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Ecuador cuts helicopter contract with Indian state company

8:15 AM Thursday Oct 15, 2015

QUITO, Ecuador (AP) " Ecuador says it's unilaterally ending a contract with India's Hindustan Aeronautics Limited, which sold seven military helicopters to the South American nation.

At least four of the Dhruv helicopters delivered between 2009 and 2012 have crashed. One was assigned to transport President Rafael Correa, though he wasn't in the aircraft at the time.

Defense Minister Fernando Cordero announced the action during a news conference Wednesday. He said two of the crashes were caused by mechanical failures. The three remaining Dhruv have been grounded.

Ecuador earlier complained that the Indian company had failed to ship some parts for the helicopters, which were bought for a total of $45.2 million.

HAL's website says the multirole Dhruv can carry as many as 12 passengers and two crewmembers. Nepal and Mauritius also operate Dhruv.

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Henri K.

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Échec de l'essai après 128 km de distance parcourue

Test fire: India's indigenous cruise missile Nirbhay fails midway

By IANS | 16 Oct, 2015, 02.22PM IST

BHUBANESWAR: India's indigenous surface-to-surface cruise missile Nirbhay nose-dived midway after it test fired in Odisha on Friday. 

According to Defence Research and Development Organisation ( DRDO) sources, the missile was launched from the Chandipur Integrated Test Range ( ITR) in Balasore district at 11.38 a.m. 

Although the take off was successful amid repeated disruptions of countdown, the missile missed the target after 11 minutes after it was test fired, said the sources. 

The missile had a range of 750-1,000 km. But it nose-dived after covering 128 km in the Bay of Bengal. 

The missile's first test on March 12, 2013 had also failed as it too fell after 20 minutes of flight. The second test on October 17, 2014 was also not up to the mark as it could not maintain a low height. 

The cruise missile is expected to supplement the Indo-Russian joint venture supersonic cruise missile BrahMos, which can carry warheads up to 290 km. 

The two-stage missile has a length of six metres, a diameter of 0.52 m, a wing span 2.7 m and a launch weight of about 1,500 kg.

L'échec n'est pas important, tant qu'on essaie encore et encore, on réussira toujours. L'importance est de finir le parcours, au moins une fois.

Henri K.

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Un focus sur ce tir d'essai du missile de croisière indien Nirbhay :

Selon la notification HYDROPAC 3372/15 et l'article de presse indien, on sait que le lancement a eu lieu depuis l'installation ITR à Odisha, à l'Est de l'Inde, vers 11h38 heure locale. 

Il ne devrait pas être un tir de portée maximale mais très probablement pour valider le système de guidage, car la zone d'interdiction de navigation en forme de L fait 130 km x 250 km, soit un total de 380 km, très inférieure à la portée annoncée de Nirbhay.

Si l'on croit à la presse indienne, le missile a parcouru 128 km avant de s'écraser. J'ai donc tracé un cercle de rayon de 128 jm depuis le quartier Balasore d'Odisha. On constate que le crash a probablement eu lieu quand le missile a voulu changer sa trajectoire de 90°. Est-ce un problème de GNC, ou une défaillance mécanique soit structurelle ou du moteur ? On attendra le rapport officiel.

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En tout cas, d'après le Ministère indien de la défense, les premières phrases du vol sont nominales :

All initial critical operations such as Booster ignition, Booster separation, Wing deployment and engine start were successfully executed and Nirbhay reached the desired Cruise Altitude. 

During 700 seconds of flight all the subsystems of Nirbhay cruise Missile functioned satisfactorily and met all the desired functions. 

The mission was aborted after 700 seconds of flight.

J'ai regardé la météo de ce matin à Odisha, la température était d'environ 30°C, une vitesse de vente d'environ 6 km/h. Les conditions sont donc favorables.

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Si le missile a parcouru 128 km en 700 seconds, alors sa vitesse moyenne devrait avoisiner les 183 m/s, soit environ Mach 0,53 (moyenne entre 340 et 349 m/s pour la vitesse de son à 30°C et 20 m d'altitude). J'en déduis que le missile n'a probablement pas atteint sa vitesse de croisière, qui est de Mach 0,8 annoncé. Si le MoD indien dit que "engin start successfully" alors que la vitesse de croisière n'est pas atteinte, je pencherais plus dans ce cas là sur une défaillance de moteur.

A vérifier bien entendu.

Henri K.

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Un peu plus d'information sur le 3ème essai du missile de croisière Nirbhay :

EXCLUSIVE: Nirbhay Cruise Missile Deviates From Trajectory, Terminated Mid Air

By Hemant Kumar Rout | ENS Published: 16th October 2015 01:59 PM Last Updated: 16th October 2015 02:23 PM

BALASORE: A developmental test of India’s first home grown cruise missile Nirbhay failed once again with the weapon system deviating from the pre-designated trajectory forcing the mission team to terminate it mid-way on Friday. 

Indigenously developed by Defence Research and Development Organisation (DRDO), this nuclear capable missile was test-fired from the Integrated Test Range (ITR) off the Odisha coast at about 11.40 am on Friday. The missile blasted off from a mobile launcher specifically designed for Nirbhay by the Vehicles Research and Development Establishment (VRDE). 

But as apprehended by ‘The New Indian Express’ in its previous story, the weapon system developed technical snags during flight and veered off the intended trajectory

A reliable source said the missile could cover only 129 km in 11 minutes before deviating from the pre-coordinated flight path. “The missile has to be terminated mid-path to prevent damages to human habitation. The missile was to fly nearly one hour and cover full strike range. Forget about attaining low height as set for the mission, the missile could not even travel the desired distance,” the source claimed.

In an earlier report ‘The Express’ had mentioned how the fuel tank which had not cleared the Environmental Stress Screening (ESS) tests was used in Nirbhay-3 making it vulnerable during flight. It had also raised doubts on the Independent Verification and Validation of Nirbhay flight control software (NFCS)

In its first attempt on March 12, 2013, the missile had also behaved in a similar way and swerved, prompting the defence authorities to destroy it mid air. Even as the DRDO had then claimed that the missile covered nearly 200 km in 20 minutes before its deviation from the intended flight path, its wreckages had fallen in Gadaharishpur in Jagatsinghpur district which is nearly 100 km from the launching complex aerially. 

Second test of the missile on October 17 last year was however claimed as successful by the DRDO though it could not maintain low height. Nirbhay continued its flight that lasted nearly 73 minutes and covered the desired distance. This time too the DRDO was expecting the missile to perform as coordinated. A few newly developed sub-systems were to be proved during this test. 

Sources said some technical glitches had developed prior to the missile launch which reportedly delayed the test for nearly two hours. The missile was made vertical in the morning and the preliminary countdown set for 9.30 am after a special puja and some ceremonial offerings at launching complex.  “Sukhoi fighter aircraft also had taken off from Kalaikunda air base to track the missile.

But the countdown was stopped at 3 minute due to some faults probably in the launcher. After sometime, the 20-minute countdown was again set and later it was increased to 50-minute,” the source said.  The two-stage missile has a length of six meters, diameter of 0.52 m, wing span 2.7 m and a launch weight of about 1,500 kgs. While the Bengaluru-based Aeronautical Development Establishment (ADE) has designed the missile, its solid rocket motor booster has been developed by Advanced Systems Laboratory (ASL). 

Nirbhay has been designed to have good loitering and maneuvering capability, best control and guidance, high degree of accuracy in terms of impact and stealth features. The cruise missile having a strike range of around 1,000 km is expected to supplement the Indo-Russian joint venture supersonic cruise missile BrahMos, which can carry warheads up to 290 km. 

While the authorities of ITR were tightlipped, Director General of DRDO Selvin Christopher and Director General (Aeronautics) K Tamilmani did not respond calls from ‘The Express’.  

Voir ce que j'ai souligné en bleu. En rouge c'est clairement une excuse bidon, à moindre qu'il y a des hommes qui habitent sur mer...

Henri K.

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soyez pas pressés, c'est pas pour tout de suite, il a pas osé dire années.

 

Dassault Not Attaching Time Limit to Indian Rafale Deal

http://www.aviationindia.net/2015/10/dassault-not-attaching-time-limit-to.html

 

Dassault Aviation chief Eric Trappier said on Friday that the signing of the Indian order could happen “in the weeks or months ahead.” He was speaking at a Dassault Aviation facility for Falcon jets in Gironde, France, French media reported.

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presse indienne & chinatime

Manohar Parrikar to travel to Russia next month 

http://economictimes.indiatimes.com/news/defence/manohar-parrikar-to-travel-to-russia-next-month/articleshow/49473054.cms

 

Russia and India to work on 5th-gen upgrade to Su-35 fighter

http://www.wantchinatimes.com/news/content?id=20150310000075&cid=1101

 

IDN TAKE: UTTAM AESA RADAR PROGRESSING WELL

http://www.indiandefensenews.in/2015/10/idn-take-uttam-aesa-radar-progressing.html

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plus ca va, plus ils en réduisent le nombre et plus les russes demandent des sous pour leur participation au projet T50.

Je suppose que pour amortir les coûts, ils vont se reposer sur le su35 pour développer le technologies

du T50 tout en assurant la transition, le T50 n'étant pas opérationnel avant une quinzaine d'années

au mieux.

 

Il semble que le Pakistan voudrait acheter des SU35, si cela se confirme, ca promet d'être intéressant.

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Invité Dorfmeister

Je ne veux pas jouer les pisse-vinaigre, mais l'article sur le Su-35s en Inde a déjà été "rebuté" comme étant un rêve mouillé de journaliste... 

Les Indiens restent dans la course (ce qui est logique vu le pognon déjà investi) avec le T-50 (FGFA/PMI): le planning de production des premiers protos étant déjà établi. Par contre les Indiens râlent par rapport à l'intégration des technos locales dans l'appareil (ce qui n'est pas étonnant). :biggrin:

Modifié par Dorfmeister
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ce Mindef qd meme, il est vraiment vendu aux russes quand on y pense... fou!

Ok pr le 2nd batch de rafale, mais comme le dit Trappier, c est pas defini et apparamment sur un autre tweet, c est pas pr fin 2015///

Qu'est-ce qu'il met dans "défini" ?

Il dit 36 en premier lot, un second sûr mais pas défini. Ce qui est défini pour le premier lot dans sa phrase, c'est le nombre (36). Donc ce qui n'est pas défini pour le second lot est le nombre d'appareil. On peut le voir comme ça. En tout cas quand il dit que le second lot n'est pas défini, je n'imagine pas de remise en cause d'un second lot (ce qui serait contradictoire avec sa phrase).

J'ai toujours pensé que si les négociations sont longues c'est parce qu'elles ne portent pas que sur 36 appareils (et aussi parce que ... l'Inde quoi).

Modifié par web123
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C'est totalement HS, mais sur ce fil de discussion en particulier, je suis admiratif de votre capacité et votre persévérance à suivre les atermoiements et autres revirements indiens, parce qu'il y en a 12 par jour et qu'entre le bon grain et l'ivraie, il n'y a quasiment que de l'ivraie.

Je ne sais pas non plus comment Dassault s'organise avec ses négociateurs : ceux qui doivent subir ça au quotidien et rester concentrés, efficaces et motivés pendant 1, 3 ou 5 ans sans finalement aucune garantie d'aboutir (genre Alphajet, 12 ans plus tard) soit ont la Flamme, soit sont déjà revenus de tout.

En à peine 1 an, j'ai fini par me lasser des subtilités, dirons-nous, de la politique indienne, et des ... hum... approximations de leur stratégie industrielle et des acteurs la menant... et pourtant j'aime assez les situations alambiquées.

 

Fin du HS

Modifié par TarpTent
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