georgio

Le F-35

Recommended Posts

Il y a 13 heures, zx a dit :

Pas de bol !  Donald reste au pays pour veiller au grain de la tempête à venir.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 11 minutes, Bon Plan a dit :

Pas de bol !  Donald reste au pays pour veiller au grain de la tempête à venir.

Et d'après l'article les polonais semblent hésiter parce qu'ils ne pourront pas tout financer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 1 heure, herciv a dit :

Et d'après l'article les polonais semblent hésiter parce qu'ils ne pourront pas tout financer.

Des chars franco allemands, des hélicos US, des sous marins (?) des avions de combat forcément US (Grrrr......).

Mais avec un confortable budget des armées à plus de 2% quand même.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En europe, ils ne mélangent pas les torchons et les serviettes, ils ne font que des exercices entre acheteurs F35 ou de potentiel acheteurs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a une heure, zx a dit :

 

Les F-22 et F-35 n'atteindront pas les objectifs de préparation de Mattis

https://www.defensenews.com/smr/defense-news-conference/2019/09/04/f-22-f-35-wont-hit-mattis-readiness-targets/

“So, facts matter,” Kelly concluded. “The facts are, we won’t make it, but the data behind the facts is we’re actually having pretty good success.”

 

Ils sont amusants.

Share this post


Link to post
Share on other sites

que cela soit un échec ou nullissime voir pour un succès, les US positivent toujours même sur les évidences .

Edited by zx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 5 heures, Rufus Shinra a dit :

So, facts matter,” Kelly concluded. “The facts are, we won’t make it, but the data behind the facts is we’re actually having pretty good success.”

Rhoo faudra que je la sorte à l'indu pour qui je bosse!

Je suis sûr que j'aurais même droit à une augmentation !:rolleyes:

A usual plus c'est gros plus ça passe !

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

En gros l'objectif, très ambitieux, était trop élevé mais ils ont quand même fait des progrès substantiels.

Je ne trouve pas ça outrancier dans l'absolu, mais on a vraiment l'impression qu'ils naviguent encore à vue. À se satisfaire des améliorations ici et là, mais sans être aptes à gérer les délais et les coûts.

Share this post


Link to post
Share on other sites
il y a 8 minutes, Patrick a dit :

Je ne trouve pas ça outrancier dans l'absolu, mais on a vraiment l'impression qu'ils naviguent encore à vue. À se satisfaire des améliorations ici et là, mais sans être aptes à gérer les délais et les coûts.

Cela me fait plutôt penser au collégien qui rentre chez lui avec un 3 en maths (après avoir collectionné les 2 toute l'année) et qui dit tranquillement à ses parents :

" nan c'est pas trop mal. Oui la note est un peu moyenne mais vu la quantité de travail investie c'est très positif! Ca mérite bien une nouvelle playstation"

Moi je suis daron je trouve ça outrancier ^^

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 5 heures, elannion a dit :

Cela me fait plutôt penser au collégien qui rentre chez lui avec un 3 en maths (après avoir collectionné les 2 toute l'année) et qui dit tranquillement à ses parents :

" nan c'est pas trop mal. Oui la note est un peu moyenne mais vu la quantité de travail investie c'est très positif! Ca mérite bien une nouvelle playstation"

Moi je suis daron je trouve ça outrancier ^^

 

Tu voulais une playstation mais tu ne méritais rien, alors tu devrais être content avec ces osselets. :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

C’est beau la com’, faible disponibilité, cellule prématurément rincée, pneumatiques à changer au bout de 5 à 7 cycles, risques de piratage , toujours pas foc après des milliards de dollars engloutis et des années de retard , bref on n’est pas loin de la science fiction

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 15 heures, jojo (lo savoyârd) a dit :

Interlude

De la com LM pour faire patienter ...

:biggrin::biggrin:

From the factory lines... [image d'usine d'assemblage]
... to the front lines [image de bombardement d'aéroport spécifique avec abris pare-soleil] :biggrin:

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 1 heure, Boule75 a dit :

From the factory lines... [image d'usine d'assemblage]
... to the front lines [image de bombardement d'aéroport spécifique avec abris pare-soleil] :biggrin:

 

Je proposerais plutôt une compilation des scènes de films où il se fait abattre. Genre Die Hard 4, Avengers, ce genre de trucs.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la belle com' avec de belles images. "Oué on é lé plu faur ouééé".

Pendant ce temps les problèmes continuent de ne pas être réglés.

Mais c'est bien, on va entrer dans le vif du sujet au cours des années à venir, quand de petites forces aériennes sans le sou en Europe vont devoir rendre des comptes à leur éxécutif devant lui-même rendre des comptes à sa population sur les coûts réels de leur parc...

Forcément ça sera moins facile à camoufler qu'aux USA.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 11 heures, Patrick a dit :

Forcément ça sera moins facile à camoufler qu'aux USA

Boarf... Tant que Vladimir n'envahit pas la Pologne, ça ne se verra pas que les armées européennes F35isées sont à la ramasse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Documents Reveal F-35 Chaff System Details

https://aviationweek.com/defense/documents-reveal-f-35-chaff-system-details

si pb d'accès

Newly released U.S. Air Force documents reveal the identity and fielding schedule for a critical component of the electronic warfare system for the Lockheed Martin F-35.

The environmental impact statement released as part of the Air National Guard “beddown” process that establishes several new F-35A bases also identifies the unique radar chaff system tailored for the F-35.

“The ARM-210 chaff proposed for use by the F-35A is currently unavailable and undergoing testing,” the documents say. “It is expected to be available for use in 2020.”

That timeline loosely aligns with a previous disclosure by the F-35 Joint Program Office that the aircraft will receive an “advanced chaff” upgrade during the Block 4 follow-on modernization program.

 Radar chaff is a standard defensive aid on so-called fourth-generation fighters. The environmental impact statement includes a detailed description of how the technology works.

 “A bundle of chaff consists of approximately 5 to 5.6 million fibers that are cut to reflect radar signals, and when dispensed from aircraft, form an electronic ‘cloud’ that breaks the radar signal and temporarily hides the maneuvering aircraft from radar detection,” the document says.

The ARM-210 designation breaks from the traditional nomenclature for chaff. Besides the B-52 and some C-130 variants, the rest of the U.S. military aircraft fleet equipped with chaff carry cartridges with the designations RR-170, RR-180 and RR-188. For ARM-210, the “A” appears to stand for “air-launched,” and the “R” likely denotes “chaff.” But the meaning of the third letter “M” isn’t clear. It usually stands for “missile,” but it isn’t clear how that term may be applied to a chaff cartridge.

 The F-35’s ASQ-239 electronic warfare suite also includes the ALE-70 towed decoy. When an F-35 pilot anticipates being targeted by radar-guided missiles, the ALE-70 can be deployed on a tether behind the aircraft. The decoy emits a radio frequency signal stronger than the F-35 to fool the radar seeker on the incoming missile.

 As a back up to the decoy or for use when the ALE-70 isn’t deployed, the F-35 pilot also can dispense chaff to fool radar--guided missiles.

 The F-35 also carries MJU-61 magnesium flares to counter incoming missiles guided by an infrared seeker.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il y a 2 heures, zx a dit :

Documents Reveal F-35 Chaff System Details

https://aviationweek.com/defense/documents-reveal-f-35-chaff-system-details

si pb d'accès

 

  Masquer le contenu

 

Newly released U.S. Air Force documents reveal the identity and fielding schedule for a critical component of the electronic warfare system for the Lockheed Martin F-35.

The environmental impact statement released as part of the Air National Guard “beddown” process that establishes several new F-35A bases also identifies the unique radar chaff system tailored for the F-35.

“The ARM-210 chaff proposed for use by the F-35A is currently unavailable and undergoing testing,” the documents say. “It is expected to be available for use in 2020.”

That timeline loosely aligns with a previous disclosure by the F-35 Joint Program Office that the aircraft will receive an “advanced chaff” upgrade during the Block 4 follow-on modernization program.

 Radar chaff is a standard defensive aid on so-called fourth-generation fighters. The environmental impact statement includes a detailed description of how the technology works.

 “A bundle of chaff consists of approximately 5 to 5.6 million fibers that are cut to reflect radar signals, and when dispensed from aircraft, form an electronic ‘cloud’ that breaks the radar signal and temporarily hides the maneuvering aircraft from radar detection,” the document says.

The ARM-210 designation breaks from the traditional nomenclature for chaff. Besides the B-52 and some C-130 variants, the rest of the U.S. military aircraft fleet equipped with chaff carry cartridges with the designations RR-170, RR-180 and RR-188. For ARM-210, the “A” appears to stand for “air-launched,” and the “R” likely denotes “chaff.” But the meaning of the third letter “M” isn’t clear. It usually stands for “missile,” but it isn’t clear how that term may be applied to a chaff cartridge.

 The F-35’s ASQ-239 electronic warfare suite also includes the ALE-70 towed decoy. When an F-35 pilot anticipates being targeted by radar-guided missiles, the ALE-70 can be deployed on a tether behind the aircraft. The decoy emits a radio frequency signal stronger than the F-35 to fool the radar seeker on the incoming missile.

 As a back up to the decoy or for use when the ALE-70 isn’t deployed, the F-35 pilot also can dispense chaff to fool radar--guided missiles.

 The F-35 also carries MJU-61 magnesium flares to counter incoming missiles guided by an infrared seeker.

 

 

Je ne comprend pas l'usage d'un lance leurres sur un avion furtif qui n'envisage le combat qu'en WVR et ce sans que l'ennemi ne l'ait même détecté .

Y a une faille de raisonnement. Ou une impasse marketing. Ou un gros loup (demandez donc à Martine Aubry son avis sur les gros loups)

Edited by Bon Plan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca me rappelle un sketche des inconnus... Lockmart, le pouvoir de dire oui!

"oui?

-vous voulez bien m'accorder un pret à 21%?

-oui!

-et m'endetter pendant 25 ans?

-oui!!

- mais vous me prenez vraiment pour un con?

-oui..."

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Member Statistics

    5,410
    Total Members
    1,550
    Most Online
    Napoléon_Ier
    Newest Member
    Napoléon_Ier
    Joined
  • Forum Statistics

    20,715
    Total Topics
    1,249,311
    Total Posts
  • Blog Statistics

    3
    Total Blogs
    2
    Total Entries