE Systems Surface Fleet Solutions managing director Vic Emery said: "The sea trials aboard HMS Daring were outstanding. In her we have a ship that has already performed above specification whilst on sea trials, which will make her a great asset to the Royal Navy when she enters service in 2009.

"However, it is important to note that such successes are happening right across the programme as a result of a close working partnership with VT in Portsmouth, our customers, the MOD’s Defence Equipment & Support organisation and the Royal Navy, and the many supply chain partners.

"To be in the position of launching Diamond when she is 60 percent complete is remarkable and a real testament to the exceptional work that has been done on both on the Clyde and in Portsmouth."

Link.

http://www.baesystems.com/Newsroom/NewsReleases/autoGen_107810163613.html

TALISMAN SURGES THROUGH SEA TRIALS

10 Sep 2007 | Ref. 282/2007

Talisman surges through sea trials

Image IPB

Portsmouth, UK. - Development of Talisman M, the BAE Systems unmanned underwater vehicle (UUV), is surging ahead following its inaugural sea trials in August. This new Talisman variant, designed specifically for mine clearance operations, undertook its first sea trials at the Royal Navy’s Defence Diving School on Horsea Island, Portsmouth.

The Talisman trials were a key milestone in the UUV's development programme, enabling the project team to trial the integration of the various payloads, from the navigation and sonar equipment to the mine neutraliser – the BAE Systems Archerfish system.

"The trials took place just seven months after the Talisman M project started, demonstrating the rapid prototyping ethos in this fast-paced UUV programme," said programme manager Andy Tong.

The programme included several remote launches of the Archerfish – the system chosen by the U.S. Navy as its "common neutraliser".

Development trials continue, with the aim of conducting a series of customer demonstrations in the US before the end of the year.

Link.

http://www.baesystems.com/Newsroom/NewsReleases/autoGen_107810161511.html

MOTHERSHIP FOR UNMANNED VEHICLES LOOKS TO THE FUTURE

10 Sep 2007 | Ref. 286/2007

UXV Print

Image IPB

BAE Systems has developed a new concept warship, the UXV Combatant, designed to operate in a future battle space dominated by land, sea and air unmanned vehicles.

Using a proven naval hull form to launch, operate and recover large numbers of small unmanned vehicles for extended periods, the UXV plays the role of mother ship - a permanent base and control centre for the futuristic unmanned land, sea and air vehicles before, during and on completion of their missions. The 8000-tonne vessel, an evolution of the multi-role warship, is not expected to enter service until post 2020.

The design provides a cost-effective solution to the evolving challenges facing the modern navy. Features will include:

    * Flexible and efficient twin flight decks

    * Variable ski jump

    * Rotary aviation facilities

    * Below-deck hangar

    * Smart munitions

The weapons are a future development of the Type 45 combat suite. With the UXV support capability, performing multiple roles combined with an easily adaptable design, which moves the concept of stealth to the next level.

Propulsion options include full integrated electrical propulsion with twin propeller shafts/motors supplied by gas turbine and diesel alternators. Alternatively, cruising power can be supplied by two shafts/motors and diesel alternators with boost power from one gas turbine driving two water jets.

The concept brings together naval technologies developed through collaboration with partners such as Rolls Royce and across BAE Systems business units, as part of a programme of continuous improvement.

Link.

http://www.baesystems.com/Newsroom/NewsReleases/autoGen_107810163127.html

'CONCEPT SUB' SHOWS LATEST STEALTH TECHNOLOGIES

10 Sep 2007 | Ref. 275/2007

DSEi, London, UK - A 'concept submarine' on the BAE Systems stand at DSEi 2007 showcases the advanced technologies which will help submarines become more stealthy.

BAE Systems leads the UK in undersea stealth developments.  The latest technologies include improved modelling and assessment techniques to determine the effect of an external shock on the submarine, techniques to more accurately predict its acoustic signature, ways of controlling vibration resonance at sea and modular cast cladding to produce a seam-free continuous ‘stealth’ skin on the submarine.

Displays on the stand include a model of a new closed cycle diesel (CCD) design which aims to deliver an ultra-quiet and highly cost-effective alternative to conventional diesel power units or fuel cells.  A typical CCD solution for an SSK (conventionally powered submarine) can deliver between 180kW and 300kW output while allowing the submarine to operate underwater for up to 15 days without "snorting" – surfacing or coming close to the surface to expel fumes and take in air for the diesel.

The BAE Systems CCD solution integrates an advanced mounting system to significantly reduce the radiated noise signature, and also controls the individual engine speeds to "randomise" the frequencies generated into the surrounding ocean, making the submarine more difficult to identify and track.

The CCD system shares many of the technical characteristics of a conventional diesel engine which simplifies training requirements, and the hardware, fuel and air products employed by the system are available worldwide, which means the vessel can use the established supply base and infrastructure.

BAE Systems is also committed to working with the UK MOD, the wider submarine enterprise, universities and its key suppliers to make strategic investments in submarine technology for the future in line with the UK Government's Defence Industrial Strategy.

An example that draws many of these facets together is the establishment of the Active Control Technology Development Centre at Sheffield University.  Based on an existing long-term relationship, BAE Systems has, together with the university, committed long-term funding aimed at the development of innovative 'active control' technologies.  These are targeted at achieving the significant improvements in acoustic signature that are likely to be required over the next 25 years.  This collaboration between leading academics and the submarine system integrator, led by Professor Steve Daley, has already led to a range of patented technologies.

Link.

http://www.baesystems.com/Newsroom/NewsReleases/autoGen_10781015937.html

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Des images du concept pour le C3 par VT Group.

VT unveils new FSC concept

Monday, 10 September, 2007

VT unveils new FSC concept

Image IPB

VT Shipbuilding (Stand 654), part of VT Group, has unveiled a novel design tailored to meet the lower end of the UK Royal Navy’s (RN) projected Future Surface Combatant (FSC) programme, intended to recapitalise the service’s frigate and minor war vessel fleet out to 2035. It has also outlined a radical financing and support option based on experience of leasing ships to the Ministry of Defence (MoD).

Under current plans, the FSC programme is expected to comprise three tiers of ships — known as C1, C2 and C3 — to replace the RN’s Type 22 and Type 23 frigates, plus existing mine countermeasures (MCM) vessels and survey ships.

VT is unveiling its new C3 Ocean Capable Patrol Vessel (OCPV) design at the DSEi exhibition and is proposing to introduce the first of the new class into service as early as 2012. VT is initially targeting the C3 Ocean requirement, which envisages an initial eight OCPVs able to deploy worldwide to fulfil tasks including minehunting, survey work and patrol duties.

Leveraging the basic hullform of the Project Khareef ocean patrol vessel (OPV) under contract for the Royal Navy of Oman, the company has conceived a 100m C3 design with a displacement of just over 3,000 tonnes. Dieselpowered, with a maximum speed of about 25 knots, the VT design would offer accommodation for up to 76. The ships would be built in steel but with provision for composite materials in areas such as the masts. The ships would essentially be compartmentalised by having the assets of a patrol vessel forward, while aft the ship would be equipped for its MCM and/or survey role.

In its patrol role, armament would include guns of 76mm or 30mm calibre and provision for surface-to-air missiles. MCM resources would provide a task force with front-line minehunting capability rather than having to wait for slower dedicated minehunting assets to arrive.

The C3 design includes the option for a flight deck to accommodate a helicopter up to Merlin size and a weather-protected working deck to accommodate four 11m rigid inflatables or unmanned surface vessels. These could be deployed either by ship’s crane or via a stern ramp that would include an integral launch and recovery system.

But perhaps the most innovative feature of the offering is that VT is using the financing and support model successfully employed for the RN’s River Class OPVs. As such, VT would own the C3 vessels and charter them to the MoD. VT export sales director Sym Taylor told the DSEi Show Daily: “It makes more economic sense for the customer to contract for the lease of these ships over 10 years, as opposed to five years for the Rivers. However, the principle would remain the same, with the customer saving capital expenditure by paying for use on the basis of VT guaranteeing and delivering the required capability.”

Image IPB

Link.

http://free4.janes.com/events/exhibitions/dsei2007/sections/daily/day1/vt-unveils-new-fsc-concep.shtml

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Des details en francais pour le UXV et le C3 dessin par VT Group.

C3 dessin par VT Group.

  • En service de 2012
  • 3000 tonnes et 100 metres longue
  • Vitesse maximale de 25 noeuds
  • Armament compris un 76mm ou un 30mm, capable d'avoir des missiles sol-air, un "flight deck" pour avoir un Merlin et il est aussi capable d'avoir des modules pour le "MCM/survey" travail

UXV par BAE Systems.

  • En service apres 2020
  • Un navire pour beaucoup de UAVs, UUVs et UGVs
  • Le navire va etre 8000 tonnes et d'avoir des grands hangars
  • Le cannon est peut-etre un AGS
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le nouveau "remote controlled maritime vehicle" par QinetiQ.

  • Vitesse est 50 noeuds
  • Il peut conduire pour 6 hours
  • 3.5 x 1.25 x 1.1 metres
  • "Datalink", "cameras", "night vision camera" et "smoke launcher"

Image IPB

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.

 Share

  • Statistiques des membres

    5 965
    Total des membres
    1 749
    Maximum en ligne
    Aure-Asia
    Membre le plus récent
    Aure-Asia
    Inscription
  • Statistiques des forums

    21,5k
    Total des sujets
    1,7m
    Total des messages
  • Statistiques des blogs

    4
    Total des blogs
    3
    Total des billets
×
×
  • Créer...