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Ici on cause MBT ....


Akhilleus
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le rondin sert aussi au rechenillage du char.

Pour revenir sur la croix blanche qui est en fait un "black out " pour le roulage de nuit de très nombreux pays qui ont des véhicules de construction germanique ou non l'ont adopté. Je pense au ULAN hispano autrichien, l'ariete italien,et même l'armée grecque en est équipé.

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Vous préférez parler de tanks de la guerre froide qui ont besoin de "troncs d'arbres" pour "tirer droit" plutot que de discuter du tank le plus moderne au monde car c'est le dernier à etre sorti des usines point de vue conception  :rolleyes:  :lol:

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Il n'a rien montré d'exceptionnel sinon son prix aberrant le petit char nippon. Et ce n'est pas le dernier puisqu'il devrait avoir un petit frère de 40t moins cher et plus en adéquation avec le relief de l'archipel.

70 Km/H en marche arriere c'est pas une premiere?  :oops:

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Le variateur de vitesse mécanique n'a rien de nouveau loin s'en faut et le gain apporté au char est anecdotique.

Par contre mea culpa, j'ai confondu le Type 10 et le Type 90, c'est celui là qui fait 44t.

Pour la hauteur, c'est vrai que 2.3m c'est assez bas pour un char typé occidental, je pense qu'on doit être dans la même philosophie de conception que le M1 avec un pilote bien allongé qui ne sentira plus ses jambes au bout de deux heures.

6.5 à 7.2M$ pour un char léger... Les japs ne font jamais dans le discount.

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http://www.dodbuzz.com/2010/07/20/tanks-work-in-coin/

Les MBT et le COIN ...

Two top-notch RAND researchers, David Johnson and John Gordon, who are drilling deep into the subject of heavy armor performance in irregular and hybrid warfare, released a teaser of some initial findings from surveys of U.S., British, Canadian, Israeli and Danish land forces’ experiences over the past decade.

The bottom line: from Iraq’s city streets to to Gaza’s narrow alleyways to the mountains of Afghanistan, ground troops love the intimidating presence of the 60 to 70 ton main battle tanks, their precise firepower and their unmatched utility as mobile pillboxes. Tanks provide unmatched survivability on battlefields seeded with IEDs; while a number of tanks have been lost to very large IEDs, they are more survivable, against a larger range of threats, than any other vehicle on the battlefield.

When it comes to comparing wheels versus tracks in off road mobility, there’s no contest, tracks win hands down; due to their high ground pressure, wheeled vehicles are easily mired in soft ground.

When it comes to fighting hybrid enemies, loosely defined as irregular opponents armed with high-end weaponry, tanks are an essential ingredient. “Light and medium force complement heavy forces in hybrid warfare, particularly in urban and other complex terrain, but they do not provide the survivability, lethality, or mobility inherent in heavy forces,” the RAND team writes.

The big downside of heavy armor is the greater logistical burden; while extremely robust in a toe-to-toe fight, tanks and heavy armored personnel carriers can often be mechanically fragile creatures.

Some selected input from the team’s interviews:

U.S. Marine Corps

While the Marines pressed their aged AAV-7 armored amphibian into use as a personnel carrier in Iraq, it was a far from an ideal vehicle: in one particularly ugly incident an enormous IED flung AAV-7 into the air and killed all 20 men aboard. The Marine’s Abrams tanks, on the other hand, were highly valued, particularly when facing car bombs: “These would result in a huge explosion that swept all external gear off the tank but inflicted minimal structural damage o the vehicle.” The Marines are adding an additional company to their tank battalions.

British Army

The Brits used Challengers and Warrior IFVs in southern Iraq. While no Challengers were lost during operations there, some were damaged; so much armor was added to the tanks that they eventually weighed nearly 75 tons. The Brits deployed the Warrior to Afghanistan last summer, though the researchers didn’t have much information on the vehicle’s performance on that front.

Canadian Army

The Canadians initially sent their Light Assault Vehicle (LAV) to support their infantry fighting in Afghanistan, but quickly found the vehicles were not heavily enough armed or armored against Taliban weapons. Ground commanders requested Leopard tanks, a number of which were flown to Afghanistan in early 2008. Canadian Army sources told the RAND team that the Leopards were a “major success,” noting that the tanks intimidated insurgents.

Danish Army

The Danes also sent Leopard tanks to Afghanistan to operate with its battle group fighting in the south; they also report that the tanks perform very well in that fight. The Danes said the tank’s 120mm cannon is such an accurate weapon that it helps minimize the risk of collateral damage. They also said the tanks can respond very quickly to troops in contact and the Taliban respected the tank’s firepower.

Israeli Army

The 2006 Lebanon War, the hybrid war archetype, was a learning experience for the IDF. Before the war, armored unit training was neglected because most active duty units spent most of their time battling the intifada. After the war, the IDF went “back to basics” and trained extensively on combined arms, high-intensity tactics and operations. In the wake of the 2006 wake-up, the IDF bought more and heavier tanks, adding the Merkava IV and the Namer heavy APC, based on the Merkava chassis.

Il y a un teaser un peu plus long ici http://www.rand.org/pubs/occasional_papers/2010/RAND_OP287.pdf

On y apprend que la British Army compte mettre en sommeil pour trois ans ses unité de Challenger.

Que le 25mm des LAV est a la peine contre les batiment en torchis a mur épais ...

Que les MBT servent avantageusement de dépanneur pour tout les autres véhicules ...

Que les tank sont tres limité des que le relief s'escarpe.

Que la précision du 120mm peut être utile pour limiter les risque de dommage collatéraux, et qu'il intimide les insurgés.

Que l'engagement de moyen mobile, fortement blindé et assez armé reste indispensable, si on veut faire pencher la balance rapidement dans son sens :)

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la MCO du Leclerc est une "vieille" info. Pour rappel:

JE m'auto-cite  =D

L'état-major de l'armée de terre annonce le coût de MCO du Leclerc

4.000 euros/heure, rien qu'en maintenance.

Les 20.000 heures d'utilisation sont facturées 80 MEUR.

Sans compter le coût du carburant, l'amortissement, et les soldes de l'équipage.

Source le Mammouth

http://lemamouth.blogspot.com/2009/12/lheure-de-leclerc-coute-4000-eur-rien.html

A 1,5 heure d'usage par semaine sur 54 semaines, le parc se limiterait à 247 machines. Un peu plus si on intègre des semaines sans utilisation (ce qui est moins probable en cas de pool de véhicule pour plusieurs unités)

Y avait aussi un message qui comparait la MCO du Leclerc et des SNA avec une différence proportionnelle largement en défaveur du Leclerc.

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J'aimerais comparer avec un engin comme le T90 ou le MBT2000. Ces engins sont parfois raillés car moins sophistiqués mais ils sont viables.

D'où l'importance de l'intégration des coûts de MCO dès la rédaction de la Fiche d'Expression de Besoin (FEB) au regard de la capacité économique du pays.

Cette approche explique pourquoi nombreux sont ceux qui regardent avec défiance l'intensité technologique toujours croissante des blindés.

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au lieu de resté sur leur DADA et de regardé les autres avec un oeil hautaîn en se disant qu'on aura le meilleur char (quand on n'est pas en retard d'une guerre ,on est trop en avance  :P ).

ils auraient mieux faît de prendre du Léopard (m'a l'air trés bien se char ,surtout que beaucoup de monde en Europe s'en est équipé ,ainsi qu'en Amérique latine , Canada ,Asie etc ...).

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